Предмет
Наставници на часовима предавања
др ум. Татјана Милошевић-Мијановић, редовни професор
Услов
Одслушана Анализа савремене музике 1
Исход
Допринос оспособљавању студената да доносе стваралачки одговорне, личне а не индуковане одлуке у односу на естетске, поетске те стилистичке карактеристике сопственог композиторског деловања.
Циљ
Упознавање са проблематиком опсервирања савремене музике (20. и 21. века), са естетског, поетског и стилистичког становишта, односно кроз анализу одговарајућих композиционих поступака, анализу стилистичких перформанси те кроз свеобухватну или циљано омеђену анализу музичких дела или видова уметничког деловања који укључују музичку компоненту а све ово из личног угла посматрања истакнутог савременог композитора ствараоца који води класу композиције као главни предмет на докторским студијама Факултета, или, из личног угла посматрања савременог композитора - ствараоца који представља водећу личност међународне музичке сцене, а води, на позив Факултета, наставу предмета Анализа савремене музике 2 на Докторским студијама композиције.
Садржај теоријске наставе
Осмишљава је композитор, професор који води наставу, а према сопственом пројекту упознавања са проблематиком опсервирања савремене музике, горе наведеном уз опис Циља предмета. О овом пројекту полазници се детаљно обавештавају на првом наставном часу.
Садржај практичне наставе
Постоји (уклопљена у доле наведени фонд броја часова теоријске наставе) уколико професор који води наставу, предвиди. У случају да пројекат предвиди и видове практичне наставе, о практичној делатности која се од стране полазника очекује, ови се обавештавају на првом наставном часу. Испитни захтев Писани рад од најмање 1800 речи . Тема рада је анализа естетских, стилистичких и поетичких карактеристика сложеног дела из музике 20. и 21. века као и анализа композиционих техника, поступака и садејства музичких планова (хармонски, мелодијски, ритмички, формални аспект) релевантних за одабрану композицију.
Предиспитне обавезе
Опис
Бодови
Активност у току предавања
10
Семинар
30
Испитне обавезе
Опис
Бодови
Техничка реализација
30
Уметнички утисак
30
Литература
Xenakis, Iannis. Psappha. Paris, Salabert, 1975.
Xenakis, Iannis. Metastasis. London, Boosey & Hawkes, 1954.
Dibelius, Ulrich. György Ligeti: Eine Monographie in Essays. Mainz, Schott, 1994.
Xenakis, Iannis. Nomos gamma. Paris, Salabert, 1968.
Floros, Constantin. György Ligeti: Jenseits von Avantgarde und Postmoderne, in Komponisten unserer Zeit 26. Vienna, Lafite, 1996.
Matossian, Nouritza. Xenakis. London, Kahn and Averill, 1986.
Xenakis, Iannis. Formalized Music: Thought and Mathematics in Composition, Revised Edition Stuyvesant. NY, Pendragon Press, 1992.
Nattiez, J. Fondements d'une sémiologie de la musique Paris. Union générale d'éditions, 1975.
Stravinsky, Igor. The Rite of Spring. London, Boosey & Hawkes, 1947.
Bruhn, Siglind. Les visions d'Olivier Messiaen. Paris, Harmattan, 2008.
Jolivet, Andre. Incantations. Paris, Salabert, 1936.
Sholl, Robert, ed. Messiaen Studies. Cambridge University Press, 2007.
Griffiths, Paul. Modern Music and After: Directions since 1945. Oxford, Oxford University Press, 1975.
Piston, Walter. Orchestration. New York, W. W. Norton &Company, 1955.
Обрадовић, Александар. Увод у оркестрацију. Београд, Универзитет уметности, 1978.
Мокрањац, Василије. Одјеци. Београд, Удружење композитора Југославије, 1984.
Marić, Ljubica. Pesme prostora. Kassel, Furore Verlag, 1956.
Marić, Ljubica. Vizantijski koncert. Kassel, Furore Verlag, 1959.
Marić, Ljubica. Ostinato super thema Octoicha. Kassel, Furore Verlag, 1963.
Радић, Душан. Соната Леста. Београд, САНУ, 1972.
Lutoslawski, Witold. Muzyka żałobna. Warsaw, Polskie Wydawnictwo Muzyczne, 1958.
Lutoslawski, Witold. Jeux vénitiens. Warsaw, Polskie Wydawnictwo Muzyczne, 1961.
Lutoslawski, Witold. Livre pour orchestre. Warsaw, Polskie Wydawnictwo Muzyczne, 1968.
Фрајт, Лудмила. Еклога за камерни оркестар. Удружење композитора Србије, 2002.
Фрајт, Лудмила. Кресови. Удружење композитора Србије, 2002.