Шеф Катедре

др ум. Светлана Савић

ванредни професор за ужу уметничку област Композиција

тел: + 381 62 250 371
E-пошта: svetlana.ceca.savic@gmail.com
Биографија

Светлана Савић (1971, Београд) дипломирала је 1998. године на Одсеку за композицију Факултета музичке уметности у Београду у класи редовног професора Срђана Хофмана, магистрирала 2006. године у класи редовног професора Зорана Ерића, а докторски уметнички пројекат под називом „Сонети, за женски глас, виолончело, клавир и електронику“, под менторством ред. проф. Срђана Хофмана, одбранила је 2014. године.

На Катедри за композицију и оркестрацију Факултета музичке уметности ради од 1999. године, а као ванредни професор од 2015. године. Од 2011. године године предаје на Интердисциплинарним студијама Универзитета Уметности у Београду.

Светлана Савић је добитница Мокрањчеве награде за 2014. годину, за композицију ”Заробљена” за женски хор и електронику. Током студија је освојила две награде на Међународној трибини композитора и награду из фонда „Василије Мокрањац” 2001. године. Добитница је стипендије Владе Републике Србије 2002. године. За успешан рад у настави на Катедри за композицију и оркестрацију добила је захвалницу Факултета музичке уметности 2004. године.

Њене композиције су извођене на фестивалима и концертима у Србији, Републици Српској, Израелу, Аустрији, Литванији, Русији, САД, Јапану, Јужној Африци и Намибији. Сарађивала је са реномираним извођачима, ансамблима и оркестрима као што су Београдска Филхармонија, Симфонијски оркестар РТС, Академски хор „Collegium musicum”, БГО „Душан Сковран“, Гудачи Светог Ђорђа, Ансамбл за нову музику, Ансамбл „Градилиште”, Ансамбл ”Metamorphosis”, трио „Покрет”, „Fujita trio“ и други.

Значајније композиције Светлане Савић су Сирота тужна Дон Хуанова кћи за солисте, женски хор и електронику, Quincunx за гудачки оркестар, Sustineo за симфонијски оркестар, Песме о звездама за женски хор и камерни оркестар, Ре-верзије за камерни ансамбл, Заробљена, за женски хор и електронику и Сонети, за женски глас, виолончело, клавир и електронику.

Аутор је више чланака објављених у часописима „Нови Звук” и „Трећи програм”. Била је члан Управног одбора Удружења композитора Србије, Савета аутора Сокој-а и уметнички директор 13. Међународне трибине композитора

мр Зоран Ерић

редовни професор за ужу уметничку област Композиција

Ректор Универзитета уметности у Београду

Биографија

Зоран Ерић је дипломирао и магистрирао на Факултету музичке уметности у Београду у класи Станојла Рајичића. Дела су му извођена у готово свим земљама Европе, САД, Кини и Аустралији, а изводили су их угледни домаћи и инострани ансамбли као што су Душан Сковран, Guildhall Strings, Свети Ђорђе, Kreisler London Strings, Zagrebački solisti, 12 cellisten der Berliner Philharmoniker, Detroit Chamber Orchestra, Kremlin String Orchestra, Camerata Serbica, Banatul Philharmonia, Симфонијски оркестар РТС, Collegium musicum, Београдска филхармонија, Irish Chamber Orchestra. Сарађивао је са најзначајнијим домаћим и иностраним извођачима међу којима су Александар Павловић, Keneth Jean, Павле Дешпаљ, James Judd, Урош Лајовиц, Бојан Суђић, Даринка Матић-Маровић, Ксенија Јанковић, David Takeno, Bernard Lansky, So-Ock Kim, Malachy Robinson, Jon Bogdanesku, Марија Шпенглер, Дејан Млађеновић, Александар Маџар, Arisa Fujita, Милош Петровић, Emanuel Pahud, Љубиша Јовановић.

У Ерићевом стваралаштву посебно место заузима и обиман циклус музике за позориште и филм. Сарађивао је са нашим најистакнутијим позоришним и филмским ствараоцима као што су Соња Вукићевић, Горчин Стојановић, Никита Миливојевић, Вида Огњеновић, Небојша Брадић, Милан Караџић, Дејан Мијач, Боро Драшковић, Егон Савин и други.

Зоран Ерић је добитник великог броја награда за своје стваралаштво међу којима су најзначајније Октобарска награда града Београда, YUSTAT Grand Prix за позоришну музику, две Златне мимозе за филмску музику, две Стеријине награде за позоришну музику, Велика златна медаља Универзитета уметности у Београду. Троструки је добитник највећег признања у области музичког стваралаштва у Србији - Мокрањчеве награде.

