Предмет
Наставници на часовима предавања
др Мирјана Закић, редовни професор
др Дуња Њаради, ванредни професор
др Сања Радиновић, ванредни професор
др Сања Ранковић, ванредни професор
др Младен Марковић, доцент
др Ива Ненић, доцент
др Здравко Ранисављевић, доцент
Услов
2DJET2 - Етномузикологија и етнокореологија 2 - одслушан и положен; Нема посебних услова.
Исход
Усвајање аналитичко-критичког гледишта у оквиру етнокореологије и етномузикологије.
Циљ
Припрема студената за израду докторске дисертације и развој анализичко-критичког гледишта у оквиру етнокореологије и етномузикологије
Садржај теоријске наставе
Теоријска настава Аналитичке вештине и правци у етномузикологији и етнокореологији (преглед и синтетички осврт на методе, технике и правце анализе у етномузикологији и етнокореологији, од музичке анализе, преко текстуалне анализе, анализе етнографског материјала и техника етнографског кодирања, до критичког читања и представљања актуелних расправа у пољу науке са аналитичко-критичког гледишта Практична настава Студент на крају курса прилаже есеј од 10 страница у оквиру којег расправља аналитичке приступе која ће везивати за тему докторског рада, ослањајући се на досадашња публикована истраживања сродна по ареалној/тематској/проблемској/теоријској/методолошкој поставци)
Предиспитне обавезе
Опис
Бодови
Присуство настави и припремљеност за наставу
15
Домаћи задаци
35
Испитне обавезе
Опис
Бодови
Усмени испит
50
Литература
De Landa, Enrique Cámara; „’Beyond the Staff’: Alternative” Systems in the Graphical Representation of Organized Sound“. El Oído Pensante 4(1) – „Analysis beyond Notation in XXth and XXIst century music“, guest eds. Bratus, Alessandro, and Marco Lutzu: 70-96.; 2016
Fink, Robert, Melinda Latour, and Zachary Wallmark, eds. ; The relentless pursuit of tone: Timbre in popular music. New York and Oxford: Oxford University Press.; 2018; New York and Oxford: Oxford University Press
Stevens, Catherine; „Cross-cultural studies of musical pitch and time“. Acoust. Sci. & Tech. 25, 6 (2004)433-438.; 2004
Tenzer, Michael and John Roeder (eds); Analytical and Cross-Cultural Studies in World Music; 2011; New York and Oxford: Oxford University Press
Cross. Ian; “The Perception of Musical Timbre” u Oxford Handbooks Online; 2015; dostupno na: https://www.academia.edu/11142864/The_Perception_of_Musical_Timbre
Villegas Vélez. Daniel; “The Matter of Timbre: Listening, Genealogy, Sound” u The Oxford Handbook of Tmbre, edited by Dolan. Emily and Rehding. ALexander; 2018
Walden. Daniel; “Pitch vs. Timbre” u The Oxford Handbook of Tmbre, edited by Dolan. Emily and Rehding. ALexander; 2019
Bakka, Egil ; Safeguarding of the intangible cultural heritage (ICH) and the role of the community. In: Ivancich Dunin, Elsie (ed.). Dance, narratives, heritage, 253-257.; 2015; Zagreb: ICTM Study group on ethnochoreology, Institute of ethnology and folklore research
Nahachewsky, Andriy; Ukrainian Dance: A Cross-Cultural Approach; 2012; North Carolina and London: McFarland & Company, Jefferson.
Alexandra Carter and Janet O'Shea (eds.); The Routledge Dance Studies Reader 2nd edition; 2010; London and New York: Routledge.
Ramsay Burt; Ungoverning dance. Contemporary European Theatre Dance and the Commons; 2017; New York: Oxford University Press
Frederic Pouillaude; Unworking Choreography. The Notion of the Work in Dance; 2017; New York: Oxford University Press