Faculty of Music
Предмет

Наставници на часовима предавања

др Мирјана Закић, редовни професор

др Дуња Њаради, ванредни професор

др Сања Радиновић, ванредни професор

др Сања Ранковић, ванредни професор

др Младен Марковић, доцент

др Ива Ненић, доцент

др Здравко Ранисављевић, доцент

Услов

Нема посебних услова.

Исход

Познавање актуелних апликација методолошких парадигми и њихова примена.

Циљ

Припрема студената за израду докторске дисертације и упознавање са актуелним апликацијама методолошких парадигми.

Садржај теоријске наставе

Теоријска настава Истраживачки приступи у етномузикологији и етнокореологији: рекапитулација методолошких парадигми, представљање актуелних истраживачких модела кроз дискусију њихове примене у различитим тренуцима историјског развоја етномузикологије, са нагласком на актуелним апликацијама и методолошким дебатама. Практична настава Студент на крају курса прилаже есеј од 10 страница у оквиру којег расправља истраживачке моделе и методолошка усмерења која ће везивати за тему докторског рада, ослањајући се на досадашња публикована истраживања сродна по ареалној/тематској/проблемској/теоријској/методолошкој поставци).

Предиспитне обавезе

Опис

Бодови

Присуство настави и припремљеност за наставу

15

Домаћи задаци

35

Испитне обавезе

Опис

Бодови

Усмени испит

50

Литература

Diamond, Beverley; „Affect, Ontology, and Indigenous Protocol: Encounters in Canada“. In Ethnomusicology Matters: Influencing Social and Political Realities, eds. Ursula Hemetek, Marko Kölbl and Hande Sağlam, 117-134.; 2019; Wien: Böhlau verlag

Harrison, Klisala; "Epistemologies of applied ethnomusicology". Ethnomusicology 56(3): 505-529.; 2012

McKerrell, Simon; "Towards practice research in ethnomusicology." Ethnomusicology Forum 31(1): 10-27.; 2022

Nenić, Iva; “My Juga, My Dearest Flower”: The Yugoslav Legacy of Newly Composed Folk Music Revisited". In Made in Yugoslavia, eds. Ljerka Vidić Rassmusen and Danijela Špirić Beard, 133-142. ; 2020; London: Routledge.

Titon, Jeff Todd; “Ecology, phenomenology, and biocultural thinking: A response to Judith Becker”. Ethnomusicology 53(3): 502-509.; 2009

Helmholtz, Herman; On the senastions of tone as a psysiological basis for the theory of music. Translated by Alexander J. Ellis. ; 1954; New York: Dover

Seashore. Carl. E. ; Psychology of music; 1928; McGraw Hill Book Company Inc. Доступно на: https://archive.org/details/psychologyofmusi030417mbp/page/n7/mode/2up

Анђелковић. Горан; „Kvalitet tona kao multidimenzionalni atribut percepcije zvuka” Psihologija vol. 28. 53-70.dostupno na: http://scindeks-clanci.ceon.rs/data/pdf/0048-5705/1995/0048-57059502053A.pdf ; 1995

Siedenburg. Kai, Saitis. Charalampos, McAdams. Stephen; “The present, past and the future of tmbre research”, In: Timbre: Acoustics, Perception and Cognition, Edited by: Siedenburg, Saitis, McAdams, Popper, Fay , 1-19. ; 2019; Springer

Barz, Gregory and Timothy J. Cooley (eds) ; Shadows in the Field (New Perspectives for Fieldwork in Ethnomusicology); 2008; Oxford University Press

Васић, Оливера; Играчки дијалетки сеоских игара Србије у колу; 2011; Београд: Факултет музичке уметности

Ракочевић, Селена; Игре плесних структура. Традиционална игра и музика за игру Срба у Банату у светлу узајамних утицаја. Етномузиколошке студије – дисертације, свеска 2.; 2011; Београд: Факултет музичке уметности.

Ранисављевић, Здравко; Коло: традиционални плес у Србији – контекстуални и формални аспекти (докторски рад).; 2022; Београд: Факултет музичке уметности.

Stone, Ruth M. ; Theory for Ethnomusicology. New Jersey: Pearson Pretince Hall; 2008; New Jersey: Pearson Pretince Hall