Faculty of Music
Предмет

Наставници на часовима предавања

др Јелена Михајловић-Марковић, доцент

Наставници и сарадници на часовима вежби и ДОН

др Јелена Михајловић-Марковић, доцент

др Јелена Михајловић-Марковић, доцент

Услов

; Нема посебних услова.

Исход

По завршетку похађања наставе од студента се очекује да: стекне темељан увид у наставне планове и програме теоријских дисциплина и да развије критички и аналитички однос према њима, развије знања у методологији наставе теоретских предмета, овлада вештинама преношења знања, буде практично оспособљен за држање наставе, развије креативан и интерактиван приступ у настави.

Циљ

Упознавање наставних планова и програма наставе теоријских предмета (Теорија музике, Хармонија) у средњој музичкој школи; сагледавање проблематике и стварање активног односа као и подстицање креативног приступа према материји из наставног плана и програма; развијање интересовања за педагошки рад; практично способљавање за држање наставе.

Садржај теоријске наставе

Теоријска настава Упознавање са циљем и садржајем предмета, проблематиком наставе теоретских дисциплина у средњој музичкој школи, предочавање обавеза око хоспитовања и практичног држања часа, план извршавања обавеза. Предмет Теорија музике: Упознавање са наставним планом и програмом, начелно упознавање са методским упутствима и методским прилазима; Циљеви и задаци предмета Теорија музике; прилаз предмету. Упознавање са постојећом домаћом и страном уџбеничком литературом. Преглед области из предмета Теорија музике; упутства за реализацију методских јединица у оквиру Теорије музике: тонски систем, разни кључеви, лествице, модуси, тоналитет. Обрада интервала и акорада у оквиру Теорије музике Предмет Хармонија: Циљеви и задаци предмета Хармонија; упознавање са наставним планом и програмом; прилаз предмету. Упознавање са постојећом домаћом и страном уџбеничком литературом. Методска упутства за реализацију најважнијих наставних јединица у Хармонији 1: елементи рада у обради квинтакорада. Обрада секстакорада (главни ступњеви, споредни ступњеви). Обрада доминантног септакорда. Предмет Хармонија 2: Обрада вантоналних доминанти. Обрада дијатонских модулација. Обрада алтерација. Предмет Хармонија 3: Обрада хроматских модулација; обрада сложенијих алтерација. Обрада енхармонских модулација. Врсте вежби за свирање хармоније на клавиру. Практична настава Припрема за држање часа из хармоније у средњој музичкој школи. Хоспитовање часовима теоријске наставе у средњим музичким школама. Практични део испита: Реализација наставног часа. Усмени део испита: Два питања из пређеног градива.

Предиспитне обавезе

Опис

Бодови

Присуство настави и припремљеност за наставу

10

Писана израда припреме наставне јединице

30

Испитне обавезе

Опис

Бодови

Практични испит

30

Усмени испит

30

Литература

Мирјана Живковић; Методика теоријске наставе; 1979; скрипта

Јасенка Анђелковић; Испитивање методских прилаза музичко-теоријским дисциплинама у Школи за музичке таленте у Ћуприји; 1996; магистарски рад

Слађана Стојановић; Истраживања метода наставе хармоније; 2006; магистарски рад

Варфоломей Вахромеев; Элементарная теория музыки; 1947; Музыка

Adolphe Danhauser; Théorie de la musique; 1872; Lemoine et Fils

Иосиф Дубовский, Сергей Евсеев, Игорь Способин, Владимир Соколов; Учебник гармонии; 1938; Музыка

Мирјана Живковић; Огледни уџбеници из Хармоније: Уџбеник из хармоније за други разред средње музичке школе; Уџбеник из хармоније за трећи и четврти разред средње музичке школе.; 2004; Завод за наставна средства

Нађа Буланже и Пол Видал; Хармонија на клавиру; 1980; Факултет музичке уметности