Faculty of Music
Предмет

Наставници на часовима предавања

др Тијана Поповић-Млађеновић, редовни професор

др Ивана Петковић Лозо, доцент

Услов

Нема посебних предуслова.

Исход

По завршетку наставе из предмета, од студената се очекује суштинско разумевање интеракције теоријско-аналитичког и извођачког приступа музичком делу, као и способност примене аналитичких резултата у креирању индивидуалне извођачке концепције.

Циљ

Упознавање студената на извођачким докторским студијама са феноменом музичког текста и аспектима његовог вишеструког тумачења, као и њихово оспособљавање за креативни приступ интерпретацији музичког текста коришћењем аналитичко-теоријског апарата.

Садржај теоријске наставе

Теоријска настава. Студенти се током рада на предмету упознају са најважнијим тумачењима феномена појавности музичког дела у запису из визуре теорије, филозофије и естетике музике (музички текст као музичко дело; запис као копија оригинала; партитура као интенционални предмет; запис и временска структура; музика не постоји у партитури), односно, са значајем појаве музичког писма и са неопходношћу креативне музичке анализе музичког текста (то јест, стваралачког коришћења, читања и тумачења, записа музичког дела) у контексту појединачног, самосвојног интерпретативно-извођачког геста. На основу студија случаја, конкретних анализа, увида у литературу и писања испитног рада, сагледава се и примењује читав спектар могућности и аспеката једног интегративног креативног извођачког приступа музичком делу, заснованог на свести о постојању оних релативно аутономних слојева ( "ослобођених простора") музичког текста у којима се управо и гради свака стваралачка интерпретација у звуку. Предиспитна обавеза: семинарски рад на изабрану тему обима до 10 страница и његова јавна презентација, праћена дискусијом. Усмени испит: усмени одговор на питања која су проблематизована писаним радом и усмена одбрана писаног рада.

Предиспитне обавезе

Опис

Бодови

Семинари

40

Присуство настави и припремљеност за наставу

10

Активност на часу

10

Испитне обавезе

Опис

Бодови

Усмени испит

40

Литература

Ур. Мирјана Веселиновић-Хофман; Аспекти интерпретације; 1989; Београд, УКС

Тијана Поповић Млађеновић; Музичко писмо; 2015; Београд, ФМУ УУ

Tijana Popović Mladjenović, Blanka Bogunović, Ivana Perković; Interdisciplinary Approach to Music: Listening, Performing, Composing; 2014; InMusWB, Belgrade, Faculty of Music

Тијана Поповић Млађеновић; Појам и елементи 'аналитичке' интерпретације, у: Мирјана Веселиновић-Хофман (ур.), Аспекти интерпретације, Београд, 1989, 135–150; 1989; Београд, УКС

Тијана Поповић Млађеновић; Процеси панстилистичког музичког мишљења; 2009; Београд, ФМУ

Карл Далхаус; Естетика музике; 1992; Нови Сад

Роман Ингарден; Онтологија уметности; 1991; Нови Сад

Владимир Јанкелевич; Музика и неизрециво; 1987; Нови Сад

Берислав Поповић; Музичка форма или смисао у музици; 1998; Београд, Clio и Културни центар Београда

Феручо Бузони; Нацрт за једну нову естетику музике; 2014; Београд, Studio lirica