Шеф Катедре

мр Биљана Радовановић Бркановић

редовни професор за ужу уметничку област Дириговање

Биографија

Биљана Радовановић Бркановић, редовни профресор и шеф Катедре за дириговање. Уметничка и педагошка каријера континуирано траје преко 25 година. Импресионира ширина захвата у материју и музичку баштину уопште, јер се Биљана Радовановић Бркановић не везује нити за једну врсту ансамбла (од хорова Collegium musicum i “Обилић”, преко камерних гудачких и неформалних ансамбала АРТЕ, Св. Ђорђе, Душан Сковран, Ансамбл за Нову музику и сл. до Београдске филхармоније, Симфонијског оркестра РТС и оркестра Camerate Serbica), а увидом у побројане пројекте врло јасно уочаваму реперетоарску и стилску разноврсност.

Ансамбли којима је руководила Биљана Радовановић Бркановић, учествовали су на најзначајнијим фестивалима и манифестацијама у Србији и иностранству, као што су БЕМУС, Међународна трибина композитора, Међународно такмичење музичке омладине, БЕЛЕФ, Чело Фест, Харфа Фест…

Биљана Радовановић Бркановић се континуирано заузима за савремено домаће стваралаштво, јер су резултати на том пољу привукли посебну и заслужену пажњу, а домаћи композитори су добили осведоченог и високо професионалног тумача својих дела. Учествовала је на бројним Међународним трибинама композитора. Остварила значајан број трајних снимака са делима домаћих аутора.

Основала је нове ансамбле (АРТЕ, Ансамбл за нову музику) и у њима окупљала врсне музичаре и постигла завидне музичке резултате који су снажно одјекнули у стручним круговима и широј јавности.

Поменућемо значајна гостовања, турнеје и фестивале у Аустрија, Шпанија, Француска, Белгија, Мађарска, Бугарска, Румунија, Русија, Белорусија, САД, Кина, Монголија, Холандија, Грчка, Италија, Црна Гора, Република Српска, Хрватска.

Поред редовних концерата, Биљана Радовановић Бркановић је са Belgrade Film Orchestra снимила музику за неколико филмова за Universal i WORNER BROTHERS USA.

Шеф Одсека

мр Весна Шоуц Тричковић

редовни професор за ужу уметничку област Дириговање

Биографија

Весна Шоуц Тричковић је редовни је професор на Факултету Музичке Уметности у Београду за предмет дириговање. Ангажована је као диригент у Народном позоришту у Београду, Опери и Театру Мадленианум и Позоришту на Теразијама, где је и музички директор. Она је подједнако успешан, симфонијски, позоришни и хорски диригент. На њеном програму су дела светског, класичног репертоара, као и дела савремених аутора, укључујући и велики број премијерних извођења.

Дириговала је преко петстотина концерата и шестстотина представа (опера, балет, мјузикл), учествовала на најзначајнајнијим домаћим фестивалима (БЕМУС, НИМУС, НОМУС, Mokрањчеви дани, Међународни фестивал харфе, „Jeunesses musicales“ , Обзорја на Тиси, Нишке хорске свечаности и др.) и многобројним иностраним (у Италији, Мађарској, Канади, Грчкој, Словачкој, Данској и др.), реализовала трајне снимке за домаће и иностране медије. Била је шеф диригент Опере и Театра Мадленианум, руководила је Симфонијским оркестром Факултета музичке уметности, дириговала свим симфонијским оркестрима у земљи, као и иностраним оркестрима: Филхармонијом Риге (Латвиа), МАТАВ Симфонијским оркестром (Будимпешта), Сегединским симфонијским оркестром, Симфонијским оркестром Истанбула, Симфонијским оркестром Бурсе, Фестивалски оркестар у Нарниу (Италија), Филхармонијом Бања Луке и др. Наступала је са домаћим и иностраним солистима и балетским играчима светског реномеа, концертирала у неким од најпознатијих светских дворана (Салле Гавеу у Паризу, Александрински Театар у Ст Петербургу и др.). Остварила је велики број трајних снимака за домаће и иностране медије, снимила шест ЦД-а, од којих су три за иностране издаваче.

