Предмет
Наставници на часовима предавања
мр Милана Стојадиновић-Милић, редовни професор
Наставници и сарадници на часовима вежби и ДОН
ма Игор Андрић, асистент
ма Дамјан Јовичин, асистент
ма Владица Микићевић, истраживач-приправник
Услов
Нема услова
Исход
Студент је стекао знање и искуство у домену креирања хармонског тока музике различитих стилова. Овладао је техником рашчлањавања хармонског тока на основне елементе, препознајући карактеристичне тоналне и хармонске појаве за одређени стил. Оспособљен је за стручно, промишљено и креативно коришћење хармонских средстава у савладавању процеса разумевања и формулисања музичке идеје. Овладао је способношћу самосталне израде хармонских задатака реализованих у писаној форми и практично - свирањем хармоније на клавиру, односно коришћењем дигиталних технологија.
Циљ
Употпуњавање практичних знања из хармоније. Студент је стекао развијену хармонску инвенцију композиционим приступом; влада карактеристичним стилским хармонским појавама и има развијене способности вештог реконструисања хармонског језика поједине стилске епохе и њених изразитих представника. Студент је стекао способност анализе хармонских поступака у музичком делу. Студент је стекао компетенције за: бављење педагошким радом у музичким и општеобразовним школама, стручан рад у различитим институцијама културе, медијима; примену стечених знања и вештина у различитим видовима музике у дигиталним технологијама и уметничким истраживањима.
Садржај теоријске наставе
Хармонија барока : обнављање- тоналност, тоналне промене,функционалност акорада;Модалност ренесансе,претапање модуса у тонске родове;барокне композиције -тоналитет, тонални план, тоналне промене; барокни хомофони слог и хармонска полифонија на примерима Бахових хармонизација протестантских корала; Израда задатака креирањем четворогласног хорског става на основу задате шеме хармонског тока , контурног двогласа и сопранске мелодије у писаним и свираним задацима;Хармонизација на клавиру - немодулирајућих и модулирајућих музичких реченица на основи дијатонског барокног тоналитета ;Анализа сложенијих модулаторних поступака у делима Ј. С. Баха и Г. Ф. Хендла и њихова примена у писаним задацима;свирање карактеристичних барокних хармонских обрта на клавиру и електронским клавијатурним инструментима Колоквијум: ПИСМЕНИ: Хармонизација коралне мелодије;ПРАКТИЧНИ: Свирање унапред задатих и прима виста задатака у оквиру барокног хармонског стила Хармонија класицизма- општа стилска обележја и улога;осврт на галантни стил и рококо;хармонски језик Бечких класичара(Хајдн, Моцарт,Бетовен; класични тоналитет,функционалност, хармонска каденца;Проширење тоналитета,тонални планови и тонални односи у класицизму, врсте тоналних промена; хармонизације сопранских и (необележених) басовских мелодија у писаним задацима и на клавиру, импровизација хармонске грађе класичног периода; Колоквијум: свирање на клавиру задатих и прима виста примера класичног стила; писмени:Испит: писмени - хармонизација сопранске мелодије (и/или комбинације сопран - бас) у стилу хармоније класицизма, и хармонска анализа композиције класицизма ; усмени: одговори на питања из пређеног градива
Предиспитне обавезе
Опис
Бодови
Колоквијум
20
Колоквијум
20
Присуство настави и припремљеност за наставу
10
Домаћи задаци
10
Испитне обавезе
Опис
Бодови
Писмени испит
30
Усмени испит
10
Литература
Живковић, Мирјана; Бахове четворогласне хармонизације корала; 1990; Београд, Факултет музичке уметности,
Перичић,Властимир,; Кратак преглед развоја хармонских стилова; 1980; Београд, Факултет музичке уметности
Деспић, Дејан; Хармонија са хармонском анализом,; 2005; Београд, Завод за уџбенике и наставна средства
Деспић,Дејан; Хармонска анализа; 1975; Београд, Универзитет уметности
Деспић, Дејан,; Хрестоматија за аналитичку хармонију збирка примера из литературе; 2019; Београд, Факултет музичке уметности
Живковић, Миленко; Генералбас - збирка корала; 1970; Факултет музичке уметности, Београд
Видал, Пол - Нађа Буланже; Хармонија на клавиру; 1980; Београд, Факултет музичке уметности