Faculty of Music
Предмет

Наставници на часовима предавања

др Санела Николић, ванредни професор

Услов

Нема посебних услова

Исход

Суденти стичу знања и упознају методе о дисциплинарним, интердисциплинарним и трансдисциплинарним студијама уметности.

Циљ

Циљ предмета је увођење студената докторских студија у истраживачки рад на анализи, тумачењу и расправи дисциплинарних, интердисциплинарних и трансдисциплинарних студија о уметности посредством упоредних изучавања опште теорије уметности, примењене естетике, филозофије уметности и посебних наука о уметностима.

Садржај теоријске наставе

1) Теорије уметности и културе; 2) Теорије о стварању уметности; 3-4) Поетичке теорије о приказивању, изражавању, извођењу, продукцији, постпродукцији и истраживању у уметностима; 5-6) Теорије модерне, постмодерне и савремене уметности; 7) Интердисциплинарост и трансдисциплинарност савремене уметности; 8) Улога медија у уметностима: медијска, мултимедијска и постмедијска уметност; 9) Формализам, феноменологија и уметности; 10-11) Критичка теорија, култура и уметност; 12) Односи између уметности и науке; 13) Односи између уметности и политике; 14) Читање домаћих задатака – писани критички приказ теоријског текста у вези са неком од претходно обрађених тема 15) Колоквијум– писани тест од 10 питања из претходно обрађених тема Завршни испит – усмена провера знања: презентација и одбрана семинарског рада написаног током курса

Предиспитне обавезе

Опис

Бодови

Активност у току предавања

10

Колоквијум-и

20

Семинар-и

40

Испитне обавезе

Опис

Бодови

Усмени испит

30

Литература

Miško Šuvaković, Epistemologija umetnosti, Orion Art, Beograd, 2008.

Miško Šuvaković, Aleš Erjavec (eds), Figure u pokretu – Savremena zapadna estetika, filozofija i teorija umetnosti, Atoča, Beograd, 2009.

Miško Šuvaković, Pojmovnik teorije umetnosti, Orion Art, Beograd, 2011.

Miško Šuvaković, Umetnost i politika/Savremena estetika, filozofija, teorija i umetnost u vremenu globalne tranzicije, Službeni Glasnik, Beograd, 2012.

Jacques Rancierè, The Politics of Aesthetics – The Distribution of the Sensible, Continuum, London, 2004.

Clive Cazeaux, (ed), The Continental Aesthetics Reader, Routledge, London, 2000.

Berys Gaut, Dominic McIver Lopes (eds), The Routledge Companion to Aesthetics, Routledge, London, 2001.

Charles Harrison, Paul Wood (eds), Art in Theory 1900-2000, An Anthology of Changing Ideas, Basil Blackwell, Oxford UK, Cambridge USA, 2003.

Aldo Milohnić, Teorije savremenog teatra i performansa, Orion Art, Beograd, 2013.

Michael Nyman, Experimental Music – Cage and beyond, Cambridge University Press, Cambridge, 1999.