Faculty of Music
Предмет

Наставници на часовима предавања

мр Дејан Синадиновић, редовни професор

Наставници и сарадници на часовима вежби и ДОН

мр Дејан Синадиновић, редовни професор

Исход

Студенте стичу способност за дедуктивни постпупак при истраживању музичког дела које изводе, користећи аналитичност која није оријентисана искључиво на учење нотног текста. Владање што прецизнијим језиком којим би се образлагало размишљење о музици. Разумевање важности значењске анализе.

Циљ

Разумевање свих аспеката интерпретације музичког дела на основу анализе њених емоционалних, карактерних, алегоријских, симболичких и драматуршких елемената. Индивидуација: у смислу освешћивања интимног доживљаја музичке композиције. Детаљно истраживање композиторовог приступа са извођачког аспекта, а у сврху што аутентичније интерпретације.. Циљ курса је ширење интересовање студената за динамику и логику узрочних веза уметничких акција композитора и извођача.

Садржај теоријске наставе

Теоријска настава За разлику од теоријске анализе која обрађује хармонски и формални аспект музичког дела, студенти клавира кроз предмет Анализа интерпретације музичког дела истражују дела клавирске литературе са интерпретативног - дакле, практичног и у интерпретативном смислу примењивог аспекта. Узимајући у обзир већ усвојена теоретска знања, студенти ће кроз овај предмет стицати ширу и потпунију слику о композицији коју анализирају, и то кроз истраживање њених карактерних и емотивних образаца, специфичних односа музичког материјала, музичке драматургије, анализе конкретних интерпретативних проблема и компаративне анализе. Важан сегмент предмета је и и анализа временског, социјалног, културолошког и историјског контекста у којем је дело настало, са нарочитим освртом на истраживање директно пропорционалних уметничких поетика у књижевности, сликарству и другим уметничким правцима. Практична настава Дискусија на часовима, упоређивање различитих мишљења - затим, инсистирање на јасној аргументацији, логици и убедљивости изнетих ставова. Браинсторминг као истраживачки метод. Свирање одсека музичког дела о којем се дискутује. Испит: - Познавање методологије коришћене током предавања, владање дедуктивним поступком у анализи различитих аспеката интерпретације и то на начин који не подразумева анализу облика или хармонску анализу. Потребно је да студенти у својим одговорима користе стечена знања из формалне анализе музичког дела да би се приближили значењској поруци музичког дела које изводе. Колоквијум: - Писани есеј: анализа неког музичког мотива, фразе, реченице, става или целе композиције. Обим семинарских рада није утврђен, важно је да студент покаже да влада методолошким поступком притом се служећи солидном аргументацијом. Усмена анализа пред колегама: анализа неког музичког мотива, фразе, реченице, става или целе композиције.

Предиспитне обавезе

Опис

Бодови

Активност на часу

50

Домаћи задаци

20

Испитне обавезе

Опис

Бодови

Усмени испит

30

Литература

Хиполит Тен; Филозофија уметности "Дерета" фототипско издање; 1998; "Дерета"

МОРАИЈА Корен-Бергамо; Хумор као средство реалистичког музичког језика у музици до XIX века; 1985; УНИВЕРЗИТЕТ УМЕТНОСТИ У БЕОГРАДУ

Леонард Б. Мајер; Емоција и значење у музици; 1986; Нолит

Дерик Кук; Језик музике; 1978; НОЛИТ

Ксенија Радош; Психологија музике; 2010; Дерета

Берислав Поповић; Музичка форма или смисао у музици; 1998; Clio

Сковран – Перичић; Наука о музичким облицима; 1961; Уметничка академија