Сарађивала је са: Београдским камерним оркестром "Душан Сковран", Краљевским гудачима Светог Ђорђа, Камерним оркестром РТС-а, Новосадским камерним оркестром, Камерним оркестром школе за музичке таленте из Ћуприје и др. Била је шеф хора Београдске опере, а на почетку своје каријере је руководила хоровима:"Б. Радичевић", "Бел цанто" и "Лола", од којих је прва два и основала.

Као клавирски сарадник оперских певача остварила је низ концерата и трајних снимака, учествовала на многобројним фестивалима у земљи иностранству.

Бојан Суђић

редовни професор за ужу уметничку област Дириговање

Биографија

мр Драгољуб Перић

редовни професор за ужу стручну област свирање партитура

тел: +381 61 66 33 067
E-пошта: peric.dragop@gmail.com
Биографија

Драгољуб Перић, редовни професор за ужу стручну област свирање партитура, рођен је 1952. године у Смедереву где је завршио основну и нижу музичку школу.

Средњу музичку школу „Станковић'', одсек за клавир и теорију, завршио као најбољи у генерацији и исте године добио Октобарску награду града Београда за композицију Пасакаља и дупла фуга.

Дипломирао је и магистрирао на ФМУ у Београду, одсек за клавир у класи Олге Попов, и на одсеку за композицију у класи Василија Мокрањца.

Током студија добио Октобарску награду града Београда за Гудачки квартет, а као представник Факултета наступао у Београду, Скопљу,Крагујевцу, Мачестру,Престону као композитор и као пијаниста.

Одржао је више солистичких концерата и јавних наступа у земљи и иностранству, а сарађивао је као камерни музичар са нашим и страним музичарима (Љубиша Јовановић, Анета Илић, Хрид Матић, Милица Маравић).

Компоновао је већи број композиција за клавир (четири сонате, варијације, прелиде), а писао је и за камерне саставе, хор и оркестар.

Дела су извођена на многим фестивалима и трибинама (Београд, Опатија, Смедерево,Манчестер, Престон, Краков).

Снимио је ауторску емисију за РТБ, свирајући своје композиције и композиције других аутора, а снимљен је и гудачки квартет за ПГП.

Радио је као музичи уредник Радио Смедерева, наставник клавира у Музичкој школи ,,Петар Коњовић'' у Београду, а од 1982. године ради на ФМУ у Београду.

Написао је уџбеник Свирање хорских партитура.

''...Суочимо се са чињеницом да пред собом имамо дело заиста вредно наше пажње...Не памтим, да сам, овако близак музички идиом, видео у овако доброј реализацији.'' ''Други долазак'' 1986, Зоран Ерић, композитор.

''...Дела Драгољуба Перића од солистичког преко камерног до симфонијског звука одликују се, пре свега, лирском и интимистичком атмосфером. Он има препознатљив, свој језик. Перићева поетика је с временом обогаћена све дубљим доживљајем и све пречишћенијом формом.'' 2004, Станко Шепић, диригент,композитор и пијаниста.

Даринка Матић - Маровић

емеритус

Биографија

Даринка Матић Маровић рођена је 6. фебруара 1937. године у Херцег Новом. Оба родитеља су јој из Боке, те је тамо и провела детињство. Дипломирала је дириговање у класи професора Михајла Вукдраговића. Била је професор у средњој музичкој школи „Станковић“, а од 1971. године је ангажована на Факултету музичке уметности у Београду, где је била професор дириговања на Катедри за дириговање и диригент мешовитог хора Академије. Убрзо постаје декан Факултета музичке уметности у три мандата, а потом и ректор Универзитета уметности у пет.

Ангажована је као професор на Музичкој академији која је основана у Подгорици, а потом премештена на Цетиње. Истовремено је професор дириговања и диригент оркестра на Академији умјетности Универзитета у Бањалуци. Однеговала је многе бројне генерације младих диригената.

Даринка Матић Маровић, прослављени диригент, сада руководи хоровима " Collegium Musicum " и "Обилић" , а и Професор је Дириговања на Факултету Музичке Уметности у Београду, дужи низ година, на Катедри за дириговање у звању професор емеритус.

