Faculty of Music
Предмет

Наставници на часовима предавања

др Драгана Јеремић-Молнар, редовни професор

др Соња Маринковић, редовни професор

др Марија Масникоса, редовни професор

др Ивана Перковић, редовни професор

др Тијана Поповић-Млађеновић, редовни професор

др Ана Стефановић, редовни професор

др Драгана Стојановић-Новичић, редовни професор

др Биљана Лековић, доцент

Услов

Нема

Исход

Исход предмета је теоријско и практично знање из области савремене музикологије као интердисциплинарне науке.

Циљ

Циљ предмета је упознавање студента са тенденцијама у развоју музикологије, као и аналитичко, теоријско и практично оспособљавање студента за разумевање и примену видова њене интердисциплинарности.

Садржај теоријске наставе

1) Дефиниција, гране музичке науке и 'модел' интердисциплинарне музиколошке интерпретације и компетенције; 2) Теорија података у музикологији (преглед типова података и технологија, емпиријски подаци у музикологији, базе података на интернету, институционално складиштење података); 3) Социолошкомузичке теорије Макса Вебера и Теодора Адорна; 4) Амерички музички минимализам Различити облици провере знања. Колоквијум-и: усмено излгање на задату тему. Семинар-и: писани рад на задату тему. Испит: усмени одговор на три питања из градива.

Предиспитне обавезе

Опис

Бодови

Похађање наставе и активност на часовима

10

Колоквијум-и

10

Семинар-и

20

Испитне обавезе

Опис

Бодови

Усмени испит

60

Литература

Веселиновић-Хофман, Мирјана, Пред музичким делом. Огледи о међусобним пројекцијама естетике, поетике и стилистике музике 20. века: једна музиколошка визура, Београд, Завод за уџбенике, 2007.

Ридер Теорија података у музикологији (саставила др Драгана Стојановић-Новичић), Београд, Факултет музичке уметности у Београду, 2009.

Jeremić-Molnar, Dragana i Aleksandar Molnar, Nestajanje uzvišenog i ovladavanje avangardnog u muzici moderne epohe. Knj. 1. Muzički uzvišeno u delima Betovena i Šenberga, Beograd, Filip Višnjić, 2009, 154–171.

Jeremić-Molnar, Dragana i Aleksandar Molnar, Nestajanje uzvišenog i ovladavanje avangardnog u muzici moderne epohe. Knj. 2. Muzički avangardizam u Šenbergovoj dodakafonskoj poetici i Adornovoj kritičkoj estetici, Beograd, Filip Višnjić, 2009, 129–162.

Masnikosa, Marija: Muzički minimalizam, Beograd, Clio, 1998.

Nyman, Michael: Experimental Music: Cage and Beyond (London: Studio Vista/New York: Schirmer, 1974; rev. Edn., Cambridge, Cambridge University Press, 1999).