Faculty of Music
Предмет

Наставници на часовима предавања

др ум. Огњен Поповић, ванредни професор

др ум. Вељко Кленковски, доцент

Наставници и сарадници на часовима вежби и ДОН

ма Мелита Бенчић, самостални уметнички сарадник

мр Мери Бојић-Радојчић, самостални уметнички сарадник

Антонела Гргин, самостални уметнички сарадник

ма Рада Пећанац, самостални уметнички сарадник

др ум. Драгана Раић, виши уметнички сарадник

Услов

Нема

Исход

Владање инструментом, познавање стилова и форме, разумевање музичког садржаја, индивидуалност у изражавању. Студенти стичу висок професионални ниво способности за реализацију и изражавање сопствених уметничких концепата, проширују репертоар и продубљују знања у области репертоара, способни су за преузимање водећих улога у ансамблима, овладавају свеобухватним знањем репертоара главног предмета, имају дубоко разумевање практичних и теоријских студија и умеју да користе то знање у даљем уметничком развоју. Стичу способност потпуно самосталног учења и извршавања комплексних задатака, имају критичку самосвест и способни су да иницирају заједничке пројекте, да руководе заједничким пројектима и учествују у тимском раду, договарању и организацији.

Циљ

Студенти стичу способност за самосталну уметничку активност и учешће у раду ансамбала као и способност за педагошки и креативни рад у средњим музичким школама, школама општеобразовног типа и институцијама културе. Циљ је и достизање високог професионалног извођачког нивоа, кроз техничко-интерпретативну прораду музичке литературе за кларинет и изграђивање индивидуалности студента кроз јединство техничког и музичког елемента.

Садржај теоријске наставе

Процес рада обухвата разумевање стилова композитора различитих епоха, тумачење садржаја и форме композиција, истраживање на пољу тонског обликовања и динамичких могућности инструмента, као и рад на фразирању, агогици, интонацији, артикулацији. Избор програма и план рада зависе од тренутних могућности сваког студента и усклађени су са нивоом претходно стеченог знања и њиховим интелектуалним, емотивним и психофизичким предиспозицијама. Нарочита пажња посвећује се формирању слободне личности индивидуалног израза и самосталности у процесу рада. Најмање једном, организује се јавни наступ, који може бити и у оквиру класе. Захтеви на испиту: - слободан програм у трајању од 15 минута (уколико постоји могућност, на сродном инструменту)

Предиспитне обавезе

Опис

Бодови

Присуство настави и припремљеност за наставу

10

Активност на часу

10

Јавни наступи

20

Испитне обавезе

Опис

Бодови

Практични испит

60

Литература

Бах, Јохан Себастијан; Tracerisione di A. Giampieri; 1974; Рикорди

Ул, Алфред; Games et arpeges; 1933; Шот

Jeanjean, Paul; Модерне етиде за кларинет; 1970; Ледик

Габучи, Агостино; 30 студија за кларинет; 1973; Габучи

Димитров, Сава; Техничке етиде за кларинет; 1982; Музика Софија

Бах, Јохан Себастијан; Дневне вежбе; 1975; Ледик

Оленчик, Иван; 16 виртуозних етида; 1980; Музика Москва

Поповић, Огњен; 3 Summer days; 2018; Диева едиција

Моцарт, Волфганг Амадеус; Концерт за кларинет у А-Дуру КВ 622; 2000; Беренрајтер

Нилсен, Карл; Концерт за кларинет оп. 57; 2005; Едиција Вилхем Хансен