Предмет
Наставници на часовима предавања
Милош Ђорђевић, доцент
Услов
2OFML1 - Методика наставе лимених дувачких инструмената 1 - одслушан
Исход
Студент је оспособљен за рад на музичком тексту и разликује најзначајније стилове у извођењу.
Циљ
Оспособљавање студената за рад на музичком материјалу у настави лимених дувачких инструмената и разликовање најзначајних стилова у извођењу.
Садржај теоријске наставе
Лимени дувачки инструменти (особине, грађа, делови, историјат, марке – шта препоручити ученику? Суштина и значај рационалне поставке. Појам поставке. Измена правила поставке. Основе рационалне поставке. Рад на музичком материјалу. Рад на дугим тоновима. Рад на скалама и арпеђима. Отклањање недостатака у извођењу (неритмичност, недостатак уједначености тона, нетачна интонација и недостатак изражајности). Рад на етидама. Рад на уметникој литератури. Најчешће грешке у извођењу и њихово отклањање. Стилско извођење – стил и техника, интерпретација, музички израз и музичка реторика. Стилско извођење – фразирање, акцентуација, динамика и агогика. Карактер, раздобља и облици. Стилско извођење: ренесанса, барок, преткласика, класика, романтизам и постромантизам. Нова стремљења у музици. Ефекти проширена техника. Педагошка и инструктивна литература. Семинарски радови: "Пријемни испит за нижу музичку школу", "Грешке у извођењу музичког материјала и начини њиховог исправљања" Испитни захтеви: Начини оцењивања, коришћење помагала при вођењу часа, конципирање програма у складу са могућностима ученика у музичкој школи
Предиспитне обавезе
Опис
Бодови
Колоквијум
30
Активност на часу
30
Испитне обавезе
Опис
Бодови
Усмени испит
40
Литература
Радосављевић, Љиљана; Акустика; 1996; Панчево: Средња музичка школа "Јован Бандур"
Рикије, Мишел; Методска упутства за инструменталну наставу; 1991; Биллаудот