Рeдовни јe профeсор при Катeдри за композицију Факултeта музичкe умeтности у Бeограду. Од 1992-1998 г. био је продекан Факултета музичке уметности, а од 2000-2004 г. прорeктор Унивeрзитeта умeтности у Бeограду и председник Управног одбора организације за заштиту ауторских права СОКОЈ. Шеф Катедре за композицију Факултета музичке уметности био је од 2007-2015 године. Од 2011 – 2013 је уметнички директор БЕМУСА. Од 2015 године је ректор Унивeрзитeта умeтности у Бeограду.

мр Исидора Жебељан

редовни професор за ужу уметничку област Композиција

E-пошта: izebeljan@gmail.com
Биографија

Исидора Жебељан (Београд, 1967) је пажњу интернационалне јавности привукла својом опером Зора Д, која је премијерно изведена у Амстердаму 2003, у режији Дејвида Паунтинја (David Pountney) и Николе Раб (Nicola Raab). Од тада непрекидно добија поруџбине значајних иностраних институција и фестивала: Венецијанско бијенале, Фестивал у Брегенцу (опера Маратонци, 2008), Фондација Берлинске филхармоније, Accademia Musicale Chigiana Siena (опера Две главе и девојка, 2012), City of London Festival, Универзитет у Кенту, Опера Гелзенкирхен (опере Симон изабраник, 2009. и Наход Симон, 2015), Холандски камерни хор, Eduard van Beinum Foundation итд. Компоновала је за изузетне музичке ансамбле: Бечки симфоничари, The Academy of St. Martin in the Fields, Октет Берлинске филхармоније, Brodsky Quartet и London Brass. Њене композиције се редовно изводе по читавом свету, укључујући и фестивале Festival RAI Nuova Musica, WDR-Musikfest, Settembre musica Milano-Torino, Settimana Musicale Senese, ISCM-festivals, Музички бијенале Загреб, Котор Арт, итд. Њену музику су изводили још и: Симфонијски оркестар из Гетеборга, Симфонијски оркестар РАИ Торино, Јаначек Филхармонија, I Solisti Veneti, диригенти Пол Данијел (Paul Daniel), Клаудио Шимоне (Claudio Scimone), Давид Порселајн (David Porcelijn), Кристоф Попен (Christoph Poppen), итд. Редовно наступа као диригент и пијаниста. Дириговала је на концертима у Лондону (са The Academy of St Martin in the Fields у Wigmore Hall-у) и у Амстердаму; као пијаниста је наступала и снимала са Бродски квартетом. Ексклузивни издавач њене музике је Ricordi-Universal из Милана. Ауторске компакт дискове са њеном музиком објавиле су дискографске куће CPO из Немачке (2011. i 2015), Oboe Classics из Лондона (2013), MASCOM records, итд. Студирала је композицију на Факултету музичке уметности у Београду, у класи Властимира Трајковића. Од 2002. је професор композиције на истом факултету. Берлински часопис Der Freitag уврстио је Исидору Жебељан међу десет најперспективнијих јавних личности на свету за 2009. годину. 2006. је изабрана за члана САНУ, а 2012. за члана Светске академије уметности и наука(WAAS).

Срђан Хофман

емеритус

Биографија

Срђан Хофман (1944) један је од најугледнијих српских композитора, професор емеритус композиције на Факултету музичке уметности у Београду и шеф Тонског студија Факултета. Био је, између осталог, секретар српске секције Интернационалног друштва за савремену музику, један од оснивача Међународне трибине композитора, декан Факултета музичке уметности и проректор Универзитета уметности у Београду.

Хофман је објавио велики број текстова из области савремене музике, а аутор је и књиге Особености електронске музике.
Његов опус садржи бројна дела оркестарске и камерне музике, солистичке комаде, композиције за вокалне и инструменталне ансамбле, те хорска и електроакустичка дела. Композиције су му извођене и на водећим музичким фестивалима у земљи и иностранству, нпр. БЕМУС-у, Интернационалној трибини композитора, Охридском лету, Загребачком бијеналу, Интернационалном такмичењу електроакустичких композиција у Буржу, Симпозијуму електронске музике у Хелсинкију, Светским данима музике у Немачкој, Шведској и Румунији.

Хофман је добитник многих награда, између осталих прве награде на Трећој интернационалној трибини композитора 1994. за дело Концертантна музика за клавир, 13 гудача и електронику, прве награде на Четвртој интернационалној трибини композиторa 1995. за своје Знакове за флауту, виолончело, клавир и живу електронику, награда Стеван Мокрањац за дело Гледајући у 'Огледала' Аниша Капура за две озвучене харфе и процесоре звука програма LogicPro 2005. и за композицију Кроз кутије звука за кларинет, виолину и клавир 2016. године, награду Удружења композитора Србије и Велику плакету Универзитета уметности у Београду.

