Ispoljavanje simetrije u muzičkom toku – metodološka pitanjа, Anica Sabo
SADRŽAJ
Predgovor
Preface
Uvod
Metodologija analize
Savremeno čitanje izvornih principa nauke o muzičkim oblicima
Uspostavljanje analitičkog instrumentarija
MUZIČKI TOK
Muzički planovi
Tematski plan
Tonalni plan
Strukturni plan
Muzičke komponente i njihovi elementi
Segmentacija muzičkog toka i određenje tipova granica
Funkcija granice
Identifikacija načina realizacije strukture granica
Odnos selektovanih segmenata muzičkog toka i tipovi izlaganja
Jedinice muzičkog toka
Osnovna jedinica muzičkog toka – muzička rečenica
Uloga motiva u izgradnji muzičke rečenice
Identifikacija elemenata strukturnog plana
Predlog klasifikacije muzičkih rečenica
Fragmentarne strukture
Analiza muzičkog toka – oslonac tumačenja muzičkog oblika
SIMETRIJA U MUZIČKOM TOKU
Metodološki oslonac analize simetrija
Predlog klasifikacije i analitički oslonci
Statične simetrije
Dinamične simetrije
Osa simetrije
Gravitaciono središte
Dinamične simetrije u procesu realizacije ciklusa
SIMBOLI PRIMENJENI U RADU
Muzički planovi
Tematski plan
Tonalni plan
Strukturni plan
Simboli kojima se iskazuje segmentacija muzičkog toka
Simboli kojima se ukazuje na ispoljavanja pojedinih vrsta simetrija
Posebni simboli korišćeni u radu
Ishodište simetrične kon cepcije ciklusa – Prvi koncert za violinu i orkestar
Prvi stav – ispoljavanje simetrija u muzičkom toku i identifikacija formalnog modela
Konstituisanje tema – motivski sadržaj i uređenje muzičke sintakse
Motivska građa stava u funkciji identifikacije vrsta simetrija
Drugi stav – ispoljavanje simetrija u muzičkom toku i identifikacija formalnog modela
Konstituisanje segmenata muzičkog toka
Postupci dobijanja motivske građe drugog stava iz motiva m1, m2 i m1/i prvog stava
Motivska građa stava u funkciji identifikacija vrsta simetrija
Koncepcija ciklusa
Odnos vrsta simetrija između stavova
Put ka simetričnoj koncepciji ciklusa – Prvi koncert za klavir i orkestar
Uvod – koncepcija forme i motivski potencijali uvoda
Značaj motiva m1 i m2 uvoda za ostvarivanje jedinstva ciklusa
Prvi stav – identifikacija formalnog modela i ispoljavanje simetrija u muzičkom toku
Geneza dobijanja tema A i B iz motiva m1 i m2
Profil razvojnog dela – uloga simetrija u procesu realizacije muzičkog toka
Motivi m1 i m2 u funkciji generatora dinamičnih simetrija
Drugi stav – ispoljavanje simetrija u muzičkom toku
Konstituisanje delova oblika
Motivski potencijali drugog stava i ispoljavanje dinamičnih simetrija
Treći stav – ispoljavanje simetrija u muzičkom toku
Formiranje tematskog materijala finalnog stava iz motiva m1 i m2 uvoda
Posebnosti u realizaciji formalnog modela
Osvrt na sadejstvo simetrija
Koncepcija ciklusa – vrste simetrija i status ose
Značaj uvoda u procesu realizacije ciklusa
AFIRMACIJA SIMETRIČNE KONCEPCIJE CIKLUSA
Drugi koncert za klavir i orkestar
Prvi stav – sled segmenata u muzičkom toku i mogućnosti određenja formalnog modela
Potencijali formalnih modela i ispoljavanje simetrija
Motivski potencijali stava i proces oblikovanja tema
Vidovi ispoljavanja dinamičnih simetrija
Drugi stav – ispoljavanje simetrija u muzičkom toku i identifikacija formalnog modela
Segmenti A i A1 – potencijali formalnog modela i ispoljavanje simetrija
Deo B – sled segmenata u muzičkom toku, potencijali formalnog modela i ispoljavanje simetrija
Treći stav – ispoljavanje simetrija u muzičkom toku i identifikacija formalnog modela
Proces oblikovanja teme A
Motivi m1, m2, m3 i m5 prvog stava u procesu oblikovanja B, B1, B2 i kode finala
Strukturni plan segmenata B, B1, B2 i kode
Koncepcija ciklusa
Dejstvo dinamičnih simetrija na proces oblikovanja ciklusa
Drugi koncert za violinu i orkestar
Prvi i treći stav
Ispoljavanje simetrija i srodnosti u procesu oblikovanja formalnog modela
Proces oblikovanja tema – status strukturnog plana u realizaciji muzičke sintakse
Drugi stav
Tema za varijacije
Varijacioni tok i ispoljavanje simetrija
Koncepcija ciklusa
Ispoljavanje dinamičnih simetrija
ZAKLJUČAK
LITERATURA
ŠEMATSKI PRIKAZI ANALIZIRANIH DELA
Prilog 1, Bela Bartok, Prvi koncert za violinu i orkestar, prvi stav
Prilog 2, Bela Bartok, Prvi koncert za violinu i orkestar, drugi stav
Prilog 3, Bela Bartok, Prvi koncert za klavir i orkestar, prvi stav
Prilog 4, Bela Bartok, Prvi koncert za klavir i orkestar, drugi stav
Prilog 5, Bela Bartok, Prvi koncert za klavir i orkestar, treći stav
Prilog 6, Bela Bartok, Drugi koncert za klavir i orkestar, prvi stav
Prilog 7, Bela Bartok, Drugi koncert za klavir i orkestar, drugi stav
Prilog 8, Bela Bartok, Drugi koncert za klavir i orkestar, treći stav
Prilog 9, Bela Bartok, Drugi koncert za violinu i orkestar, prvi stav
Prilog 10, Bela Bartok Drugi koncert za violinu i orkestar, drugi stav
Prilog 11, Bela Bartok, Drugi koncert za violinu i orkestar, treći stav
PRILOG
O autoru / About the author