Предмет
Наставници на часовима предавања
др ум. Теа Димитријевић, редовни професор
др ум. Горан Маринковић, редовни професор
мр Људмила Поповић, редовни професор
др ум. Дејан Суботић, редовни професор
др ум. Јасна Туцовић, редовни професор
др ум. Игор Лазић, ванредни професор
др ум. Соња Лончар, ванредни професор
ма Јожеф Бисак, доцент
др ум. Катарина Поповић, доцент
др ум. Немања Станковић, доцент
Исход
Савладавање музичких и техничких захтева у односу на уметничку личност појединца, развијање индивидуалних извођачких могућности студента, стицање уметничког самопоуздања кроз свеобухватно истраживање и проучавање знања о репертоару. Студенти стичу висок професионални ниво способности за реализацију и изражавање сопствених уметничких концепата, проширују репертоар и продубљују знања у области репертоара, способни су за преузимање водећих улога у ансамблима, овладавају свеобухватним знањем репертоара камерне музике, имају дубоко разумевање практичних и теоријских студија и умеју да користе то знање у даљем уметничком развоју. Стичу способност потпуно самосталног учења и извршавања комплексних задатака, имају критичку самосвест и способни су да иницирају заједничке пројекте, да руководе заједничким пројектима и учествују у тимском раду, договарању и организацији.
Циљ
Циљ наставе камерне музике јесте овладавање техником и вештинама заједничког свирања и уметничког изражавања. Студенти стичу искуство свирања, односно певања у најразличитијим инструменталним или вокално-инструменталним ансамблима. Ансамбли упознају репертоар значајних дела камерне литературе, свих стилских епоха. Студенти стичу способност за учешће у раду ансамбала као и способност за педагошки и креативни рад у музичким школама,школама општеобразовног типа, медијима и институцијама културе.
Садржај теоријске наставе
Практична настава подразумева студиозно упознавање са делима различитих епоха, у зависности од типа ансамбла и способности студената. Савладавање нотног текста камерног дела се одвија кроз структуралну анализу и сагледавање основних стилских одлика, што доводи до доношења одлука о основним интерпретативним параметрима. Уз сагледавање артикулационих елемената, решавају се извођачки проблеми заједничког свирања у метричком, ритмичком и агогичком погледу. Посебан акценат је стављен на усаглашавање тонског баланса ансамбла. У финалном сегменту рада са ансамблом потребно је остварити компактну тонску слику камерног састава, доследност концепције и убедљивост музичког израза. Најмање једном, организује се јавни наступ, који може бити и у оквиру класе. Предмет је једносеместралан; испитни програм обухвата извођење једне цикличне композиције у трајању од најмање 15 минута.
Предиспитне обавезе
Опис
Бодови
Присуство настави и припремљеност за наставу
20
Активност на часу
30
Испитне обавезе
Опис
Бодови
Практични испит
50
Литература
Лудвиг ван Бетовен; Гудачки квартети оп. 59; 2008; Baerenreiter
Јоханес Брамс; Трио оп. 40 за клавир, виолину и хорну; 2002; Peters
Волфганг Амадеус Моцарт; Клавирски трио К. 548; 1975; Neue Mozart Ausgabe
Беџих Сметана; Клавирски трио оп. 15; 2002; Peters
Роберт Шуман; Песме за глас и клавир; 2002; Peters
Мауро Ђулијани; Шест варијација за флауту, виолину, виолу и гитару оп.38; 1986; Chanterelle
Јохан Себастијан Бах; Сонате за виолину и чембало; 1973; Wiener Urtext Edition
Хоакин Турина; Клавирски квинтет; 2006; Salabert
Карл Рајнеке; Соната за флауту и клавир оп. 167; 2021; Henle
Франц Шуберт; Гудачки квартети; 1978; Baerenreiter
Ежен Боза; Сонатина за флауту и фагот; 2014; Alphonse Leduc