Предмет
Наставници на часовима предавања
мр Милан Радић, редовни професор
Наставници и сарадници на часовима вежби и ДОН
ма Мелита Бенчић, самостални уметнички сарадник
мр Мери Бојић-Радојчић, самостални уметнички сарадник
Антонела Гргин, самостални уметнички сарадник
ма Рада Пећанац, самостални уметнички сарадник
др ум. Драгана Раић, виши уметнички сарадник
Исход
Владање инструментом, познавање стилова и форме, разумевање музичког садржаја, ндивидуалност у изражавању. Студенти стичу висок професионални ниво способности за реализацију и изражавање сопствених уметничких концепата, проширујурепертоар и продубљују знања у области репертоара, способни су за преузимање водећих улога у ансамблима, овладавају свеобухватним знањем репертоара главног предмета, имају дубоко разумевање практичних и теоријских студија и умеју да користе то знање у даљем уметничком развоју. Стичу способност потпуно самосталног учења и извршавања комплексних задатака, имају критичку самосвест и способни су да иницирају заједничке пројекте, да руководе заједничким пројектима и учествују у тимском раду, договарању и организацији.
Циљ
Студенти стичу способност за самосталну уметничку активност и учешће у раду ансамбала као и способност за педагошки и креативни рад у средњим музичким школама, школама општеобразовног типа и институцијама културе. Циљ је и достизање високог професионалног хорнистичког нивоа, кроз техничко-интерпретативну прораду музичке литературе за хорну и изграђивање индивидуалности хорнисте кроз јединство техничког и музичког елемента.
Садржај теоријске наставе
Процес рада обухвата разумевање стилова композитора различитих епоха, тумачење садржаја и форме композиција, истраживање на пољу тонског обликовања и динамичких могућности инструмента, као и рад на фразирању, агогици, интонацији, артикулацији. Нарочита пажња посвећује се формирању слободне личности индивидуалног израза и самосталности у процесу рада. Испитни програм: Једно дело за сродни инструмент-природна хорна. Предавања држи професор, а вежбе клавирски сарадник. На вежбама се студенти усавршавају у заједничком музицирању и музичкој комуникацији, савладавајући интерпретативне проблеме, и проблеме везане за свирање у ансамблу. Најмање три пута, организује се јавни наступ, који може бити и у оквиру класе.
Предиспитне обавезе
Опис
Бодови
Присуство настави и припремљеност за наставу
10
Активност на часу
10
Концертна пракса
20
Испитне обавезе
Опис
Бодови
Практични испит
60
Литература
Koppras; Koppras 60 Etida ; 1960; Chambers
Muller, Klaus; Etide sveska 1 ; 1951; Chambers
. Zanella ; Pet melodijskih etida ; 1960; Ricordi
Busser, Henry ; Piece en re op. 28 ; 1951; Alphonse Leduc
Pooth, M ; Legenda; 1960; Alphonse Leduc
Desportes, Yvonne; Improvizacija; 1961; Alphonse Leduc
. Maxime, Alphones ; 40 Etudes mouene force ; 1960; Alphonse Leduc
Cooke, Arnold ; Rondo ; 1960; Chambers
Danzi, Franz; Sonata op. 44; 1957; Chambers
Danzi, Franz ; Sonata op. 44 ; 1957; Chambers
Cherubini, Luigi; Sonata br. 1 ; 1960; Chambers
Mozart, Wolfgang Amadeus; Koncert br. 1 D dur ; 1960; Breitkopf
Mozart, Wolfgang Amadeus; Koncert br. 3 Es dur ; 1960; Breitkopf
Matys, Karl; Koncert op. 24; 1975; Chambers