Предмет
Наставници на часовима предавања
мр Александар Сердар, редовни професор
Услов
нема посебних предуслова
Исход
Базично познавање традиције учења Артура Шнабела у вези са организацијом интерпретатиовних аспеката музичког дела. Разумевање елемената путем којих се организују мелодија, хармонија и време, односно метро-ритмички аспект дела. Овладавање градивом и способност креативне примене стечених знања у матичној области студија
Циљ
Оспособљавање студената за кртичко промишљње питања савременог приступа интерпретацији на основу анализе теоријског наслеђа А. Шнабела
Садржај теоријске наставе
Курс Аспекти савремене извођачке праксе обухвата предавања и дебате о следећим питањима: Први и други семестар: Традиција школе Т. Лешетицког (3), Наслеђе А. Шнабела (3) Општи принципи организације фразе (3), Организација мелодије (6), организација хармоније ( у интерпретативном смислу, 6), организација времена (6). Израда испитног рада (одабир теме, анализа примера, 3)
Садржај практичне наставе
/
Предиспитне обавезе
Опис
Бодови
Активност у току предавања
10
Колоквијум
20
Испитне обавезе
Опис
Бодови
Писмени испит
60
Усмени испит
10
Литература
Кonrad Wolff: The Teaching of Artur Schnabel: A Guide to Interpretation, New York: Praeger, 1972.
Aleksandar Serdar: Aspekti savremene interpretacije, рукопис
Christopher F Hasty: Meter as Rhythm, Oxford University Press, New York, 1997
Cyr Mary and Reinhard G.Pauly: Performing Baroque Musique, Amadeus Press, Portland, Oregon, 1992
Charles Rosen:The Classical Style, W.W. Norton & Company, New York, London, 1998