мр Соња Радојковић

самостални уметнички сарадник на Катедри за дириговање

Биографија

Соња Радојковић је концертни пијаниста и професор на ФМУ у Београду. Предаје као гостујући професор на основним и мастер студијама на Универзитетима музике као што је у Сингапуру Јонг Сиев Тох, у Канади Манитоба Универзитет у Винипегу, у Кану у Фрацуској, на Новом Зеланду у Дунедину и Велингтону, у Америци у Северној Дакоти....

Има интензивну међународну каријеру. Сваке године свира солистичке концерте по Европи и као солиста са оркестрима, а сваке друге године одлази на даља путовања у Азију, Океанију, САД, Канаду.. Свирала је у престижним салама као што је Оперска кућа у Ослу, где је одржала концерт у оквиру церемонија отварања, затим у Концертној сали Гетеборга и многим другима...

Снимила је неколико цд-ова од чега су два за ПГП РТС, затим за Грчку Унију композитора, дискографску кућу на Новом Зеланду.
Поред класичног репертоара свира дела савремених аутора, која изузетно воли, почевши од композитора са простора бивше Југославије, па до страних, међу којима су многи своја дела посветили управо Соњи. Међу њима су Душан Костић који је своју сонату и клавирски концерт посветио Њој, затим новозеландски композитор грчког порекла Џон Псатас који је чак ангажован да напише музику за отварање Олимпијских игара у Атини, па шведски композитор Улоф Гулдберг, норвешки Видар Хансен и многи други...

ž Соња има свој фестивал музике у Хрватској, у граду Хвару на Хвару, где сваке године окупља колеге из целог света а увек један концерт додели младим снагама, који су студенти на разним факултетима музике у бившој Југославији и Скандинавији.
Соња има и дивну сарадњу са колегама широм света са којима наступа,као сто је Алхандро Драго са Конзерваторијума у САД, Џуди Келер Сибер са Универзитета у Канади, Алфредо Ојагуез из Шпаније, Карл Понтетн из Шведске и многи други.
Говори течно неколико језика.

Секретар Катедре

др ум. Александар Брујић

доцент за ужу уметничку област Дириговање – свирање партитура

Биографија

Александар Брујић је рођен у Београду где је завршио средњу музичку школу „Јосип Славенски“. Основне и магистарске студије на Одсеку за дириговање Факултета музичке уметности у Београду завршио је у класи проф. Даринке Матић-Маровић. Од 2001. до 2002. ради у Штутгарту (Немачка) као хорски диригент. Од 2002. до 2003. наступа са хором „Белканто“, са оркестром Филолошко-уметничког факултета из Крагујевца и са камерном оркестром „Арте “ из Београда. Од 2002. до 2005. ради као корепетитор и музички сарадник у Опери Народног позоришта у Београду. У том својству сарађује са домаћим и страним уметницима на премијерама и обновама великог броја значајних дела оперске литературе Моцарта, Росинија, Доницетија, Белинија, Вердија, Пучинија, Бизеа, Чајковског, Чилее, Маскањија, Ј.Штрауса, Р.Штрауса и других. Више пута ангажован као музички сарадник на мастеркласама Оливере Миљаковић и Радмиле Бакочевић. Као клавирски сарадник ангажован и у камерној опери „Мадленијанум“, Симфонијском оркестру РТС-а и Београдској филхармонији где сарађује са домаћим и страним диригентима међу којима су и Зубин Мехта, Карл Антон Рикенбахер и Ноам Цур. На Омладинском летњем фестивалу у Бајројту (Немачка, 2005.) је музички сарадник на припреми премијере опере „Забрана љубави“ Рихарда Вагнера и том приликом сарађује са проф. Ервином Шолцом и проф.Фаустом Нардијем. Изабран је 2004. за асистента на Катедри за дириговање ФМУ у Београду а 2010. за доцента. Изабран је 2008. године за диригента хора „Београдски мадригалисти “ са којим наступа у Србији и иностранству (Бугарска, Румунија, Италија, Чешка, Црна Гора, Мађарска) и изводи велики број дела хорске литературе који обухвата хорско стваралаштво домаћих и страних аутора од ренесансе до данас. Са поменутим ансамблом извео је и премијерно дела савремених домаћих аутора од којих треба поменути циклус Четири молитве за хор и солисте Душана Трбојевића за шта је добио награду „Војислав Илић“ за истраживачки рад и извођење неизведених партитура српске духовне музике фестивала „Хорови међу фрескама“.

