Faculty of Music
Предмет

Наставници на часовима предавања

др Ивана Дробни, редовни професор

др Милена Петровић, редовни професор

др Александра Милетић, ванредни професор

др Драгана Тодоровић, ванредни професор

др Ивана Хрпка-Вешковац, ванредни професор

др Нада О Брајан, доцент

Услов

Положен испит Методичке основе вокално-инструменталне наставе 3

Исход

Темељно познавање и разумевање музичке педагогије; повезивање и примена знања из различитих педагошких области; решавање проблема наставе праћењем и применом новина уз употребу научних метода и поступака; развој вештина и спретности у употреби знања из области музике и музичке педагогије са циљем успешног усклађивања вокално-инструменталне и теоријске наставе на свим нивоима музичког образовања.

Циљ

Аналитичко сагледавање главних карактеристика укупне теоријске и вокално-инструменталне музичке наставе као органске целине, на свим нивоима професионалног музичког образовања, са циљем продубљивања стручне спремности и развоја научних способности.

Садржај теоријске наставе

Перспективе домаће наставе; видови коаптације савремене домаће вокално-инструменталне наставе. Семинариски рад Семинарски рад који одговара критеријумима за објављивање у националном часопису или презентовању на националном научном скупу. Завршни испит Писмени испит: Израда клаузуре на задату тему у оквиру пређеног градива. Усмени испит: Дискусија о клаузури и одбрана семинарског рада.

Предиспитне обавезе

Опис

Бодови

Активност у току предавања

10

Семинари

30

Испитне обавезе

Опис

Бодови

Писмени испит

30

Усмени испит

30

Литература

Васиљевић, З. М. (2006). Методика наставе солфеђа. Београд: Завод за уџбенике и наставна средства

Васиљевић, З. М. (2000). Рат за српску музичку писменост. Београд: Просвета

Васиљевић-Дробни, М. (1986). Једногласни мелодијски диктат. Београд: ФМУ

Дробни, И. (2008). Методичке основе вокално-инструменталне наставе. Београд: Завод за уџбенике

Colwel, R. & C. Richardson (2002): The new handbook of research on music teaching and learning. New York: Oxford University Press.

McPherson, G. E. (2006) The child as musician: A Handbook of musical development. Oxford: Oxford University Press.

McPherson, G. & Welch, G. (2012). The Oxford handbook of music education, Volume 1 and Volume 2. Oxford: Oxford University Press.

Докторске дисертације, стручна литература и периодика из области музичке педагогије и сродних научних дисциплина