др ум. Татјана Милошевић Мијановић

ванредни професор за ужу уметничку област Композиција

E-пошта: tatjanamm@fmu.bg.ac.rs
Биографија

Татјана Милошевић Мијановић дипломирала је и магистрирала композицију на Факултету музичке уметности у Београду у класи ред. професора Зорана Ерића под чијим менторством је 2013. године одбранила и докторски уметнички пројекат – камерну оперу у два чина под називом Ко је убио принцезу Монд. Данас је ванредни професор на истој катедри. Педагошким радом бави се и на Академији умјетности у Бања Луци као професор композиције. Као гостујући професор, боравила је на Универзитету The Old Dominion у Норфолку (САД). Била је предавач и члан жирија на курсу за младе композиторе 15th Young Composers Meeting у Апелдорну (Холандија). Њене композиције извођене су на бројним значајним фестивалима и концертима савремене музике у већини европских земаља, Сједињеним Америчким Државама, Јужној Кореји као и у нашој земљи и региону (БЕМУС, НИМУС, Међународна трибина композитора, Музички Биенале Загреб...) Сарађивала је са реномираним домаћим и иностраним извођачима и ансамблима: Симфонијски оркестар РТС, Београдска филхармонија, Гудачи Светог Ђорђа, Ансамбл за нову музику „Градилиште“, Трио „Покрет“, Трио „Сингидунум“, Академски хор „Collegium musicum“, Het trio (Холандија), De Ereprijs (Холандија), Creo (САД)...

Из обимног опуса издвајају се: Сјај Бетелгеза или тајна црвеног џина, композиција са којом је 1997. године представљала Србију на Данима светске музике у Сеулу (Јужна Кореја); балет CoinciDance који је 2009. године, на фестивалу Groeten uit Arnhem у Арнхајму (Холандија) извео ансамбл De Ereprijs; композиција Spyro коју је први пут представио Загребачки гудачки трио 2002. године на Бемусу; композиција Buzzle премијерно изведена 2000. године на џез сцени BIMUHUIS у Амстердаму у оквиру пројекта New blues for Piano холандског пијанисте Marcela Wormsa, симфонијске композиције Green with Buzz и Ludus Mimesis; мини-опера Адонис и Галатеја... Под покровитељством организације UNESCO, учествовала је у пројекту Waterproof у оквиру кога је изведена и објављена њена електронска композиција Tribute for Fort Honswijk 2001. Добитник је више домаћих и иностраних награда за музичко стваралаштво.

Шеф Одсека

др ум. Бранка Поповић

доцент за ужу уметничку област Композиција

E-пошта: bpopovic@fmu.bg.ac.rs
Биографија

Бранка Поповић (1977, Београд) дипломирала је на Одсеку за музикологију и на Одсеку за композицију, у класи Зорана Ерића, Факултета музичке уметности у Београду. Постдипломске студије композиције, Master of Music in Composition, завршава у Лондону на Guildhall School of Music and Drama, у класи Џудит Бингам (Judith Bingham). На истој школи, у оквиру Студент Феллоwсхип програма, остаје још годину дана као Composition Fellow. Докторирала је на Одсеку за композицију Факултета музичке уметности у Београду у класи Зорана Ерића.

Композиције су јој извођене у оквиру фестивала - Светски дани нове музике (Братислава), Reims Scènes d'Europe, International Spring Orchestra Festival (Валета), Бијенале савремене музике у Копру, Фестивалул интернаțионал МЕРИДИАН (Букурешт), Међународна трибина композитора, Birtwistle Фестивал у Лондону и City of London Festival. Сарађивала је са еминентним извођачима и ансамблима посвећеним интерпретацији савремене музике међу којима су Стивен Гутман (Stephen Gutman), Елен Угелвик, Аустријски ансамбл за нову музику (Салцбург), Ансамблул девотиоМодерна (Румунија), ARTéfacts ensemble (Грчка), ансамбли Градилиште, Студио 6, Трио Покрет, Метаморфозис и Гудачи Светог Ђорђа.

Године 2002, освојила је награду за трио Dream (I. S. o. F) на Летњој музичкој академији Будимпешта-Прег-Беч. Добитник је награде за најбољу музику у филму Тачка прекида Игора М.Тохоља на 56. Београдском фестивалу документарног и краткометражног филма 2009. године. На Интернационалном Роструму композитора у Талину 2015, њена композиција Линес & цирцлес... одабрана је међу десет препручених дела. Један је од изабраних композитора који учествују у пројекту CEEC Composers Fieldtrip to China 2016/2017.

ž Селектор је Међународне трибине композитора од 2016. године.