мр Драгана Бранислава Радаковић

ванредни професор за ужу уметничку област Дириговање - упоредни предмет

Биографија

Драгана Радаковић завршила је основне и магистарске студије на ФМУ у Београду и то два одсека- дириговање у класи проф. Станка Шепића и соло-певање у класи проф. Радмиле Бакочевић. Запослена је на ФМУ од 2000.године као асистент на катедри за дириговање, а од 2009.као доцент води предмет Оперски студио. Још као студент наступала је са оркестром Београдске филхармоније и Cимфонијским оркестром РТС-а, затим са оркестром Опере Народног позоришта и Уметничким ансамблом ВС „Станислав Бинички“.Била је диригент и уметнички директор хора АКУД Лола, са којим је остварила преко 70 концерата по земљи и иностранству. Разноврсне концерте одржала је у салама КНУ, Сава Центар, Дом Синдиката, Свечана сала Скупштине града, Свечана сала Војске Србије и по земљама Европе:Шпанија, Италија, Француска, Бугарска, Мађарска, Босна и Херцеговина, Македонија...

Две сезоне била је диригент Оперског студија Борислав Поповић при Народном позоришту. Дириговала је представе ''Риголето'' и оперу С.Биничког „На уранку“.
Као сопран остварила је велики број улога : Аида, Одабела, Абигаила, Леонора(''Трубадур'' и ''Моћ судбине''), Дездемона,Турандот, Тоска, Норма, Дона Ана, Музета, Розалинда,Силвија ....

Запажене успехе имала је : у Сиднејској опери где је певала 14 представа Турандот, Интернационални музички фестивал у Макау – Кина Турандот, Концерт у Валенсисји у оперској сали „ Краљевској палати уметности“ , Државној опери у Будимпешти – ''Тоска'', Националној Опери у Румунији -Темишвар, Клуж, Букурешт, Јаш као и Интернационални фестивали у Сибију и Хунедоари. Затим, Интернационални фестивал у Словенији у чувеној сали ''Цанкаријев дом'' - Љубљана, као Мариборској Опери. Четири премијере је остварила у ХНК Осијек , а у Бугарској Интернационални фестивал у Бургасу, Варни и Старој Загори. У Цириху је учествовала на концерту посвећеном 200 година од рођења Ђ. Вердија. У Италији је певала на летњем фестивалу у Маћерати и Одерцу. Дуго година је била стални сарадник београдске и новосадске оперe.

др ум. Драгана В Јовановић

доцент за ужу уметничку област Дириговање – упоредни предмет

E-пошта: dvjovanovic@fmu.bg.ac.rs
Биографија

Dr um. Dragana Jovanović diplomirala je, magistrirala i doktorirala na Odseku za dirigovanje Fakulteta muzičke umetnosti u Beogradu, u klasi prof. Darinke Matić-Marović. Usavršavala se kod prof. Matsa Nilsona u okviru projekta The Art of Choral Singing, Kraljevskog koledža za muziku iz Štokholma. Dobitnik je Nagrade iz Fonda Predraga Miloševića za najboljeg studenta dirigovanja.

Kao profesor i dirigent mešovitog hora, gudačkog i simfonijskog orkestra Srednje muzičke škole Kosta Manojlović u Zemunu, postigla je izuzetne rezultate u umetničkom i pedagoškom radu, za šta je više puta nagrađivana. Bila je angažovana kao korepetitor Operskog Studia Narodnog pozorišta u Beogradu i korepetitor i dirigent Mešovitog hora Radio Televizije Srbije. Kao asistent dirigenta, prof. Darinke Matić Marović u Akademskom horu Obilić AKUD Branko Krsmanović i Akademskom horu Collegium musicum, imala je priliku da radi na značajnim vokalnim i vokalno – instrumentalnim delima i sarađuje sa brojnim dirigentima: Zubinom Mehtom, Urošem Lajovicem, En Šaom, Piterom Robinsonom, Frančeskom La Vekijom, Mladenom Jaguštom, Bojanom Suđićem, Sašom Britvićem... Pripremala je gostovanja ovih horova na takmičenjima i učestvovala kao drugi dirigent na festivalima i turnejama u Srbiji i inostranstvu (Grčka, Kipar, Rumunija, Mađarska, Poljska, Slovenija, Austrija, Italija, Španija, Belgija, Francuska, Velika Britanija, Irska, Švedska, Turska, Rusija, Belorusija, Kina, Južna Koreja, Meksiko, Ekvador, Argentina, SAD).

