Факултет Музичке уметности
10 мај
Велика сала Факултета музичке уметности у Београду, Краља Милана 50 | петак, 10. мај 2024. | 17:00 ч

Перформативно предавање Марка Ћићилијанија

Драге колегинице и драге колеге,

Имамо велику част да угостимо професора компјутерске композиције са музичке академије у Грацу (KUG – Univerzität für Musik und Dastellende Kunst Graz) – Марка Ћићилијанија (Marko Ciciliani).

У петак, 10. маја у 17 ч, у сали ФМУ, Ћићилијани ће извести перформативно предавање Why Frets? – Requiem for Electric Guitar, након чега ћемо оставити време за питања и дискусију.

У суботу је планиран групни одлазак возом до Новог Сада, како бисмо погледали друга два дела пројекта Why Frets? инсталацију и концерт у КЦ Војводине „Милош Црњански“.
(Полазак возом: 19 ч, Београд Центар/Прокоп, а повратак у 22.30 за Београд.)

Марко Ћићилиани је композитор, интермедијални уметник, извођач и професор компјутерске музичке композиције и дизајна звука на Институту за електронску музику и акустику (IEM) Универзитета за музику и сценске уметности у Грацу. Три пута је био професор композиције у Дармштату (2014, ’16 и ’18.), уметнички директор интердисциплинарне радионице за младе ствараоце ChampdAction.LAbO, као и фестивала TimeCanvas@DeSingel у Антверпену.

Фокус његовог уметничког рада лежи у композицији перформативне електронске музике, углавном у аудиовизуелном контексту. Интерактивни видео, светлосни дизајн и ласерска графика често играју саставни део у његовим композицијама, као и елементи ергодичког или трансмедијског приповедања и спекулативне фабулације. Немачки часопис Neue Zeitschrift fur Musik назвао га је „једним од најзанимљивијих композитора данашњице у области електронске музике и мултимедије“.

Пројекат Why Frets? се темељи на измишљеној историји електричне гитаре представљеној из перспективе 2083. године. Марко: Конструисао сам је кроз спекулативно причање приче – намерно измишљене историје како бих деконструисао вишеструка значења овог инструмента. Мој је циљ био бацити другачије светло на овај инструмент с његовом посебном историјом, културном конотацијом и сложеном симболиком у смислу рода. Три дела – инсталација, мултимедијски концерт и перформативно предавање – међусобно се надопуњују као својеврсно трансмедијско приповедање: сваки реферира на осмишљену историју из другог угла, али сваки део може стајати и сам за себе.