Предмет
Наставници на часовима предавања
др Тијана Поповић-Млађеновић, редовни професор
др Ивана Петковић Лозо, доцент
Услов
Нема посебних предуслова.
Исход
По завршетку наставе из предмета, од студената се очекује суштинско разумевање интеракције теоријско-аналитичког и извођачког приступа музичком делу, као и способност примене аналитичких резултата у креирању индивидуалне извођачке концепције.
Циљ
Упознавање студената на извођачким докторским студијама са феноменом музичког текста и аспектима његовог вишеструког тумачења, као и њихово оспособљавање за креативни приступ интерпретацији музичког текста коришћењем аналитичко-теоријског апарата.
Садржај теоријске наставе
Теоријска настава. Студенти се током рада на предмету упознају са најважнијим тумачењима феномена појавности музичког дела у запису из визуре теорије, филозофије и естетике музике (музички текст као музичко дело; запис као копија оригинала; партитура као интенционални предмет; запис и временска структура; музика не постоји у партитури), односно, са значајем појаве музичког писма и са неопходношћу креативне музичке анализе музичког текста (то јест, стваралачког коришћења, читања и тумачења, записа музичког дела) у контексту појединачног, самосвојног интерпретативно-извођачког геста. На основу студија случаја, конкретних анализа, увида у литературу и писања испитног рада, сагледава се и примењује читав спектар могућности и аспеката једног интегративног креативног извођачког приступа музичком делу, заснованог на свести о постојању оних релативно аутономних слојева ( "ослобођених простора") музичког текста у којима се управо и гради свака стваралачка интерпретација у звуку. Предиспитна обавеза: семинарски рад на изабрану тему обима до 10 страница и његова јавна презентација, праћена дискусијом. Усмени испит: усмени одговор на питања која су проблематизована писаним радом и усмена одбрана писаног рада.
Предиспитне обавезе
Опис
Бодови
Семинари
40
Присуство настави и припремљеност за наставу
10
Активност на часу
10
Испитне обавезе
Опис
Бодови
Усмени испит
40
Литература
Ур. Мирјана Веселиновић-Хофман; Аспекти интерпретације; 1989; Београд, УКС
Тијана Поповић Млађеновић; Музичко писмо; 2015; Београд, ФМУ УУ
Tijana Popović Mladjenović, Blanka Bogunović, Ivana Perković; Interdisciplinary Approach to Music: Listening, Performing, Composing; 2014; InMusWB, Belgrade, Faculty of Music
Тијана Поповић Млађеновић; Појам и елементи 'аналитичке' интерпретације, у: Мирјана Веселиновић-Хофман (ур.), Аспекти интерпретације, Београд, 1989, 135–150; 1989; Београд, УКС
Тијана Поповић Млађеновић; Процеси панстилистичког музичког мишљења; 2009; Београд, ФМУ
Карл Далхаус; Естетика музике; 1992; Нови Сад
Роман Ингарден; Онтологија уметности; 1991; Нови Сад
Владимир Јанкелевич; Музика и неизрециво; 1987; Нови Сад
Берислав Поповић; Музичка форма или смисао у музици; 1998; Београд, Clio и Културни центар Београда
Феручо Бузони; Нацрт за једну нову естетику музике; 2014; Београд, Studio lirica