др ум. Драган Латинчић

доцент за ужу уметничку област Композиција

E-пошта: dragan8206@gmail.com
Биографија

Драган Латинчић (Београд, 1982) студирао је композицију на Факултету музичке уметности у класи професора, академика Властимира Трајковића. Докторирао је 2014. године са композицијом Батал, прелудијуми за гудачки оркестар и теоријском студијом Примена микротоналности (а) у инструменталној блиско-источној и балканској музици фолклорне провенијенције, те (б) у инструменталној, камерној и оркестарској музици акустичког типа у савременој западној уметничкој музици (покушај заснивања једне аутономне стваралачко – композиторске концепције). Ментор је био професор академик Властимир Трајковић. На истом факултету ради као доцент. Полазник је неколико летњих и зимских школа композиције (између осталих: Летња академија Праг-Беч-Будимпешта где је радио са професором Најџелом Озборном (Мирцшлаг, Аустрија, август 2006); Сусретања младих композитора где је радио са професором Луј Андрисеном (Апелдорн, Холандија, март 2007); и, мастер-клас савремене композиције Акант 2008 где је радио са професором Салваторе Шарином (Мец, Француска, јул 2008)). Његове композиције извођене су у различитим земљама Европе (Vertigo, за ансамбл, који је изведен у Апелдорну као и на Музичкој недељи Гаудеамус, Амстердам 2007; композиција Un astre traversa le ciel azuré... за оркестар, изведена у Мецу у Француској 2008; Карневал за гудачки трио, који је извео ансамбл Sonanza у Дубровнику 2006; Le torri di San Gimigniano за ансамбл изведен на Петнаестој међународној трибини композитора у Београду, 2006). Добитиник је специјалне награде Летње академије Праг-Беч-Будимпешта за композицију Дует за две виолине као и Априлске награде града Београда за стваралаштво младих за композицију Шапутање за две виоле (2007). Латинчићев циклус песама Хладно Шишмиш Хуји на сигналистичку поезију издат је у међународном часопису Сигнал (Београд, 2006). Аутор је монографије Микроинтервали у спектралној геометрији у издању Задужбине Андрејевић (2015) као и научног рада Примена Питагорине теореме на темпоралност ритмичких пројекција појединачних хармоника спектра издатог у часопису Српска наука данас у издању Задужбине Андрејевић (2016).

Др ум. Марко Стојановић

доцент за ужу уметничку област Снимање музике и тонска режија


Биографија

Марко Стојановић (1984, Београд), дипломирао је на Факултету драмских уметности у Београду - снимање и дизајн звука, након чега је наставио школовање на интердисциплинарним докторским уметничким студијама на Универзитету уметности у Београду - на смеру вишемедијска уметности, у класи проф. Чедомира Васића и проф. Владана Радовановћа.
Под менторством проф. Срђана Хофмана, 2014. завршава докторске студије уметничким пројектом Звуци Београда - сједињавање конкретних звукова и призора у вишемедијском делу, и радом/вишемедијском инсталацијомЗвук Београда, коју излаже на платоу Филозофског факултета у Београду.

Снимањем музике почео је да се бави веома рано, када је радећи у музичком студију свог оца ДраганаСтојановића (студио Казабланка) направио своје прве кораке у свету музичке продукције. Од тада је снимио и продуцирао разнличите музичке садржаје, сакупљајући праксу у раду различитих музичких жанрова.
Данас његова професионална каријера укључује компоновање, снимање и продуцирање музике најчешће за телевизијске садржаје.

Похађајући интердисциплинарни програм, Марково стваралаштво се од музике и звука проширило и на друге уметничке области, те у децембру 2010. године у Галерији Народне банке Србије, током фестивала СУТРА, излаже своје прво вишемедијско дело, интерактивну аудио-визуелну инсталацију - Конкретизатор.Од своје прве вишемедијске инсталације, до данас, Марко експериментише у областима разнородних уметничких пракси, стварајући јединствене, најчешће вишемедијске радове. Неисцрпни извор инспирације проналази у звучним пејзажима који га окружују, који понекад постају централна тема његових радова.

У досадашњој уметничкој каријери излагао је на више самосталних и групних изложби у Србији и иностранству у следећим галеријиском просторима: Павиљон Цвијета Зузорић (Београд), Музеј науке и технике (Београд), Museo Casa Cavazzini (Удине, ИТА), Велика галерија Културног Центра Град (Београд), Галерија Народне банке Србије (Београд), Галерија Штаб (Београд), Циглана (Београд), Уметнички павиљон УЛУЦГ (Подгорица, МНЕ), Галерија ХДЛУ (Загреб, ХРВ), Spazioersetti(Удине, ИТА).

Секретар Катедре

др ум. Драшко Аџић

доцент за ужу уметничку област Композиција

E-пошта: draskoadzic@fmu.bg.ac.rs
Биографија

Драшко Аџић је дипломирао на Факултету музичке уметности у Београду, на Катедри за оркестрацију и композицију у класи проф. Исидоре Жебељан. На истом факултету тренутно похађа докторске студије, а истовремено је запослен као асистент.

Његова дела извођена су у Србији, Канади, Великој Британији, Холандији, Белгији, Аустрији, Чешкој, Јерменији, Малти, Хрватској, Босни и Херцеговини и Македонији. Учествовао је на значајним европским фестивалима као што су Gaudeamus Music Week, ISA PragWienBudapest, Muzički Biennale Zagreb и БЕМУС.

