Предмет
Наставници на часовима предавања
мр Биљана Радовановић-Бркановић, редовни професор
др ум. Драгана Јовановић В., ванредни професор
Наставници и сарадници на часовима вежби и ДОН
Ана Ћосовић, предавач
Исход
По завршетку наставе из предмета, од студента се очекује да практично примењује стечено знање из ове дисциплине, које сумира познавање теоријских и практичних музичких предмета. Познавање вокалне технике, музичке стилистике, начина и организације рада са различитим вокалним ансамблима морају оспособити студента за певање у хору односно, активно учешће у припреми и реализацији наступа са ансамблом.
Циљ
Предмет је усмерен ка упознавању, развоју и савладавању елемената хорског певања, пре свега, хармонског слуха и вокалне технике. Циљ је оспособљавање студента да своја теоријска знања (солфеђо, контрапункт, хармонска, структурна и стилска анализа) примени у пракси.
Садржај теоријске наставе
Предмет хорско певање је конципиран као основа за упознавање студената са свим битним елементима музичког дела. Поред неопходног аналитичког дела наставе, приоритет и тежиште је на практичном раду. Обухваћене су бројне техничке вежбе намењене развоју вокалних способности студената и композиције свих водећих стилских периода, од ренесансе до савремене музике. Изабрана дела могу бити вокална или вокално-инструментална, духовног или световног карактера, а користе се као инструктивна литература или програм за јавно извођење. Настава је колективног типа, а студент бира да ли ће је похађати у женском или мешовитом хору. На располагању су Мешовити хор ФМУ или Академски хор "Collegium musicum".Колоквијум се полаже певањем у групи (од четири до десет студената, у зависности од захтева патитуре) као провера знања претходно пређеног градива. Студенти са најбољим резултатима колоквијума учествују у реализацији концертног пројекта – завршног испита, док остали студенти завршни испит полажу певањем концертног програма у групи (од четири до десет студената, у зависности од захтева патитуре) .
Предиспитне обавезе
Опис
Бодови
Колоквијум
30
Присуство настави и припремљеност за наставу
30
Испитне обавезе
Опис
Бодови
Практични испит
40
Литература
Аутори италијанске ренесансе (G. P. Palestrina, O. Lasso, J. Gallus, C. Monteverdi); Мотети, мадригали, мисе; 1969; Музичка академија
(J. S. Bach, G. F. Handel, A. Bruckner, S. Prokofiev, C. Orff); Корали, кантате, ораторијуми; 1962; Москва : Государственное музыкальное издательство
(G. B. Pergolesi, A. Vivaldi, Caplet, G. Rossini, J. Haydn, W. A. Mozart, L. van Beethoven, H. Berlioz, G. Faure, G. Puccini, A. Dvorak, G. Mahler); Хорови, мисе, реквијеми, симфоније; 1970; Peters. Leipzig
(R. Schumann, J. Brahms, B. Smetana, B. Britten); Хорови; 1943; Boosey & Hawkes
(П. И. Чаиковски, П. Цесноков, Д. Гречанинов, Д. Бортнански, С. Рахмањинов, Ст. Ст. Мокрањац, К. Станковић, П. Коњовић, К. Манојловић, С. Христић, М. Тајчевић); Литургије, опела, духовни комади; 2020; Културни центар Војводине„Милош Црњански“
(Ст. Ст. Мокрањац, М. Милојевић, В. Илић, Т. Скаловски, Р. Петровић, Д. Костић, К. Бабић, Р. Максимовић, З. Мирковић, С. Хофман, З. Ерић, М. Михајловић); Вокална световна музика домаћих и аутора из региона; 2004; Музичка школа Владо Милошевић, Бања Лука