Faculty of Music
Предмет

Наставници на часовима предавања

др ум. Наташа Пенезић, доцент

Услов

Нема.

Исход

Познавање и разумевање могућности интерпретације музичког дела из датог периода. Формирање критичког мишљења и склоности ка истраживачком раду из области музичког извођаштва.

Циљ

Упознавање са проблемима интерпретације музичког дела у контексту актуелних уметничких стилова и естетичких теорија од барока до данас.

Садржај теоријске наставе

Нови захтеви у извођаштву - историјат проширених техника; Проширене технике свирања - преглед литературе, дискусија и свирање изабраних дела; Ерик Сати - анализа и тумачење односа текста и музике у делима композитора; Speaking pianist - стваралаштво Фредерика Ржевског; Failing - усмерена импровизација; Употреба педала у клавирској музици 20. и 21. века; Инструментални театар Маурисија Кагела; Composed Theatre : историјат, литература, будућност новог музичког театра; Музичке праксе у оквиру концептуалне уметности 20. века; Уметнице у фокусу: Ладик, Андерсон, Монк, Волш; (Пост)минимализам; Wandelweiser ; Испитни захтев: концертно предавање

Предиспитне обавезе

Опис

Бодови

Присуство настави и припремљеност за наставу

20

Активност на часу

10

Испитне обавезе

Опис

Бодови

Практични испит

70

Литература

Žarko Cvejić ; Ukroćeni virtuoz; 2016; Fakultet za medije i komunikacije Beograd

Tijana Popović Mlađenović; Muzičko pismo; 2015; Fakultet muzičke umetnosti Beograd

Derek Bailey; Improvisation - its Nature and Practice in Music; 1993; Da Capo Press

Frederic Rzewski ; Nonsequiturs - Writings and Lectures on Improvisation, Composition and Performance; 2007; MusikTexte Köln

Bojana Cvejić; Otvoreno delo u muzici; 2004; SKC Beograd

Abraham Veinus; The Concerto From Its Origins to the Modern Era; 2012; Dover Publications New York

Anton Rubinstein and Teresa Carreno; The Art of Piano Pedaling; 2003; Dover Publications New York

Boris Kovač i Nemanja Sovtić; Fragmenti o savremenosti i svevremenosti improvizovane muzike; 2019; Centar za nove medije_kuda.org Novi Sad

Jonathan Harvey; The Music of Stockhausen; 1975; Faber and Faber London

Dzon Kejdz; Radovi/tekstovi 1939-1979 izbor; 1981; Radionica SIC Beograd

Martin Iddon; John Cage and Dagid Tudor Correspondence on Interpretation and Performance; 2013; Cambridge University Press

Samuel Lipman; Music After Modernism ; 1979; Basic Books Publishers New York

Roger Chafin, Gabriela Imreh and Mary Crawford; Practising Perfection - Memory and Piano Performance; 2012; Psychology Press New York

Dragan Šobajić; Temelji savremenog pijanizma; 1996; Svetovi Novi Sad

Petra Oelschlaegel; Karlheinz Stockhausen Klang Bilder; 2018; Kunstmuseum Vill Zanders