Често компоније за позориште, телевизију и филм. Његова примењена музика представљена је у оквиру фестивала: Berlinale, Фест, Битеф, Стеријино позорје, MESS, Cinema City и Maifestspiele Wiesbaden. Године 2012. награђен је Стеријином наградом за оригиналну сценску музику. Такође, био је један од уметника који су у оквиру националне селекције представљали Србију на 13. Прашком квадренијалу 2015. године.

Наступао је као пијаниста, певач и диригент, интерпретирајући своја као и дела других композитора. Повремено је ангажован као организатор концерата савремене музике.

Владимир Кораћ

Асистент за ужу уметничку област Композиција

тел: +381 63 70 22 306
E-пошта: vladimirkorac@fmu.bg.ac.rs
Биографија

Владимир Кораћ (1986). Студије композиције (основне и мастер) завршио је на ФМУ у Београду, у класи проф. Срђана Хофмана. Тренутно је студент докторских студија композиције на истом факултету у класи проф. Зорана Ерића.
Био је полазник мајсторских курсева: КомпАрт, International Summer Academy Prague-Vienna-Budapest, Sarajevo Sonic Studio, Donaueschinger Musiktage, Internationale Ferienkurse Für Neue Musik Darmstadt. Где се усавршавао радећи са професорима: Најџелом Озборном, Филипом Мануријем, Рафаелом Сендом, Марк Андреом, Пијерлуиђијем Билонеом, Георгом Апергисом.

Био је професор Средње музичке школе Јосиф Маринковић у Зрењанину (2015-2016), као и сарадник у настави на Катедри за композицију ФМУ (од 2014).
У досадашњем опусу компоновао је за соло инструменте, различите камерне ансамбле, симфонијски оркестар, електронику и електро-акустичке композиције.
Композиције су му извођена у Србији, Босни и Херцеговини, Хрватској и Аустрији, на фестивалима КоМА, Фестум, КомпАрт, ISA, Sarajevo Sonic Studio, Die jüngste Musik unserer Zeit, Izlog suvremenog zvuka, Vienna International Saxfest.
Добитник је прве награде на конкурсу за савремену композицију Рудолф Бручи у Новом Саду (2015) за композицију Fragments of Green.
Композиција Lasciatemi morire забележена је на диску Fast Forward, гудачког квартета Concertone.

мр Милош Златкалик

редовни професор за ужу теоријско-уметничку област Музичка теорија

Биографија

Композитор и теоретичар. Студирао композицију код Василија Мокрањаца и Рајка Максимовића. Предавао у Школи за музичке таленте у Ћуприји. На Факултету предаје од 1996; у звању редовног професора од 2011.
Важније композиције: Манасија за мешовити хор (стихови Васка Попе); О Саралинди, Зингуу и војводи кога је прогутао Голем – бајка за велики оркестар; Наизглед безазлена игра за вибрафон, чело и клавир; Четири визије одсутности за гудачки оркестар, Бука у унутрашњој тишини за флауту, обоу, кларинет, клавир и удараљке.

Као теоретичар, објављивао у домаћим и страним зборницима и часописима; учествовао на бројним симпозијумима и држао предавања по позиву на четири континента. Области истраживања: анализа музике двадесетог века; веза књижевности и музике; психоаналитички аспекти музичке анализе. Коаутор је књиге Пролонгација и структурни нивои у посттоналној музици, као и електронског уџбеника музичке анализе.
Имао је бројна административна и организациона задужења (шеф Катедре, шеф Одсека, заменик председника Савета Универзитета, члан Сената, представник Удружења композитора Србије у Европској алијанси композитора).
Дипломирао такође на Одсеку за енглески језик и књижевност Филолошког факултета. Превео на енглески неколико књига и више десетина чланака. Члан је Удружења композитора Србије, Музиколошких друштава Србије, Републике Српске и Аустралије и Међународне фондације Џејмс Џојс.

др ум. Драгана С. Јовановић

ванредни професор за ужу теоријско-уметничку област Музичка теорија

Биографија

НАГРАДЕ / ПРИЗНАЊА
„Златна значка” Културно просветне заједнице Србије, за трајни допринос култури државе Србије, Београд, 2010.
Друга награда за композицију “АБ РЕ 1999” (за електричну гитару и симфонијски оркестар), International Composing Competition Jury Meeting– 2 agosto, Bologna, Italy, 1999.
Финалиста првог такмичења у композицији “Санта Цецилиа”, Италија, Алба Адриатица 1999.
Награда из фонда “Стеван Христић” за дипломски рад “Усијање”, Београд. 1983.
Сребрна медаља Универзитета Умезтности, Београд. 1983.

