Предмет
Наставници на часовима предавања
др Маја Соколовић Игњачевић, доцент
Наставници и сарадници на часовима вежби и ДОН
ма Јелена Дубљевић, асистент
Исход
Студент је усвојио теоријско и практично знање и у стању је да демонстрира своје вештине као и аналитичко и критичко мишљење. Студент има увид у могућности реализације музичких игара у оквиру наставе музике за основну школу. Студент може да осмисли и изведе музичку игру из било ког подручја рада предвиђеног наставним планом и програмом за основну школу (ритам; теорија музике; музика и покрет; свирање на дечјим инструментима; импровизација гласом, покретом и на инструменту; графичко представњање музике; певање; слушање музике; стицање знања о музици). Студент разуме и може да примени критеријуме вредновања знања. Општи циљ предмета је стицање знања и вештина у осмишљавању и реализацији музичке игре, сарадња и естетичка компетенција. Исходи учења представљају инструмент за повезивање са тржиштем рада.
Циљ
Формирање наставног кадра из области музичке педагогије према потребама образовног процеса у основној школи.
Садржај теоријске наставе
Теоријска настава Садржај предмета усмерен је на специфично посматрање и артикулисање музичке игре у контексту образовног процеса. Обухвата приступе музичкој игри применом разноврсних активних метода и облика рада (фронтални, групни и индивидуални) узимајући у обзир специфичност наставе музике у основној школи (национална стратегија образовања, узрасне карактеристике, циљеви наставног плана и програма, потребе деце). Теоријску базу чине: класификација музичке игре, значај музичке игре у развоју детета, квалитет стицања и артикулисања музичког доживљаја. Практична настава Стицање искуства у упознавању постојећих и осмишљавању нових музичких игара у различитим подручјима рада у основној школи. Студент је оспособаљен да осмисли и реализује музичку игру према узрасту и теми у настави музике у основној школи. Студент користи различите методске поступке и облике рада у осмишљавању и реализацији музичке игре у основној школи. Студент ради самостално и развија смисао за тимски рад. Колоквијум Осмишљавање три интерактивне музичке игре (ниво основне школе) за различите разреде. Подручја: певање, свирање, теорија музике и слушање музике. Семинарски рад Писани рад усмерен на специфично посматрање музичке игре у контексту образовног процеса: класификација музичке игре, значај музичке игре у развоју детета, квалитет стицања и артикулисања музичког доживљаја кроз музичку игру. Завршни испит Учешће у писању сценарија и извођењу интерактивне представе за децу (узраст основне школе – различити нивои), уз коришћење музичких игара (подручја: певање, свирање, теорија музике и слушање музике).
Предиспитне обавезе
Опис
Бодови
Колоквијум
10
Семинари
10
Присуство настави и припремљеност за наставу
20
Активност на часу
20
Испитне обавезе
Опис
Бодови
Усмени испит
40
Литература
Bjerkvol, J. R.; Nadahnuto biće; 2005; Beograd: Plato
Васиљевић, З.; Музички буквар; 2003; Београд: Завод за уџбенике
Више аутора; Збирке песама; 2020; Разни издавачи
Више аутора; Зборници радова педагошког форума; Београд: Факултет музичке уметност
Воглар, М.; Како музику приближити деци; 1997; Београд: Завод за уџбенике и наставна средства
Вукомановић, Н, Комненић, О.; Музичке игре; 1981; Горњи Милановац: Дечје новине
Монтесори, М.; Упијајући ум; 2003; Београд: ДН Центар
Петровић, М.; Игра појам и значења: Покрет у музичко сценским уметностима, Педагошки форум 8; 2006; Београд: Факултет музичке уметности
Стефановић, С.; Основна школа: ритам, време, простор, (Уредник М. Петровић) У: Теоријско и уметничко у педагогији сценских уметности, Зборник 21 Педагошког форума сценских уметности; 2019; Београд: Факултет музичке уметности