Предмет
Наставници и сарадници на часовима вежби и ДОН
др Милена Петровић, редовни професор
Исход
Студенти су оспособљени да несметано владају клавиром као наставним средством у свим сегментима наставе солфеђа.
Циљ
Оспособљавање будућих музичких педагога за несметано коришћење клавира у настави солфеђа.
Садржај теоријске наставе
Практична настава Извођење композиција с клавирском пратњом – самостално и у групи. Ритмичке и стилске варијације (свирање и певање). Компоновање мелодија и импровизовање пратње. Компоновање инструктивних мелодија по узору на хармонски ритам и формалне обрасце постојећих класичних минијатура, уз коришћењеразличитих типова пратње. Колоквијум Хармонизација задате мелодије – певање и свирање. Завршни испит 1. Самостално певање и свирање с листа композиције са клавирском пратњом; 2. Транспозиција с листа композиције са клавирском пратњом – свирање и певање.
Предиспитне обавезе
Опис
Бодови
Колоквијум
20
Присуство настави и припремљеност за наставу
10
Активност на часу
10
Испитне обавезе
Опис
Бодови
Практични испит
60
Литература
Кршић Секулић Весна; Клавир као наставно средство у педагогији солфеђа; 2006; Београд: ФМУ
Кршић Секулић Весна; Читање са листа и корепетиција; 2005; Београд: ЗУНС
Петровић Милена; Хармонска пратња; 2021; Београд: Чаробна фрула
Цвејић Никола; Савремени белканто; 1980; Београд: Универзитет уметности
Цвејић Никола; Избор вокализа за високи глас; 1952; Београд: Просвета