Faculty of Music
Предмет

Наставници на часовима предавања

др Биљана Лековић, доцент

Услов

Нема

Исход

Савладавање кључних теоријских поставки, терминологије, кључних текстова и методологије проучавања жанрова популарне музике.

Циљ

Циљ предмета је упознавање студената докторских студија са различитим теоријским приступима жанру, жанру у популарној музици и разматрање раличитих жанрова популарне музике из поља различитих дисциплина, њихово умрежавање са за њих особеним културним контекстима.

Садржај теоријске наставе

Курс Популарна музика 2 – жанрови подразумева разматрање следећих садржаја: Популарна музика – теорије жанра; Жанр, стил, код; Рокенрол – друштвени контекст; Рокенрол – политички контекст; Рокенрол – продукција; Соул и фанк – друштвено-политички контекст; Соул и фанк – музички текстови; Диско – продукција, рецепција; Панк – супкултура и питање стила; Нови талас – нови медији; Реп и хип-хоп – Техно – контекст и особености продукције поджанрова; Глобални жанрови – world music Колоквијум-и: писмене провере знања из претходно пређеног градива. Испит: писмени део - писани семинарски рад и његова усмена одбрана – усмени део.

Предиспитне обавезе

Опис

Бодови

Активност у току предавања

10

Колоквијум-и

30

Испитне обавезе

Опис

Бодови

Писмени испит

50

Усмени испит

10

Литература

Adorno, Theodor, W., Introduction to the Sociology of Music, transl. by E. B. Ashton, Continuum, 1976.

Bennet, Andy, Cultures of Popular Music, Maidenhead, Open University Press, 2001.

Bennett, Andy, Shank, Barry and Toynbee, Jason, The Popular Music Studies Reader, London – New York, Routledge, 2006.

Bortvik, Stjuart i Moj, Ron, Popularni muzički žanrovi, prev. Aleksandra Čabraja i Vesna Mikić, Beograd, Clio, 2010.

Brackett, David, Interpreting Popular Music, Berkley – Los Angeles – London, Universtiy of California Press, 2000.

Frith, Simon and Goodwin, Andrew (eds.), On Record, Rock, Pop, and the Written Word, Routledge, London –New York, 1990.

Hedbige, Dick, Subculture – The Meaning of Style, Routledge, London – New York, 1979.

Hesmondhalgh, David and Negus, Keith (eds.), Popular Music Studies, Arnold / Oxford University Press, London, 2002.

Middleton, Richard, Studying Popular Music, Buckingham, Open University Press, 1990.

Moore, Alan F. (ed.), Analyzing Popular Music, Cambridge University Press, UK-USA, 2003.

Negus, Keith, Music Genres and Corporate Cultures, Routledge, London-New York, 1999.

Shuker, Roy, Understanding Popular Music, Routledge, London – New York, 1994.

Shuker, Roy, Key Concepts in Popular Music, Routledge, London – New York, 1998.

Wicke, Peter, Rock Music. Culture, Aesthetics and Sociology, transl. by Rachel Fogg, Cambridge University Press, 1990.