Od 2010. godine nalazi se na mestu docenta za horsko pevanje i dirigovanje na Katedri za dirigovanje Fakulteta muzičke umetnosti u Beogradu. Sa Mešovitim horom FMU i Akademskim horom Collegium musicum ostvarila je veliki broj koncerata u Srbiji kao i koncertne turneje u Grčkoj, Makedoniji, Bugarskoj, Mađarskoj, Hrvatskoj, Austriji, Italiji, Španiji i na Tajvanu, ali i gostovala na domaćim festivalima kao što su Internacionalne Niške horske svečanosti, Horovi među freskama (2004. godine je sa horom Obilić dobila nagradu Vojislav Ilić za autentično izvođenje duhovne muzike), Dani srpskog duhovnog preobraženja u Manasiji, Međunarodni festival kamernih horova u Kragujevcu, Cinema City festival u Novom Sadu, Mixer festival, Harfafest, Bemus, Tribina kompozitora. Više nastupa održala je i sa Simfonijskim orkestrom istog fakulteta.

Dragana Jovanović je autor više intemedijalnih projekata (Sirene, Mokranjac 1914 – 2014, Voda, Zmija-Zmaj-Smederevo Grad), knjige Antologija srpske muzike za dečje i ženske horove kompozitora druge polovine 19. i prve polovine 20. veka, kao i više radova, seminara i radionica iz oblasti dirigentske interpretacije i horskog pevanja. Dobitnik je Nagrade za najbolji koncert u 2013. godini koju dodeljuje Udruženje muzičkih umetnika Srbije i Zlatne značke Kulturno-prosvetne zajednice Srbije 2014. godine.

Младен Стефановић

уметнички сарадник на Катедри за дириговање

Биографија

Иван Марковић

асистент за ужу уметничку област Дириговање

Биографија

Родио се 1983. године у Беораду. Прва диригентска искуства стиче у хору Браћа Барух и оркестру Филхармонија младих Борислав Пашћан. На основним студијама оснива камерни оркестар, који данас носи назив Београдски камерни оркестар Орфеј, у коме од оснивања врши функцију уметничког руководиоца и диригента.

Усавршавао се на мајсторским курсевима хорског и оркестарског дириговања са професорима: Андерс Еби (Шведска), Матс Нилсон (Шведска), Владимир Кирађијев (Бугарска/Аустрија), Андреас Херман (Немачка), Ахим Холуб (Аустрија), Хора Андреску (Румунија), Марк Стрингер (САД/Аустрија).

Сарађивао је са Мешовитим хором и Симфонијским оркестром Радио-Телевизије Србије, Нишким симфонијским оркестром, Симфонијским оркестром Факултета музичке уметности у Београду, Камерним оркестром Чешки виртуози, ансамблом Secondhanders, оркестром Kammerphilharmonie Graz, Уметничким ансамблом Министарства одбране Станислав Бинички, Камерним оркестром Метаморфозис, Гудачима Светог Ђорђа, Гудачким оркестром Школе за музичке таленте у Ћуприји, као и са многобројним ад хок ансамблима.

Дириговао је на значајним фестивалима као што су Трибина композитора у Београду, фестивал КОМА, Међународни фестивал харфе у Београду, Међународни фестивал чембала у Београду, ДУНА фестивал у Будимпешти.
Активно промовише музику српских композитора, како еминентних тако и младих, а велики број дела домаћих аутора које је имао прилику да диригује, извео је премијерно.
Поред концерата у земљи, наступао је у Словачкој, Мађарској, Румунији и Аустрији. Тренутно је докторанд под менторством проф. Бојана Суђића и ради као асистент на катедри за дириговање на Факултету музичке уметности у Београду.