Faculty of Music
Предмет

Наставници на часовима предавања

др Ивана Миладиновић-Прица, доцент

др Стефан Цветковић, доцент

Наставници и сарадници на часовима вежби и ДОН

ма Неда Несторовић, истраживач

ма Неда Несторовић, истраживач

ма Марија Симоновић, истраживач

ма Марија Симоновић, истраживач

ма Маша Спаић, истраживач

ма Маша Спаић, истраживач

Услов

Нема посебних услова.

Исход

По завршетку похађања наставе од студента се очекује да познаје методске проблеме наставе историје музике, да стекне увид у наставне планове и програме историје музике, да овлада вештинама преношења знања, буде практично оспособљен за држање наставе.

Циљ

Циљ предмета је оспособљавање студената за извођење наставе историје музике у основним и средњим школам; упознавање методских проблема предавања Опште историје музике на различитим нивоима средњошколског образовања (стручне школе, гимназија, настава историје музике у музичким и балетским школама).

Садржај теоријске наставе

Курс Методике наставе историје музике 1 обухвата предавања и дебате о проблемима наставе Опште и Националне историје музике: начелно упознавање са методским упутствима и прилазима; питања периодизације и систематизације градива; проблем приступа појединим стилским раздобљима и темама из наставног плана и програма; упутства за реализацију одабраних методских јединица; практично решавање задатака припреме и држања часова. Практична настава: припрема за држање часа из историје музике; хоспитовање часовима историје музике у средњим музичким школама. Предавања: 1) Упознавање са наставним плановима и програмима за предмете Историја музике и Музичка култура у средњим школама; 2) Анализа садржаја уџбеника Историја музике за 2, 3. и 4. разред средње музичке школе, односно одговарајућих уџбеника за предмет Музичка култура за гимназије и средње стручне школе; 3) Методска питања обраде градива музике у првобитним друштвеним заједницама; 4) Методска питања обраде градива музике античких цивилизација; 5) Методска питања обраде градива музике у Средњем веку (Западна, византијска и српска традиција); 6) Методска питања обраде градива музике у ренесанси; 7) Методска питања обраде градива музике у бароку; 8) Методска питања обраде градива музике у класицизму; 9) Методска питања обраде градива музике у романтизму; 10) Методска питања обраде музичких праваца 20. века; 11) Методска питања обраде градива српске музике у 19. веку – предромантизам; 12) Методска питања обраде градива српске музике у 19. веку – ромнатизам (Мокрањчево доба); 13) Методска питања обраде градива српске музике прве половине 20. века – међуратни период; 14) Методска питања обраде градива српске музике друге половине 20. века; 15) Дискусија на задате теме. Испит: Писана израда припреме наставне јединице из области Опште или Националне историје музике.

Предиспитне обавезе

Опис

Бодови

Практична настава у школи

60

Испитне обавезе

Опис

Бодови

Писана израда припреме наставне јединице

40

Литература

Маринковић, Соња; Историја музике за средње музичке школе за 2. и 3. разред,; 2003; Завод за издавање уџбеника и наставна средства, Београд

Маринковић, Соња; Историја музике за средње музичке школе за 3. и 4. разред; 2003; Завод за издавање уџбеника и наставна средства, Београд

Маринковић, Соња; Историја српске музике; 2008; Завод за издавање уџбеника и наставна средства, Београд

Маринковић, Соња; Музичка култура за гимназије друштвено-језичког смера; 2014; Завод за издавање уџбеника и наставна средства, Београд

Маринковић, Соња; Музичка култура за гимназије природно-математичког смера и опште гимназије, Београд, Завод за издавање уџбеника и наставна средства; 2014; Завод за издавање уџбеника и наставна средства, Београд

Маринковић, Соња и Аница Сабо; Корелација наставе историје музике и музичких облика у средњој музичкој школи, Уметност и култура данас: зборник радова; 2014; Факултет уметности, Ниш

Проданов, Ира, Наташа Црњански и Милан Милојковић; Музичко образовање у дигиталном окружењу; 2021; Академија уметности, Нови Сад

Сабо, Аница и Соња Маринковић; Методска питања наставе музичких облика и историје музике у средњој музичкој школи : анализа примера из актуелних уџбеника, Социолошки аспект педагогије и извођаштва у сценским уметностима: тематски зборник; 2015; Факултет музичке уметности, Београд