Faculty of Music
Предмет

Наставници на часовима предавања

др Маја Соколовић Игњачевић, доцент

Наставници и сарадници на часовима вежби и ДОН

ма Јелена Дубљевић, асистент

Исход

Студент је усвојио теоријско и практично знање и у стању је да демонстрира своје вештине као и аналитичко и критичко мишљење. Студент има увид у могућности реализације музичких игара у оквиру наставе музике за основну школу. Студент може да осмисли и изведе музичку игру из било ког подручја рада предвиђеног наставним планом и програмом за основну школу (ритам; теорија музике; музика и покрет; свирање на дечјим инструментима; импровизација гласом, покретом и на инструменту; графичко представњање музике; певање; слушање музике; стицање знања о музици). Студент разуме и може да примени критеријуме вредновања знања. Општи циљ предмета је стицање знања и вештина у осмишљавању и реализацији музичке игре, сарадња и естетичка компетенција. Исходи учења представљају инструмент за повезивање са тржиштем рада.

Циљ

Формирање наставног кадра из области музичке педагогије према потребама образовног процеса у основној школи.

Садржај теоријске наставе

Теоријска настава Садржај предмета усмерен је на специфично посматрање и артикулисање музичке игре у контексту образовног процеса. Обухвата приступе музичкој игри применом разноврсних активних метода и облика рада (фронтални, групни и индивидуални) узимајући у обзир специфичност наставе музике у основној школи (национална стратегија образовања, узрасне карактеристике, циљеви наставног плана и програма, потребе деце). Теоријску базу чине: класификација музичке игре, значај музичке игре у развоју детета, квалитет стицања и артикулисања музичког доживљаја. Практична настава Стицање искуства у упознавању постојећих и осмишљавању нових музичких игара у различитим подручјима рада у основној школи. Студент је оспособаљен да осмисли и реализује музичку игру према узрасту и теми у настави музике у основној школи. Студент користи различите методске поступке и облике рада у осмишљавању и реализацији музичке игре у основној школи. Студент ради самостално и развија смисао за тимски рад. Колоквијум Осмишљавање три интерактивне музичке игре (ниво основне школе) за различите разреде. Подручја: певање, свирање, теорија музике и слушање музике. Семинарски рад Писани рад усмерен на специфично посматрање музичке игре у контексту образовног процеса: класификација музичке игре, значај музичке игре у развоју детета, квалитет стицања и артикулисања музичког доживљаја кроз музичку игру. Завршни испит Учешће у писању сценарија и извођењу интерактивне представе за децу (узраст основне школе – различити нивои), уз коришћење музичких игара (подручја: певање, свирање, теорија музике и слушање музике).

Предиспитне обавезе

Опис

Бодови

Колоквијум

10

Семинари

10

Присуство настави и припремљеност за наставу

20

Активност на часу

20

Испитне обавезе

Опис

Бодови

Усмени испит

40

Литература

Bjerkvol, J. R.; Nadahnuto biće; 2005; Beograd: Plato

Васиљевић, З.; Музички буквар; 2003; Београд: Завод за уџбенике

Више аутора; Збирке песама; 2020; Разни издавачи

Више аутора; Зборници радова педагошког форума; Београд: Факултет музичке уметност

Воглар, М.; Како музику приближити деци; 1997; Београд: Завод за уџбенике и наставна средства

Вукомановић, Н, Комненић, О.; Музичке игре; 1981; Горњи Милановац: Дечје новине

Монтесори, М.; Упијајући ум; 2003; Београд: ДН Центар

Петровић, М.; Игра појам и значења: Покрет у музичко сценским уметностима, Педагошки форум 8; 2006; Београд: Факултет музичке уметности

Стефановић, С.; Основна школа: ритам, време, простор, (Уредник М. Петровић) У: Теоријско и уметничко у педагогији сценских уметности, Зборник 21 Педагошког форума сценских уметности; 2019; Београд: Факултет музичке уметности