Предмет
Наставници на часовима предавања
др ум. Дарко Карајић, ванредни професор
др ум. Милан Поповић, ванредни професор
Услов
Нема
Исход
Примена стечених знања у практичној интерпретацији барокне музике
Циљ
Стицање знања о стилски аутентичном извођењу барокне музике путем сагледавања интерпретативне естетике музичког барока, познавање карактеристика барокних инструмената и њихових могућности, читање и разумевање контекста музичког текста, истраживање примарних и секундарних музичких и изванмузичких извора у циљу креирања сопствене интерпретације.
Садржај теоријске наставе
Теоријска настава Оживљавање интересовања за интерпретацију барокне музике у 19. и 20. веку Развој историјски информисане музичке праксе као дела музичког извођаштва у 20. веку Карактеристике и развој музичког инструментаријума из доба барока и његова примена у модерном добу Естетска и интерпретацијска начела барокне музике Стилске одлике барокне музике: Артикулација и фразирање Ритам и темпо Орнаментација Практична настава Примена стечених информација везаних за интерпретацију у одабраним делима и изводима из барокне музичке литературе; групне дискусије на одабране теме, анализа историјских трактата и чланака из модерне стручне литературе повезаних са барокном музиком и извођаштвом барокне музике. Испит се састоји од практичне презентације (извођења) музичког материјала (комада, става, или дела циклуса, по избору студента и одобрењу наставника) – из француске, енглеске, немачке или италијанске вокално-инструменталне праксе 17. или 18. века и вербалне презентације у форми критичке анализе стручног текста (по избору студента и одобрењу наставника) из области естетике, стилистике или извођаштва барокне музике, у трајању од 15 минута
Предиспитне обавезе
Опис
Бодови
Присуство настави и припремљеност за наставу
20
Активност на часу
30
Испитне обавезе
Опис
Бодови
Практични испит
25
Усмени испит
25
Литература
Anthony, James R; French Baroque Music from Beaujoyeulx to Rameau; 2003; Hal Leonard Corporation
Bach, Carl Philipp Emanuel; Ogled o pravoj umjetnosti sviranja klavira; 2003; Jakša Zlatar
De Bacilly, Benigne; A Commentary upon the Art of Proper Singing; 1968; Institute of Medieval Music, New York
Boquet, Pascale; Rebours Gerard; 50 Renaissance and Baroque standards with Variants, Examples and Advice for Playing and Improvising on any Instrument; 2007; Edition Fuzeau, Bressuire
Christensen, Jesper Boje; 18th Century Continuo Playing – A Historical Guide to the Basics; 2002; Barenreiter, Kassel
Despić, Dejan; Ozgijan Petar; Peričić Vlastimir; Generalbas; 1969; Umetnička akademija u Beogradu
Dolmetsch, Arnold; The Interpretation of the Music of the XVII and XVIII Centuries Revealed by Contemporary Evidence; 2005; Dover Publications
Donington, Robert; The Interpretation of Early Music; 1992; W. W. Norton & Company, London
Donington, Robert; Baroque Music: Style and Performance; 1982; W. W. Norton & Company, London
Ferguson, Howard; Keyboard interpretation from 14. to 19 century; 1975; Oxford University press
Handel, Georg Frideric; Continuo playing according to Handel; 1995; Clarendon press, Oxford
Harnoncourt, Nikolaus; Authenticity and Early Music; 1988; Oxford University Press
Harnoncourt, Nikolaus; Baroque Music Today: Music as Speech; 1988; Amadeus Press, Portland, Oregon; Christopher Helm, London
Le Huray, Peter; Authenticity in Performance: Eighteenth-Century Case Studies; 1990; Cambridge University Press
Kupren, Fransoa; Umetnost sviranja na klavsenu; 2014; Studio Lirica, Beograd
Mayer Brown, Howard; Sadie Stanley; New Growe Handbook Performance Practice: Music after 1600; 1989; Macmillan, London
Neumann, Frederick; Ornamentation in Baroque and Post-Baroque Music, With Special Emphasis on J. S. Bach; 1983; Princeton University Press
Neumann, Frederick; Performance practices of the seventeenth and eighteenth centuries; 1993; Schirmer Books, New York
Schott, Howard; Playing the harpsichord; 2002; Dover Publications
Tarling, Judy; Baroque String Playing for ingenious learners; 2001; Corda Music Publications, St. Albans, Hertfordshire
Tosi, Pier Francesco; Observations on the Florid Song; 1987; Stainer & Bell
Quantz, Johann Joachim; On Playing the Flute; 2001; Northeastern, Lebanon