Faculty of Music
Предмет

Наставници на часовима предавања

др ум. Татјана Милошевић-Мијановић, редовни професор

др ум. Светлана Савић, редовни професор

др ум. Драган Латинчић, ванредни професор

др ум. Бранка Поповић, ванредни професор

др ум. Драшко Аџић, доцент

др Маја Боснић, доцент

др ум. Владимир Кораћ, доцент

Наставници и сарадници на часовима вежби и ДОН

др ум. Татјана Милошевић-Мијановић, редовни професор

др ум. Светлана Савић, редовни професор

др ум. Драган Латинчић, ванредни професор

др ум. Бранка Поповић, ванредни професор

др ум. Драшко Аџић, доцент

др Маја Боснић, доцент

др ум. Владимир Кораћ, доцент

ма Давид Атанацковић, истраживач-приправник

ма Олга Јанковић, истраживач-приправник

ма Вељко Ненадић, истраживач-приправник

ма Матеја Николић, истраживач-приправник

Услов

Нема

Исход

Студент је стекао увид у средњошколски план и програм и оспособљен је за извођење наставе из области композиције, електронске и примењене музике. Овладао је вештинама преношења знања и развио креативан присуп настави. Стекао је компотенције за бављење радом у различитим педагошким институцијама.

Циљ

Упознавање са наставним програмом и сагледавање специфичности наставе из предмета Увод у компоновање у оквиру Теоријског одсека и предмета Звучно-музички процес МИДИ, Савремена МИДИ композиција и продукција, Звучно-музички процес АУДИО, Савремена хармонија са импровизацијом и оркестрацијом, Основе пројектовања електро акустичне композиције и Основе дизајнирања звука за медије у оквиру Одсека за музичку продукцију и обраду звука. Развијање креативног и интерактивног приступа садржају предмета, формирање критеријума и стицање компетенција за бављење педагошким радом из области композиције, електронске и примењене музике.

Садржај теоријске наставе

Теоријска настава: упућивање на повезивање знања из предмета хармонија, музички облици и контрапункт; савремена уметничка струјања и разумевање контекста у којем се ствара; савремена хармонија и композиционе технике (додекафонија, интегрални серијализам, алеаторика); импровизација као принцип изградње музичког тока; вођење ученика кроз процес рада на компоновању минијатура – за клавир или до три инстурмента по избору од којих један може бити хармонски и соло песме за глас и клавир (или други хармонски инструмент) на основу изабраног текста; нотографија; основе електронске музике; МИДИ и АУДИО - основе рада у компјутерским програмима за креирање музике; вођење ученика кроз процес рада на компоновању краћих форми употребом музичког софтвера; основе примењена музике; разумевање улоге музике у синергији са другим начинима уметничког изражавања; музика за филм, позориште, рекламе и мас медије; вођење ученика кроз процес компоновања краћих нумера на одабране одломске из филмова или видео радове; Практична настава: методска припрема часа и симулација часова; Испит: писмена израда припреме часа, презентација у виду симулације часа и једно питање из пређеног градива;

Предиспитне обавезе

Опис

Бодови

Активност на часу

20

Домаћи задаци

20

Испитне обавезе

Опис

Бодови

Практични испит

40

Усмени испит

20

Литература

Обрадовић, Александар; Увод у оркестрацију; 1997; Универзитет уметности Београд

Persichetti, Vincent; Twentieth-century Harmony: Creative Aspects and Practice; 1963; W. W. Norton

Дудка, Фјодор; Основе нотографије; 1986; Универзитет уметности Београд

Перичић, Властимир; Кратак преглед развоја хармонских стилова; 1980; Факултет музичке уметности Београд

Кохоутек, Цтирад; Техника компоновања у музици XX века; 1984; Универзитет уметности Београд

Хофман, Срђан; Особености електронске музике; 1995; Нота Књажевац