Предмет
Наставници на часовима предавања
ма Владан Ђурковић, доцент
Исход
Студенти су апсолвирали основну феноменологију оперске режије и основе драмске радње у музичком театру.
Циљ
Предавања треба да упуте студенте у феноменологију оперске режије као специфичне уметности са синкретичким и међузависним елементима у оквиру обликовања музичко-сценског догађаја.
Садржај теоријске наставе
Феномен: режија у музичком позоришту, основна изражајна средства редитеља, компоновање просте драмске радње у музичком позоришту, компоновање сложене драмске радње, редитељска партиура. Феноменологија режије у музичком позоришту. Основно изражајно средство: драмска радња кроз музичку форму. Вежбе: партитура поступака, компоновање драмске радње. Партитура поступака-анализа. Структура драмске радње и њен однос према музици. Редитељска селекција-поступака из стварности. Прекомпоновање стварности у сценску стварност. Вежбе: усложњавање драмске радње. Поступак свођења-сублимације. Ревизија свих практичних поставки-разговори. Семинарски рад - на тему из пређеног градива Испитни захтев - усмена провера знања из пређеног градива
Предиспитне обавезе
Опис
Бодови
Семинари
40
Присуство настави и припремљеност за наставу
10
Активност на часу
10
Испитне обавезе
Опис
Бодови
Усмени испит
40
Литература
Хуго Клајн; Основни проблеми режије; 1979; Универзитет уметности у Београду
Светозар Рапајић; Музичко позориште као уметничка синтеза; 2018; Универзитет уметности у Београду