Faculty of Music
Предмет

Наставници на часовима предавања

др Радош Митровић, доцент

Исход

Исход предмета јесте да се студентима пружи широк увид у везе између политике и музике, а што би им помогло у сагледавању, анализи и стручном промишљању контекста у коме музика настаје у 20. веку.

Циљ

Циљ предмета јесте стицање основних увида у везе између музике и политичких идеологија 20. века, леве и десне провенијенције.

Садржај теоријске наставе

1. Увод у разматрања питања односа између уметности и политичке идеологије; 2. Питање односа између музике и политичке идеологије; 3. Развој политичких идеологија у двадесетом веку-питање "левице", "центра", "деснице"; 4. Музика у Совјетском савезу - питање конструктивизма; 5. Европска левица и музички "активизам" (Ханс Ајзлер, Курт Вајл...); 6. Однос Национал социјалистичке радничке партије Немачке према музичком стваралаштву; 7. Фашизам и музика (Габријел Д'Анунцио и "државна" музика...); 8. Футуристичка "музика"; 9. Анархизам и музика (Џон Кејџ...); 10. Левица и "колективно музицирање" (Корнелијус Карђу); 11. Импровизација и анархизам (Фредрик Ржевски); 12. Музика и активизам 1968. 13. Политика и музика у стваралаштву Луиђија Нона 14. Саундскејп као "левичарски пројекат" (Лик Ферари) 15. (Зло)употреба музике других епоха у идеолошке сврхе ("Ода радости"...) Предиспитна обавеза: писање есеја обима 3-5 страница. Испит: усмена одбрана писаног рада.

Предиспитне обавезе

Опис

Бодови

Присуство настави и припремљеност за наставу

20

Семинари

40

Испитне обавезе

Опис

Бодови

Усмени испит

40

Литература

Beate Kutschke; Music and Protest in 1968; 2013; Cambridge University Press

Cornelius Cardew; Stockhausen Serves Imperialism; 2004; UBU Classics

Matthew Affron ; Fascist Visions: Art and Ideology in France and Italy; 1997; Princeton University Press

Lawrence Rainey; Futurism: An Anthology (Henry McBride Series in Modernism); 2009; Yale University Press

Jane Fulcher; The Composer as Intellectual: Music and Ideology in France 1914-1940; 2007; Oxford University Press

Alan E. Steinweis; Art, Ideology, and Economics in Nazi Germany: The Reich Chambers of Music, Theater, and the Visual Arts; 1996; The University of North Carolina Press

Catherine Walworth; Soviet Salvage: Imperial Debris, Revolutionary Reuse, and Russian Constructivism; 2017; Penn State University Press

Walter A. Davis; Art and Politics: Psychoanalysis, Ideology, Theatre; 2006; Pluto Press