Faculty of Music
Предмет

Наставници на часовима предавања

др ум. Дарко Карајић, ванредни професор

др ум. Милан Поповић, ванредни професор

Услов

2DICI1 - Интерпретација барокне музике 1 - одслушан и положен; Нема

Исход

Примена стечених знања у практичној интерпретацији барокне музике

Циљ

Стицање знања о стилски аутентичном извођењу барокне музике путем сагледавања интерпретативне естетике музичког барока, познавање карактеристика барокних инструмената и њихових могућности, читање и разумевање контекста музичког текста, истраживање примарних и секундарних музичких и изванмузичких извора у циљу креирања сопствене интерпретације.

Садржај теоријске наставе

Теоријска настава Француски и италијански музички барок 17. и 18. века као окоснице музичког барока Музичке форме и облици барокне музике Барокне игре, развој и карактеристике Генералбас Импровизација у бароку Барокна темперација и штимови Наслеђе барокне музичке праксе у каснијим епохама Интерпретација барокне музике и постмодерна – на прелазу из алтернативног правца у мејнстрим Практична настава Примена стечених информација везаних за интерпретацију у одабраним делима и изводима из барокне музичке литературе; групне дискусије на одабране теме, анализа историјских трактата и чланака из модерне стручне литературе повезаних са барокном музиком и извођаштвом барокне музике. Испит се састоји од практичне презентације (извођења) музичког материјала (капиталног комада или капиталног циклуса, по избору студента и одобрењу наставника) – из француске, енглеске, немачке или италијанске вокално-инструменталне праксе 17. или 18. века и одбране претходно приложеног стручног рада. Тематика рада везана је за одабрано подручје стилско-естетског приступа извођењу барокне музике, оквирног обима 2000 речи.

Предиспитне обавезе

Опис

Бодови

Присуство настави и припремљеност за наставу

20

Активност на часу

30

Испитне обавезе

Опис

Бодови

Писмени испит

25

Практични испит

25

Литература

Anthony, James R; French Baroque Music from Beaujoyeulx to Rameau; 2003; Hal Leonard Corporation, New York

Bach, Carl Philipp Emanuel; Ogled o pravoj umjetnosti sviranja klavira; 2003; Jakša Zlatar

De Bacilly, Benigne; A Commentary upon the Art of Proper Singing; 1968; Institute of Medieval Music, New York

Boquet, Pascale; Rebours Gerard; 50 Renaissance and Baroque standards with Variants, Examples and Advice for Playing and Improvising on any Instrument; 2007; Edition Fuzeau, Bressuire

Christensen, Jesper Boje; 18th Century Continuo Playing – A Historical Guide to the Basics; 2002; Barenreiter, Kassel

Despić, Dejan; Ozgijan Petar; Peričić Vlastimir; Generalbas; 1969; Umetnička akademija u Beogradu

Dolmetsch, Arnold; The Interpretation of the Music of the XVII and XVIII Centuries Revealed by Contemporary Evidence; 2005; Dover Publications

Donington, Robert; The Interpretation of Early Music; 1992; The Interpretation of Early Music

Donington, Robert; Baroque Music: Style and Performance; 1982; W. W. Norton & Company

Ferguson, Howard; Keyboard interpretation from 14. to 19 century; 1975; Oxford University press

Handel, Georg Frideric; Continuo playing according to Handel; 1995; Clarendon press, Oxford

Kupren, Fransoa; Umetnost sviranja na klavsenu; 2014; Studio Lirica, Beograd

Mayer Brown, Howard; Sadie Stanley; New Growe Handbook Performance Practice: Music after 1600 ; 1989; Macmillan, London

Neumann, Frederick; Ornamentation in Baroque and Post-Baroque Music, With Special Emphasis on J. S. Bach; 1983; Princeton University Press

Neumann, Frederick; Performance practices of the seventeenth and eighteenth centuries; 1993; Schirmer Books, New York

Rink, John; Musical Performance: A Guide to Understanding; 2002; Cambridge University Press

Schott, Howard; Playing the harpsichord; 2002; Dover Publications

Tarling, Judy; Baroque String Playing for ingenious learners; 2001; Corda Music Publications, St. Albans, Hertfordshire

Tosi, Pier Francesco; Observations on the Florid Song; 1987; Stainer & Bell

Quantz, Johann Joachim; On Playing the Flute; 2001; Northeastern, Lebanon