Faculty of Music
Предмет

Наставници на часовима предавања

др ум. Наташа Пенезић, доцент

Услов

Нема

Исход

Познавање и разумевање могућности интерпретације музичког дела из датог периода. Формирање критичког мишљења и склоности ка истраживачком раду из области музичког извођаштва.

Циљ

Упознавање са проблемима интерпретације музичког дела у контексту актуелних уметничких стилова и естетичких теорија од барока до данас.

Садржај теоријске наставе

Садржај предмета: 1) Увод у предмет. 2) Интерпретација – појам и смисао; интерпретација музике – облици; историјски развој. 3) Виртуозитет – појам, смисао облици испољавања. 4) Импровизација у доба барока I. 5) Импровизација у доба барока II. 6) Импровизација у доба класицизма. 7) Концертна каденца – порекло, смисао, значај, појавни облици. 8) Импровизација у доба романтизма – позадина настанка, појавни облици. 9) Романтичарска транскрипција. 10) Врсте и облици нотног записа (аутограф, уртекст, инструктивно издање, редакторско издање). 11) Могућности интерпретације вербалних ознака у нотном тексту. 12) Националне школе пијанизма - немачка, руска, француска и америчка школа – социјално-интелектуална позадина настанка, особине и представници. 13) Савремени пијанизам – особине и перспективе развоја. Предавања. Дискусијa у оквиру групе. Захтеви на колоквијуму: писмени испит из пређеног градива. Захтеви на испиту: 2 питања из пређеног градива.

Предиспитне обавезе

Опис

Бодови

Активност у току предавања

20

Колоквијум-и

20

Испитне обавезе

Опис

Бодови

Писмени испит

60

Литература

Donington, Robert. The Interpretation of Early Music. Faber & Faber, London, 1975.

Brown, Clive, Roger Norrington. Classical & Romantic Performing practice, 1750–1900. Oxford UP, 2008.

Foht, Ivan. Savremena estetika muzike - Petnaest teorijskih portreta. Nolit, 1980.

Hirš, E. D. Načela tumačenja. Nolit, 1983.

Шобајић Драган (аутор, ред. и прев.). Збирка текстова за предмете Историја и теорија пијанизма и Историја извођаштва. 3. сам. издање аутора 2012.

Schulenberg, David. The Keyboard Music of J. S. Bach. Routledge, 2006.

Шобајић Драган. Темељи савременог пијанизма. Светови, 1996.

Dubal, David. The Art of the Piano – Its Performers, Literature, and, Recordings. 2005.

Šobajić Dragan, Franc List – stvaralac i izvođač. FMU, 2001.

Svestrani Glen Guld (priredila G. Gerten), Izdavačka knjižnica Z. Stojadinovića. 2005.

Zaslaw, Neal. Mozart's Symphonies: Context, Performance Practice, Reception. Oxford: Clarendon Press, 1991.

Ralph Kirkpatrick. Interpreting Bach's WTC - A Performer "s Discourse of Method. Yale Univeristy Press. 1987.