Faculty of Music
Предмет

Наставници на часовима предавања

др ум. Татјана Милошевић-Мијановић, редовни професор

др ум. Светлана Савић, редовни професор

др ум. Драган Латинчић, ванредни професор

др ум. Бранка Поповић, ванредни професор

др ум. Драшко Аџић, доцент

др Маја Боснић, доцент

др ум. Владимир Кораћ, доцент

Услов

2DAKO1 - Композиција 1 - положен

Исход

Студент је стекао највиши ниво знања о савременој композиционој пракси и о различитим стваралачким усмерењима и поетикама присутним у уметности нашег времена. Оспособљен је за потпуно самостално креативно коришћење различитих композиционих техника као и за дубоко разумевање и савладавање практичних и теоријских процеса који обухватају формулисање музичке идеје, њен развој и њену пуну реализацију у форми нотног записа – партитуре.

Циљ

Стицање знања и способности потребних за највиши ниво професионалног бављења самосталним уметничким радом на пољу композиције као и стицање компетенција за бављење педагошким радом на универзитетском нивоу.

Садржај теоријске наставе

Теоријска настава Одабир тонског материјала за композицију. Осмишљавање одабраног тонског материјала. Утврђивање праваца формалног и садржинског обликовања композиције на основу одабраног тонског материјала. Практична настава Рад на композицији – предвиђеном испитном раду. Финализација рада на композицији – предвиђеном испитном раду. Испитни захтев У току две године потребно је написати две композиције у укупном трајању од најмање 25 минута, при чему ниједна од композиција не сме да траје мање од 10 минута. Уколико је на првој години изабрана опција А, композиција за симфонијски оркестар, за испит друге године могуће је изабрати: А) Композицију за симфонијски оркестар чије трајање, у збиру са трајањем испитне композиције са прве године, даје минимум од 25 минута или Б) Композицију за камерни оркестар чије трајање, у збиру са трајањем испитне композиције са прве године, даје минимум од 25 минута. Камерни оркестар мора бити састављен од најмање 9 (девет) различитих инструмената и у њему мора учествовати најмање 15 (петнаест) извођача. Уколико је на првој години изабрана опција Б, композиција за камерни оркестар, испит друге године мора бити композиција за симфонијски оркестар чије трајање, у збиру са трајањем испитне композиције са прве године, даје минимум од 25 минута.

Предиспитне обавезе

Опис

Бодови

Активност на часу

10

Домаћи задаци

20

Испитне обавезе

Опис

Бодови

Практични испит

35

Усмени испит

35

Литература

Xenakis, Iannis; Psappha; 1975; Paris, Salabert

Stravinsky, Igor; The Firebird; 1911; Mainz, Schott Music

Konjović, Petar; Simfonijski triptihon; 1926; u rukopisu

Stravinsky, Igor; Pulcinella; 1920; London, Chester Music Ltd.

Stravinsky, Igor; L'Histoire du Soldat Suite; 1920; London, Chester Music Ltd.

Stravinsky, Igor; The Rite of Spring; 1947; London, Boosey & Hawkes

Rimsky-Korsakov, Nikolay; Principles of Orchestration; 1950; New York, Dover Publications, Inc.

Berlioz, Hector. Richard Strauss: (foreward); Treatise on Instrumentation; 1991; New York, Dover Publications

Kennan, Kent & Donald Grantham (contributor); The Technique of Orchestration; 1996; New Jersey, Prentice-Hall

Piston, Walter; Orchestration; 1955; New York, W. W. Norton & Company

Обрадовић, Александар; Увод у оркестрацију; 1978; Београд, Универзитет уметности

Bartok, Bela; 1. Konzert for piano and orchestra; 1926; Vienna, Universal Edition

Bartok, Bela; 2. Konzert for piano and orchestra; 1931; Vienna, Universal Edition

Debussy, Claude; La Mer; 1997; Paris, Durand

Ravel, Maurice; Daphnis et Chloé, ballet en un acte et trois parties; 1912; Paris, Durand

Ravel, Maurice; Le Tombeau de Couperin; 1919; Paris, Durand

Мокрањац, Василије; Одјеци; 1984; Београд, Удружење композитора Југославије

Marić, Ljubica; Ostinato super thema Octoicha; 1963; Kassel, Furore Verlag

Lutoslawski, Witold; Jeux vénitiens; 1961; Warsaw, Polskie Wydawnictwo Muzyczne

Lutoslawski, Witold; Livre pour orchestra; 1968; Warsaw, Polskie Wydawnictwo Muzyczne

Тајчевић, Марко; Четири духовна стиха; 1996; Београд, Удружење композитора Србије

Фрајт, Лудмила; Еклога за камерни оркестар; 2002; Удружење композитора Србије

Христић, Стеван; Охридска легенда; 1980; Београд, Удружење композитора Југославије и Југоконцерт

Милојевић, Милоје; Четири комада за клавир; 2001; Београд, Удружење композитора Србије

Милојевић, Милоје; Интима; 1998; Београд, Удружење композитора Србије

Stochausen, Karlheinz; Gruppen for 3 orchestras; 1957; Vienna, Universal Edition

Stochausen, Karlheinz; Kontakte for electronic sounds, piano and percussion; 1993; Kürten, Stockhausen Verlag

Garshwin, George; Porgy and Bess; 1935; New York, United Artists Publishing

Schönberg, Arnold; Pierrot lunaire op. 21; 1912; Vienna, Universal Edition