ОСТАЛЕ АКТИВНОСТИ И ОДГОВОРНОСТИ
Члан жирија на “2013. Ninetheen Edition International Composing Competition Jury Meeting – 2 agosto``, Bologna, Italy , 2013.
Председник жирија на Четвртом такмичењу музичких школа у теоретским дисциплинама „Александар Шаца Путник“, Краљево, 2012.
Председник жирија на Четвртом такмичењу музичких школа у теоретским дисциплинама „Александар Шаца Путник“, Краљево, 2010.
Члан жирија на Трећем такмичењу музичких школа у теоретским дисциплинама „Александар Шаца Путник“, Краљево, 2009.
Члан жирија на Другом такмичењу музичких школа у теоретским дисциплинама „Александар Шаца Путник“, Краљево, 2008.

Члан жирија на Првом такмичењу музичких школа у теоретским дисциплинама „Александар Шаца Путник“, Краљево, 2007.
Члан жирија на Првом интернационалном такмичењу “9e Rencontres d'Ensembles de Violoncelles de Beauvais, France”, Beauvais, France, 2001.
Члан жирија на “2001. Seventh Edition International Composing Competition Jury Meeting – 2 agosto``, Bologna, Italy , 2001.

Продекан за наставу

др ум. Иван Бркљачић

ванредни професор за ужу теоријско-уметничку област Музичка теорија

тел: + 381 11 362 11 70
E-пошта: ivanbrkljacic@fmu.bg.ac.rs
Биографија

ИВАН БРКЉАЧИЋ је рођен 28.02.1977. године у Београду. Дипломирао је 2001. године на Факултету музичке уметности, Одсек за композицију и оркестрацију, у класи Срђана Хофмана, ред. проф. На истом Факултету је 2005. године, у класи Зорана Ерића, ред. проф, завршио магистарске студије композиције, а затим је 2012. одбранио докторски уметнички пројекат, на тему „Истар“ – циклус насцентних музичких карикатура за сценско извођење у позоришном декору, рађен под менторством Срђана Хофмана, ред. проф.

Композиције Ивана Бркљачића извођене су много пута у Београду и осталим градовима Србије, међу којима се у скорије време издвајају два извођења. Премијера клавирског концерта ИТ! у Коларчевој задужбини, са Александром Шандоровим, Бојаном Суђићем и симфонијским оркестром РТС-а, као и премијерно извођење инструменталног театра Истар, у отвореном амбијенту Куле Небојша на Калемегдану. Такође, његова дела извођена су у Белгији, Холандији, Канади, Шведској, Бразилу, Чешкој Републици, Италији, Аустрији, Словенији, Босни и Херцеговини, Пољској, Немачкој, Хрватској, Македонији, Француској, Румунији, Мађарској, Јапану и Аустралији (2010. композицијом Jinx, у извођењу аустралијског Modern Music Ensemble-a и диригента Daryl Pratt-a су отворени Светски дани музике у Сиднеју). По поруџбини је писао композиције за Београдску филхармонију, хор Collegium musicum, европски пројекат МУСМА, фестивале Бемус и Белеф, словеначке ансамбле Славко Остерц и 4Saxess, трио Покрет, трио Тембр, квартет Мокрањац, трио Сингидунум, ансамбл Градилиште, трио Donne di Belgrado, итд. Сарађивао је са иностраним ансамблима као што су: Остравска банда из Чешке републике, Blindman из Белгије, L’Ensemble Portmanto из Канаде, итд.

Иван Бркљачић jе компоновао музику за бројне позоришне представе, које су постављене на сценама Атељеа 212, Београдског драмског позоришта, Југословенског драмског позоришта, Народног позоришта, Битеф театра, итд, односно у позориштима у Зрењанину, Вршцу, Суботици, Бања Луци, Подгорици, Будимпешти и Ерлангену у Немачкој.

Бркљачић је аутор музике за целовечерњи играни филм Устаничка улица, у режији Мирослава Терзића. Од 1999. године био је запослен као професор музичких облика у Средњој музичкој школи Мокрањац у Београду. Од школске 2005/06. године ради у звању асистента, затим од 2010/11. у звању доцента, а од 2015/16. у звању ванредног професора на Факултету музичке уметности у Београду, на Катедри за музичку теорију.

На 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23. и 24. Међународној трибини композитора делује као селектор програма. Идејни је творац новог концепта Трибине који се од 2007. представља новим слоганима: Ретроспектива, Нове минијатуре, Одјеци простора – омаж Љубици Марић и Василију Мокрањцу, Музички театар, У сјају гласа, Музичко градилиште, Искорак у необично, У знаку јубилеја награде Мокрањац и Музичка кутија.

Добитник је следећих признања:
- Мокрањчева награда за 2005. годину, за композицију Када се СЕДАМ пута дигне завеса, за симфонијски оркестар,
- Статуета 41. Софест фестивала (2012) за најбољу оригинално компоновану музику, за филм Устаничка улица,
- Годишња награда часописа Музика класика, за 2012. годину, у категорији примењена музика (за филм Устаничка улица)


Члан је Удружења композитора Србије од 2001. године.

