Предмет
Наставници на часовима предавања
др Маја Соколовић Игњачевић, доцент
Наставници и сарадници на часовима вежби и ДОН
ма Јелена Дубљевић, асистент
Исход
Познавање различитих типова дечјих ансамбала (хор, оркестар); способност одабира адекватног програма и његове реализације; компетенције за рад са дечјим музичким ансамблима на нивоу основне школе и средње школе, дечјих културних центара и музичких забавишта.Студент је стекао способност педагошке комуникације и сарадње, естетичку компетенцију. Исходи учења представљају инструмент за повезивање са тржиштем рада.
Циљ
Стицање знања о дечјим музичким ансамблима као саставном делу музичког образовања и њиховој улози и задацима у образовно-васпитном процесу; стицање знања и вештина у формирању и припреми дечјих музичких ансамбала за јавни наступ.
Садржај теоријске наставе
Теоријска настава Класификација ансамбала, аудиција, организација, избор програма (хор: упевавање, канон, двоглас, троглас; дечји оркестар: аранжман), ток школског часа/пробе, јавни наступ. Практична настава Нега и образовање гласа (певачко дисање, поставка гласа, дикција, интонација, ритам, мелодијска фраза, динамика). Рад на хорској композицији (учење гласовних деоница, склапање гласова, корепетиција, уметничка надоградња). Класификација дечјих мелодијских, мембрафонских и осталих удараљки и њихов однос према звуку (метал – дрво- шуштећи инструменти). Стицање технике свирања на ударачким инструментима, импровизација, аранжман. Сопран блок флаута носилац мелодијске линије у дечјем оркестру: држање инструмента, начин извођења тонова (грифови), опсег тонова, октавна рупица (извођење тонова друге октаве). Певање и свирање изабраних композиција (световне и духовне песме за хор, композиције и аранжмани за дечји оркестар: барок, народна и дечја музика). Колоквијум Извођење хорске/оркестарске композиције Завршни испит Презентација и извођење аранжмана или оригиналне композиције за одређени узраст. Одговор на постављена питања у вези музичких, педагошких и педагошко- психолошких циљева дечјег музичког ансамбла.
Предиспитне обавезе
Опис
Бодови
Колоквијум
40
Присуство настави и припремљеност за наставу
10
Активност на часу
10
Испитне обавезе
Опис
Бодови
Усмени испит
40
Литература
Више аутора; Текстови посвећени раду са дечјим ансамблима из стручне периодике и зборника Педагошких форума сценских уметности.; Различити издавачи
Каран, Г, Јовановић, Д.; Антологија српске музике за дечји и женски хор композитора друге половине 19. и прве половине 20. века (једноглас и двоглас), књига 1; 2014; Београд: Клетт
Каран, Г, Јовановић, Д.; Антологија српске музике за дечји и женски хор композитора друге половине 19. и прве половине 20. века (троглас и четвороглас), књига 2; 2015; Београд: Клетт
Каран, Г, Јовановић, Д.; Антологија српске музике за дечји и женски хор композитора друге половине 19. и прве половине 20. века (православна црквена музика вишегласје), књига 3; 2016; Београд: Клетт
Стефановић, С.; Стручни текстови о дечјој хорској музици (анализе) у: Зборник Катедре за музичку теорију 4; часопис Мокрањац, број 4, 5, 6, 12, Књижевна историја, год. 52 бр. 172.; 2020; Београд: ФМУ; Неготин: Центар за културу; Београд: Институт за књижевност и уметност
Хубер, Јоханнес; Комм, лерне Блоцкфлоте спиелен, Методисцхер Лехрганг фур Сопран Бловкфлоте; 2000; Гален, ЦХ.