Предмет
Наставници на часовима предавања
др Милена Петровић, редовни професор
Наставници и сарадници на часовима вежби и ДОН
др ум. Милена Станишић, редовни професор
Исход
Обавештеност о трендовима и остварењима на пољу мјузикла у двадесетом веку, као и разумевање улоге мјузикла као историјског и културолошког феномена. Оспособљеност за аналитичко слушање и критичко реаговање на сопствену и туђу интерпретацију. Свесно и активно разумевање значаја техничке стране извођења, давање личног печата интерпретацији. Подстицање вишедимензионалних приступа музичкој интерпретацији. Успостављање и развијање везе између теоријске и практичне стране јавног извођења музичких нумера. Способност извођења кратког репертоара – одређеног броја нумера из познатих мјузикала. Разумевање везе између музике и других уметности.
Циљ
Интердисциплинарност мјузикла доприноси интеграцији личности појединца кроз истовремени развој свих чула и способности неопходних за уметничку креацију. Појединац кроз самостално и групно извођење стиче искуство у јавном наступу које за резултат има: самоувереност, смисао за организацију, личну и колективну одговорност, саосећајност, толеранцију, комуникативност, одмерен однос између индивидуалног и тимског доприноса уметничкој креацији, смисао за тимски рад.
Садржај теоријске наставе
Теоријска настава Кратак осврт на историју мјузикла у светлу економских, политичких, социјалних и културолошких фактора; терминологија мјузикла. Практична настава - Анализа драмског текста сонгова; - Стилска, формална, као и анализа елемената музичке структуре сонгова у контексту драматургије текста; - Вокална техника (вокализе, распевавање) и гласовна припрема (импостација гласа); - Препеви одабраних сонгова ради постизања јединства између садржаја текста, метрике, ритмике и мелодијске контуре; - Певање с листа самостално и у групи различитих мјузикл нумера уз клавирску пратњу; - Укључивање поједностављеног покрета у извођење у циљу: разумевања текста и његовог значења, осликавања физичког/емоционалног/социјалног карактера лика, као и успостављања комуникације са публиком; - Слушање снимљених нумера и живог извођења (посета представама Позоришту на Теразијама) у циљу процене извођења – развоја критичког става и реаговања; - Организација кратког рецитала на крају курса у чије извођење су укључени поједини ансамбли Факултета. Колоквијум 1. Једно питање о историји и теорији мјузикла; 2. Певање с листа једног мјузикл сонга уз редуковану клавирску пратњу. Завршни испит Припрема и извођење мјузикла. Оцењује се: 1. Израда сценарија, сценографије, реквизита и костима, организација представе; 2. Дикција, артикулација, певање уз покрет; 3. Сарадња у групи; 4. Лични печат заједничком извођењу.
Предиспитне обавезе
Опис
Бодови
Колоквијум
30
Присуство настави и припремљеност за наставу
5
Активност на часу
5
Испитне обавезе
Опис
Бодови
Практични испит
60
Литература
Дивињо, Ж.; Социологија позоришта; 1978; Београд: БИГЗ
Леман, Л.; Моја уметност певања; 2004; Београд: студио Лирица
Марковић, М.; Глас глумца; 2002; Београд: Цлио.
Марковић, М.; Презентација специјалистичких студија за мјузикл. У: Зборник VI Педагошког форума (стр. 91-99); 2004; Београд: Факултет музичке уметности
Марковић, М.; Однос техничке припреме и игре у раду на техници гласа. У: Зборник ВИИ Педагошког форума (129-137); 2005; Београд: Факултет музичке уметности
Опсеница, В.; Објашњење појма покретљивост гласа. У: Зборник ВИИ Педагошког форума (122-124); 2005; Београд: Факултет музичке уметности
Петровић, М.; Евалуација специјалистичких студија за мјузикл. У: Зборник ВИ Педагошког форума (129-137); 2004; Београд: Факултет музичке уметности
Петровић, М. и Миланковић, В.; Музичке игре у педагогији солфеђа. У: „Играј, играј, играј!“, Зборник радова тринаестог Педагошког форума сценских уметности (113-123); 2011; Београд: Факултет музичке уметности
Петровић, М. и Кесић, Т.; Музика, глума и покрет у процесу рада на мјузиклу. У: Књига сажетака четрнаестог Педагошког форума сценских уметности (23-24); 2011; Београд: Факултет музичке уметности
Петровић, М. и Миланковић, В.; Мјузикл као средство интегративне наставе у музичкој педагогији. У: Ф. Хаџић (Ур.), „Музика у друштву“, Зборник радова 8. Међународног симпозијума (206-215); 2014; Сарајево: Музиколошко друштво ФБиХ, Музичка академија