мр Предраг Репанић

ванредни професор за ужу теоријско-уметничку област Музичка теорија

Биографија

Pођен 1958. године у Славонском Броду (данашње Републике Хрватске). Дошавши у Београд 1977. године, прво је студирао музику приватно (Андрије Галун), а потом, као Универзитет уметности научника, завршио је БА и магистрирала у класи професора Срђана Хофмана. Његови радови обухватају различите облике и жанрова, како вокалним и инструменталним, за солисти и симфонијским ансамблима подједнако. Његови комади су изведена на различитим догађајима, концертима и фестивалима у земљи и иностранству, као што је музика у Србији, Преглед музичког стваралаштва у (бивша) Југославија (ТМСЈ) у Опатији, Међународни Прегледи композитора у Новом Саду и Београду, "Еуропхониа" фестивалу у Загребу, "Опен Музика" Фестивал у Милану, у музичке вечери у програму РТС-а 3, концерт циклуса Београдске филхармоније, "Исток-Запад" фестивал у Аргентини, итд postoji студио снимци већина њих у архиви Радио-телевизије Србије и Соунд Студио fakulteta музичке уметности (ФМУ) у Београду.

Ови наступи су од стране угледних ансамблима и извођачима (М. Јагушт, С. Робинсон С. Белић, Л. Станковић, Љ. Јовановић, И. Ласзко, Д. Ачкун А. Гргин, Г Арбонелли Д. Матић -Маровић). Репанић је освојио више анонимних такмичења Удружења композитора Србије (УКС). Он је такође освојио јавних признања за своје композиције: Тхе "Јосип Славенски" награду, студента Октобарска награда, као и награду Василије Мокрањац Фондације. Као стипендиста немачке Института за савремену музику (ИМД), похађао је 35. Међународни Нев Мусиц курс на Дармстадт, укључујући предавања Х. Лацхенманн и И. Ксенакиса и био активни учесник у току дао Б. Фернеихоугх. Он је такође активна као учитељ и теоретичар. Након његове студијске посете Берлину (1993), он је додељено као професор контрапункт и анализу на Факултету музичке уметности (ФМУ).

мр Милана Стојадиновић-Милић

ванредни професор за ужу теоријско-уметничку област Музичка теорија

тел: +381 63 88 22 664
E-пошта: milanasmilic@gmail.com
Биографија

Милана Стојадиновић-Милић (1962,Београд) композитор, магистар уметности, Факултет музичке уметности у Београду. Ванредни професор на Катедри за музичку теорију ФМУ. Члан Удружења композитора Србије.

Значајнија дела:
Симфонијска : Мимикрија, Аурора бореалис-симфонијска слика, Duo simbolico (клавир и симфонијски оркестар)
Камерна: дувачки квинтет Калеидоскоп, гудачки квартети Мелодија и Рок-џез-рол етида на распродаји, Еол (три виолончела), Neoromantico 1 (флаута, виолина,клавир), Neoromantico 2 (кларинет, виолина, клавир), Dream (флаута и клавир), Соната за виолину и клавир, Tango per tre (виолина, виолончело, клавир) Танго сентиментал (виолина, бандонеон, контрабас, клавир)...
Вокална: Сузе циклус десет минијатура (сопран, алтфлаута,клавир), Исечак међувремена (сопран, флауту,клавир), Песме о сну вокални циклус (сопран и клавир), Плава песма и Предосећање (мецосопран и клавир).
Клавирска: Небо над Студеницом-мозаик за Јелицу, Свита , композиције за ученике основних и средњих музичких школа – Тајни агент са Тимпаниуса-мини рапсодија, И би светлост!, Рок-џез-рол етида, Шопенеса, Првозвани...
Извођења: концерти, радио и телевизијски програми, фестивали (БЕМУС, Челофест, Међународна трибина композитора, Музика у Србији, Музички биенале, Трибина музичког стваралаштва Југославије, Нови танго после Пјацоле) у Србији, Хрватској, Словенији, Републици Српској, Бугарској, Грчкој, Француској, Италији, Немачкој, Холандији, Великој Британији. Снимци дела на компакт дисковима у земљи и иностранству и у оквиру међународног пројекта Contemporary Music From the Balkans.

Добитница десет награда за композиторски рад на конкурсима, међународним закмичењима и трибинама у земљи и иностранству.
Њена биографија уврштена у девет издања лексикона Who is who in Classical musicбританске издавачке куће Europa Publications.
Аутор теоријских радова Четири духовна стиха Марка Тајчевића-снага призме у преламању модалног и тоналног и Хармонска анализа као стваралачки процес-метод Дејана Деспића.

