Предмет
Наставници на часовима предавања
др Стефан Цветковић, доцент
Наставници и сарадници на часовима вежби и ДОН
др Стефан Цветковић, доцент
Услов
Нема
Исход
Познавање методских проблема наставе историје музике, развијање педагошких способности и оспособљавање за педагошки рад.
Циљ
Циљ предмета је упознавање методских проблема предавања садржаја историје музике у склопу наставе главног предмета у нижој музичкој школи, као и у разредној настави у основним школама, посебно у склопу музичке културе у седмом и осмом разреду
Садржај теоријске наставе
Курс Методска питања наставе историје музике у основној школи 1 обухвата предавања и дебате о проблемима укључивања садржаја историје музике у основним музичким и општеобразовним школама: избор и начин тумачења тема из историје музике: биографије композитора и интерпретатора, поставка појмова везаних за стилове, жанрове и облике, упознавање инструмента, системска организација учења музичке терминологије. Анализа наставног плана и програма; практично решавање задатака припреме и држања часова. Практична настава: краћа излагања студената на задате теме. Испит: усмено излагање и одбрана семинарског рада.
Предиспитне обавезе
Опис
Бодови
Активност у току предавања
10
Практична настава
30
Семинар-и
30
Испитне обавезе
Опис
Бодови
Усмени испит
30
Литература
Миленко Миладиновић, Питања наставе историје, Београд, Завод за уџбенике и наставна средства, 1997.
Јелена М. Пешић, Нови приступ структури уџбеника (теоријски принципи и конструкција решења), Београд, Завод за уџбенике и наставна средства, 1998.
Дмитриј Дмитријевич Зујев, Школски уџбеник, Београд, Завод за уџбенике и наставна средства, 1988.
Antonio Herrera i Petar Mandić, Obrazovanje za XXI stoljeće, Sarajevo – Beograd, Svjetlost – Zavod za udžbenike, 1989.
Одобрени уџбеници за седми разред основне школе