Faculty of Music
Предмет

Наставници на часовима предавања

др Нада О Брајан, доцент

др Славица Стефановић, доцент

Наставници и сарадници на часовима вежби и ДОН

др Нада О Брајан, доцент

др Славица Стефановић, доцент

Услов

2ILPS1 - Педагошке смернице наставе музичке писмености - одслушан и положен

Исход

Студент је усвојио теоријско знање и у стању је да аргументовано проблематизује теме из пређених области, демонстрирајући аналитичко и критичко мишљење. Студент може да осмисли и изведе час на основу било које наставне јединице из градива музичке уметности у оквиру предшколског и основношколског система. Студент има увид у могућности реализације наставе музичке уметности у оквиру сарадње са институцијама културеСтудент разуме и може да примени критеријуме вредновања знања. Студент може да осмисли и изведе различите активности које обогаћују и продубљују музичко искуство ђацима у основној школи.Исходи учења представљају инструмент за повезивање са тржиштем рада.

Циљ

Циљ предмета је формирање наставног кадра из области музичке педагогије према потребама образовног процеса у општеобразовним основним школама.оји циљ образовања.

Садржај теоријске наставе

Теоријска настава Музичко образовање у систему образовања у Србији: стандарди, опште компетенције, међупредметне компетенције, специфичне компетенције, исходи, наставни план и програм. Развојна улога музике. Образовање кроз уметност, УНЕСЦО програм и харвардски "Пројекат 0". Методички приступ наставним темама из наставног програма. Вредновање знања. Осмишљавање и реализација наставе у сарадњи са институцијама културе. Примери различитих успешних пракси. Практична настава Стицање искуства у осмишљавању и реализацији школског часа са различитом тематиком у основној школи, примењујући различите наставне методе. Стицање увида у развојну, образовну и инклузивну улогу музичког образовања. Осмишљавање и реализација различитих активности које обогаћују и продубљују музичко искуство (вокално-инструментални ансамбли, плес, музичка драма, итд.) презентација два огледна часа. Семинарски рад Дубински увид у проблематику наставне теме и припрема часа. Колоквијум Писмена провера теоријског знања из области утицаја музике на развој личности, организације часа, феномена песме, аналитичког и демонстрационог слушања музике, вредновања знања. Завршни испит Писмени испит Провера теоријског знања из области музичке форме, музичког фолклора, музичких занрова (методички приступ) Усмени испит Провера разумевања методичког приступа градиву основне школе.

Предиспитне обавезе

Опис

Бодови

Колоквијум

20

Семинари

10

Присуство настави и припремљеност за наставу

5

Семинари

35

Испитне обавезе

Опис

Бодови

Практични испит

15

Усмени испит

15

Литература

Bjerkvol, J. R.; Nadahnuto biće; 2006; Beograd: Plato

Ивановић, Н.; Методика општег музичког образовања за основне школе; 1998; Београд: Завод за уџбенике и наставна средства

Ирјо-Коскинен, Т.; Институције културе и њихови образовни програми; 2003; Београд: БалканКулт

О'Брајен, Н.; Увод у дубинску музичку педагогију; 2023; Београд: Факултет музичке уметности