мр Гарун Малаев

доцент за ужу теоријско-уметничку област Музичка теорија

тел: +381 60 47 12 960
E-пошта: garun@beograd.com
Биографија

Гарун Малаев је рођен 1960. у Русији. Дипломирао је композицију на Московском конзерваторијуму „П.И.Чајковски“ с одличним успехом и најбољим просеком у генерацији. Магистарске студије из композиције завршио је у Београду (класа професора С.Хофмана). Од 1995. ради на Факултету музичке уметности у Београду на катедри за теоријске предмете. Композиторски опус Г.Малаева садржи преко 30 наслова оркестарских, камерних, клавирских и вокалних дела, многа од којих су јавно извођена у реномираним концертним салама Москве (Мала и Велика сала Московског конзерваторијума, Рахмањиновска сала, концертна сала „П.И.Чајковски“, музеј Скрјабина). Активно се бавио електронском, популарном и рок-музиком, наступајући са различитим саставима. Од почетка педагошког рада претежно је усредсређен на реформу теоријских предмета. Аутор је бројних теоријских радова из области епистемологије музичке науке, стилске хармоније, музичке анализе, методологије наставе хармоније, практикума и хрестоматија. Поред клавира, професионално свира класичну и електричну гитару.

Станко Симић

асистент за ужу теоријско-уметничку област Музичка теорија

тел: +381 64 28 66 577
E-пошта: 87stanko@gmail.com
Биографија

Станко Симић рођен је 1987. године. На Факултету музичке уметности у Београду стиче звање Мастер музички уметник – клавир (2011. године) у класи ред. проф. Лидије Станковић, а године 2015. завршава мастер студије из композиције у класи ред. проф. Зорана Ерића, те у истој класи уписује докторске студије из композиције (основне студије из композиције завршава у класи ред. проф. Властимира Трајковића). На студијама клавира проглашен је за студента са најбољим успехом из главног предмета (награда из Фонда Слободанке Милошевић-Савић, 2010), а пар година касније постаје добитник награде из Фонда Јосип Славенски Катедре за композицију за дело Таласи (2013). Протеклих година студија учествовао је на разним семинарима код познатих пијаниста као што су Ј. Кот, Т. Хект, А. Сердар, Л. Бизјак, Л. Скелтон, Н. Поповић, А. Романић... као и код еминентних композитора као што су Л. Франческони, Л. А. Смит, Р. де Грут, Н. Х. Асхајм, К. Гаденштетер, Ј. Робен. Био је финалиста на композиторском такмичењу Кшиштоф Пендерецки – Arboretum (Пољска, 2012), као и на интернационалном композиторском такмичењу Città di Udine (Италија, 2014). Добитник је стипендије за двогодишње мастер студије из клавира Универзитета у Ставангеру (Норвешка, 2010). Коаутор је пројекта Стручна рецензија и нотографија: припрема за штампу критичког издања целокупног клавирског опуса Василија Мокрањца и од 2014. године ангажован је као професионални нотограф, коректор, редактор и аутор предговора (у тиму са Д. Латинчићем, као и са руководиоцима В. Трајковићем и И. Жебељан), пројекта Српске академије наука и уметности. Редован је члан Удружења композитора Србије као и СОКОЈ-а, а тренутно је запослен као асистент на Катедри за музичку теорију ФМУ у Београду.

Лазар Ђорђевић

Асистент за ужу теоријско-уметничку област Музичка теорија

E-пошта: l.djordjevic@fmu.bg.ac.rs
Биографија

Лазар Ђорђевић је рођен 1992. године у Крагујевцу где је завршио одсек за музичку теорију средње музичке школе „др Милоје Милојевић“. Студије композиције на Факултету музичке уметности у Београду уписује 2010. године у класи редовног професора мр Зорана Ерића. Основне академске студије завршава 2014. године са просечном оценом 9,85, а мастер академске студије завршава 2015. године са оценом 10,00 на завршном раду Reminiscence за симфонијски оркестар. Тренутно је студент треће године докторских академских студија у класи мр Зорана Ерића.

Лазар Ђорђевић се усавршавао у иностранству похађајући композиторске радионице у Сарајеву, Љубљани и Мирцушлагу (Mürzzuschlag) код композитора Питера Аблингера (Peter Ablinger), Винка Глобокара, Сиднија Корбеа (Sidney Corbett), Стивена Мекнефа (Stephen McNeff), Јоханеса Креца (Johannes Kretz) и Јана Робина (Yann Robin).

Носилац је прве награде за најбољу композицију на конкурсу „Нова српска музика за хармонику“ у оквиру Интернационалног фестивала хармонике „Еуфонија“ (2016) за композицију Једном сам негде чуо..., награде из фонда Стеван Христић (2017) за композицију Reminiscence за симфонијски оркестар и награде из фонда Јосип Славенски (2017) за композицију Memoriаin Aeternа, први српски концерт за хармонику и оркестар. На „Конкурсу за композиторе“ Музичке продукције РТС-а (2017) његова композиција Reminiscence за симфонијски оркестар одабрана је за снимање и/или извођење.

Дела Лазара Ђорђевића извођена су у земљи и иностранству (Србија, Босна и Херцеговина, Аустрија...). Аутор је и композиција за дечје позоришне представе и филмове. Поред властитих композиција изведенe су и многе Ђорђевићеве оркестрације композиција других аутора.