Предмет
Наставници на часовима предавања
мр Маја Милановић, ванредни професор
Исход
Студенти овладавају практичним вештинама (у областима уметничког изражавања, свирања у ансамблима, јавног извођења, брзог читања новог нотног текста, вежбања и одржавања проба), теоријским знањем (познавање и разумевање репертоара и контекста дела), стичу самосталност у раду, психолошко разумевање извођаштва, критичку свест и вештину комуникације. Овладавање градивом и способност примене стечених знања у оквиру оркестра.
Циљ
Студенти стичу способност за самосталну уметничку активност и учешће у раду ансамбала. Оспособљавање за рад у оркестру.
Садржај теоријске наставе
Упознавање симфонијске, балетске и оперске оркестарске литературе, стицање праксе у вештом читању и свирању оркестарских деоница. Прорада разноврсног оркестарског материјала. Нагласак је дат на пробраним соло деоницама које се најчешће захтевају на аудицијама за симфонијске и оперске оркестре код нас и у свету. Испитни захтев: извођење унапред задатих 5 оркестарских tuttiместа, један већи и један мањи соло вође деонице
Предиспитне обавезе
Опис
Бодови
Присуство настави и припремљеност за наставу
30
Активност на часу
30
Испитне обавезе
Опис
Бодови
Практични испит
40
Литература
Vieland ; Orchestral Excerpts for Viola Vol. 1 - 3 ; 1997; INTERNATIONAL MUSIC COMPANY NWC
Tchaikovsky, Peter Ilich; The Sleeping Beauty; 1988; Edwin F Kalmus & Co Inc., Bova Raton, Florida
Bartók, Béla; Concerto for Orchestra; 1945; Boosey & Hawkes, New York
Wagner, Richard; Der fliegende Holländer; 1933; Edwin F. Kalmus, New York
Mascagni, Pietro; Cavaleria Rusticana; 1950; Broude Brothers, New York
Bruckner, Anton; Symphony No. 8; 1912; Ernst Eulenburg, Leipzig