Предмет
Наставници на часовима предавања
др Драгана Јеремић-Молнар, редовни професор
др Ана Стефановић, редовни професор
др Драгана Стојановић-Новичић, редовни професор
Услов
Не постоји услов за похађање предмета.
Исход
Студент треба да буде оспособљен за различита тумачења и анализе музике у контексту теорије података у музикологији, музичке наратологије, наративне семиотике и социологије музике.
Циљ
Циљ овога предмета јесте да се студент упозна са музикологијом као науком која се ослања на различите типове података и њихово умрежавање, затим да проучи проблеме музичке наратологије, наративне семиотике и музичке наративности, као и да стекне увид у одређене социолошке и социолошкомузичке теорије.
Садржај теоријске наставе
Предмет се спроводи кроз предавања одређених наставних јединица, разврстаних у три тематске целине: I део – Теорија података у музикологији 1) Музикологија – преглед типова података и технологија; 2) Емпиријски подаци у музикологији; 3) Музикологија – базе података на интернету; 4) Музикологија – институционално складиштење података. II део – Музичка наратологија, наративна семиотика и музичка наративност 5) Развој музичке наратологије у другој половини XX и почетком XXИ века; 6) Проблеми наративне семиотике; 7) Проблематизације музичке наративности: Натије, Крејмер; 8) Посебне наратолошке поставке: Тарасти, Имберти. III део – Социолошкомузичке теорије 9) Социолошкомузичка теорија Макса Вебера; 10) Утицај еволуционизма у музикологији на Веберов концепт рационализације музике; 11) Рана социолошкомузичка теорија Теодора Адорна (Шуберт); 12) Зрела социолошкомузичка теорија Теодора Адорна (Шенберг).
Предиспитне обавезе
Опис
Бодови
Колоквијум
20
Присуство настави и припремљеност за наставу
10
Активност на часу
10
Домаћи задаци
30
Испитне обавезе
Опис
Бодови
Усмени испит
30
Литература
Драгана Стојановић-Новичић, уредник; Теорија података у музикологији: ридер.; 2009; Факултет музичке уметности у Београду
Jeremić Molnar D. – A. Molnar ; “Historical Truthfulness of Parsifal. The Legacy of Adorno’s Reconciliation with Wagner”, International Review for Aesthetics and Sociology of Music Vol. 53, No. 1/2022: 161–186.; 2022; Crotaian Musicological Society
Jeremić Molnar Dragana and Aleksandar Molnar; „Adorno, Schubert, Mimesis,“ 19th-Century Music, Vol. 38, no. 1, pp. 53–78. ; 2014; University of California Press
Ана Стефановић; “Музикологија у контексту наратолошких истраживања”, Изазови савремене музикологије. Есеји у част проф др Мирјане Весеиновић-Хофман, ур. С. Маринковић, В. Микић, И. Перковић, Т. Поповић-Млађеновић, А. Стефановић, Д. Стојановић-Новичић, 72-92.; 2018; ФМУ