Предмет
Наставници на часовима предавања
др Милена Петровић, редовни професор
Наставници и сарадници на часовима вежби и ДОН
др Милена Петровић, редовни професор
Исход
Оспособљеност за аналитичко слушање и критичко реаговање на сопствену и туђу интерпретацију. Свесно и активно разумевање значаја техничке стране извођења, давање личног печата интерпретацији. Подстицање вишедимензионалних приступа музичкој интерпретацији. Успостављање и развијање везе између теоријске и практичне стране јавног извођења музичких нумера. Способност извођења кратког репертоара – одређеног броја кратких мјузикала у облику жанр-сцена, као и српског мјузикла, тј. комада са певањем. Разумевање везе између музике и других уметности. Не постоји исход образовања
Циљ
Обученост студената за интегративну наставу, тј. повезивање наставника музичке културе или солфеђа са наставницима немузичких предмета ради лакшег учења немузичких појмова уз помоћ елемената мјузикла: певања, глуме и покрета/плеса. Увођење мјузикла у музичку педагогију и методику наставе солфеђа доприноси интеграцији личности појединца кроз истовремени развој свих чула и способности неопходних за уметничку креацију. Појединац кроз групно извођење стиче искуство у јавном наступу које за резултат има: самоувереност, смисао за организацију, личну и колективну одговорност, саосећајност, толеранцију, комуникативност, одмерен однос између индивидуалног и тимског доприноса уметничкој креацији.постоји циљ образовања
Садржај теоријске наставе
Први семестар: Прављење кратких мјузикл или тзв. жанр-сцена који доприносе развоју интегративне наставе – споју музичких и немузичких предмета и учењу одређеног немузичког појма уз помоћ елемената мјузикла (певање, глума, покрет/плес). Немузички појам се уз помоћ музичких параметара лакше, брже и трајније памти. Наставник музичке културе тако постаје незаменљив члан у основношколском и средњешколском систему образовања. Колоквијум Јавно извођење кратке мјузикл жанр-сцене. Други семестар: Мјузикл представа. - Анализа драмског текста (акценатска и дикцијска прецизност), радње, ликова, сценографије, костима, кореографије; - Стилска, формална, као и анализа елемената музичке структуре нумера у контексту драматургије текста; - Вокална техника (вокализе, распевавање) и гласовна припрема (импостација гласа); - Певање с листа самостално и у групи мјузикл согова уз пратњу клавира и других инструмената; - Укључивање поједностављеног покрета у извођење с циљем разумевања текста и његовог значења, осликавања физичког/емоционалног/социјалног карактера лика, као и успостављања комуникације са публиком; - Успостављање јединства између телесне равнотеже, интонације и ритмичке прецизности – певање уз покрет; - Слушање снимљених нумера и живог извођења (посета представама Позоришту на Теразијама) у циљу процене извођења – развоја критичког става и реаговања; - Препеви стихова сонгова с циљем разумевања везе између садржаја, драматургије, метра, ритма и мелодијске контуре. Завршни испит Припрема и извођење мјузикла. Оцењује се: 1. Израда сценарија, сценографије, реквизита и костима, организација представе; 2. Дикција, артикулација, певање уз покрет; 3. Сарадња у групи; 4. Лични печат заједничком извођењу. Не постоји садрзај образовања
Предиспитне обавезе
Опис
Бодови
Колоквијум
30
Присуство настави и припремљеност за наставу
5
Активност на часу
5
Испитне обавезе
Опис
Бодови
Практични испит
60
Литература
Леман, Л.; Моја уметност певања; 2004; Београд: студио Лирица
Марковић, М.; Глас глумца; 2002; Београд: Цлио
Марковић, М.; Презентација специјалистичких студија за мјузикл. У: Зборник ВИ Педагошког форума (91-99); 2004; Београд: Факултет музичке уметности
Миланковић, В., Савић, А., Тривић, Н., Миладиновић, М., Петровић, М.; Нов концепт солфеђа: учионица као играоница. У: Уметност и култура данас. Зборник радова првог међународног скупа БАРТФ 2013 (133-145); 2014; Ниш: Факултет уметности
Петровић, М. и Кесић, Т.; Музика, глума и покрет у процесу рада на мјузиклу. У: Књига сажетака четрнаестог Педагошког форума сценских уметности (23-24); 2011; Београд: Факултет музичке уметности
Петровиц, М., Миланковиц, В.; Музичке игре у педагогији солфеђа. У: М. Петровић (Ур.), "Играј, играј, играј!", Зборник радова 13. Педагошког форума сценских уметности (113-123); 2011; Београд: Факултет музичке уметности
Петровић, М.; Улога акцента у српској соло песми; 2014; Београд: Службени гласник
Петровић, М., Миланковић, В.; Мјузикл као средство интегративне наставе у музичкој педагогији. У: "Музика у друштву", Зборник радова 8. међународног симпозија (206-215); 2014; Сарајево: Музиколошко друштво ФБиХ, Музичка академија
Петровић, М.; Интердисциплинарни приступ почетном музичком образовању. Кругови детињства. Часопис за мултидисциплинарна истраживања детињства, 2, 118-126; 2015; Нови Сад: Висока школа струковних студија за образовање васпитача
Петровић, М. и Галиковска-Гајевска, А.; Телесна партитура - мултимодална репрезентација двогласних мелодија. У: М. Петровић (Ур.), Зборник радова 22. Педагошког форума сценских уметности (21-26); 2020; Београд: Факултет музичке уметности