Faculty of Music
Предмет

Наставници на часовима предавања

др Ивана Вуксановић, доцент

Услов

Испуњене предиспитне обавезе из предмета Правци и методе музичке теорије и анализе 3 (DHPM3)

Исход

Очекује се да по завршетку студија студенти буду оспособљени за примену и кобиновање аналитичких метода у приступу музичком делу

Циљ

Продубљивање знања стечених на основним и дипломским академским студијама са нагласком на тенденцијама музичке теорије и анализе 20. века, као и савременим тенденцијама

Садржај теоријске наставе

1. Херменеутика 2. Музичка херменеутика, историјат и преглед 3. Музичка херменеутика (Carl Dahlhaus) 4. Музичка херменеутика (Hans Heinrich Eggebrecht) 5. Интерпретација музике и историјски контекст (Leo Treitler) 6. Семиотика и херменеутика (Robert Hatten) 7. Семиотика и херменеутика (Lanwrence Kramer) 8. Радионица: примена стечених методолошких знања на одабраном корпусу 9. Радионица: примена стечених методолошких знања на одабраном корпусу 10. Радионица: примена стечених методолошких знања на одабраном корпусу 11. Радионица: примена стечених методолошких знања на одабраном корпусу 12. Радионица: примена стечених методолошких знања на одабраном корпусу 13. Радионица: примена стечених методолошких знања на одабраном корпусу 14. Радионица: примена стечених методолошких знања на одабраном корпусу 15. Радионица: примена стечених методолошких знања на одабраном корпусу Испитни захтев: 1. Теоријско питање 2. Анализа – примена аналитичких метода на одабраним примерима

Предиспитне обавезе

Опис

Бодови

Присуство настави

20

Домаћи задаци

20

Испитне обавезе

Опис

Бодови

Усмени испит

60

Литература

Dahlhaus, Carl, "Historicism and Tradition", Foundations of Music History, Cambridge: Cambridge University Press, 1983, 53-71.

—, "Hermeneutics in History", Foundations of Music History, Cambridge: Cambridge University Press, 1983, 71-85.

Eggebrecht, Hans Heinrich, Inderstanding Music, Farnham, Surrey, England; Burlington, Ashgate, 2010.

Hatten, Robert, S., "Metaphor in Music", Musical Signification, Berlin, New York: Mouton de Gryter, 1995, 373-389.

—, Interpreting Musical Gestures, Topics and Tropes, Bloomington: Indiana University Press, 2004.

Kramer, Lawrence, "Music and representation: the instance of Haydn's Creation", Music and Text, ed. by Steven Paul Scher, Cambridge: Cambridge University Press, 1992, 139-140.

—, "Tropes and Widows: An Outline of Musical Hermeneutics", Music as Cultural Practice, 1800-1900, Berkeley-Los Angeles-Oxford: University of California Press, Berkeley, 1990.

Treitler, Leo, "Language and the Interpretation of Music", Music and Meaning, ed. by Jenefer Robinson, Ithaca and London: Cornell University Press, 1997, 23-56.

—, "Music Analysis in a Historical Context", Music and the Historical Imagination, Cambridge, Mass.: Harvard University Press, 1990, 67-78.