Faculty of Music
Предмет

Наставници на часовима предавања

др Ивана Дробни, редовни професор

Наставници и сарадници на часовима вежби и ДОН

ма Јелена Дубљевић, асистент

Исход

Студент је развио функционалан начин мишљења и способност интерпретације (читање са листа), памћења и бележења музичког текста (инструктивних као и примера из музичке литературе). Студент је развио међупредметне компетенције (решавање проблема, целоживотно учење, естетичка компетенција). Исходи учења представљају инструмент за повезивање са тржиштем рада.

Циљ

Повезивање садржаја рада на солфеђу са вокално-инструменталном и теоријском наставом са циљем оспособљавања студената за разумевање музичког текста, тачну и течну и промишљену интерпретацију.

Садржај теоријске наставе

Теоријска настава Дијатоника, дијатонске модулације, хроматика, алтерације; (једноглас и вишегласје). Одговарајући једногласни и двогласни диктати. Вишегласје. Ритам: поставка дисања, артикулације и фразирања. Систематизација ритмова. Различите јединице бројања; Равномерни ритмови; подела тродела; брза темпа; лагана темпа и осмоделна подела; читање и певање примера из инструктивне и уметничке литературе. Теорија музике: утврђивање обрађених наставних области. Практична настава Рад на бележењу једногласних и вишегласних диктата. Колоквијуми Провера савладаности обрађеног градива из области мелодике, ритма и диктата у оквиру засебних колоквијума. Завршни испит Писмени испит: једногласни и двогласни мелодијски диктат. Усмени испит: интерпретација примера а прима виста.

Предиспитне обавезе

Опис

Бодови

Колоквијум

50

Активност на часу

10

Испитне обавезе

Опис

Бодови

Писмени испит

10

Усмени испит

30

Литература

Vasiljević, Z.; Solfeđo - Metodski praktikum; 2003; Knjaževac: Nota

Vasiljević, Z. M.; Мелодика И; 1995; Beograd: Univerzitet umetnosti

Drobni, I, Drobni, T. ; Solfeggietto; 2020; Beograd: Fakultet muzičke umetnosti

Drobni, I. ; Hromatika i alteracije; 2013; Бијељина: Слобомир П Универзитет, ТЕМПУС

Drobni, I., Ristić, T.; Bahovi korali – uvod u interfunkcionalnu nauku o muzici; 2003; Beograd: Zavod za udžbenike

Jollet, J. C. ; Jeux de rhytme et jeux de cles; 2000; Paris: Gerard Bilaudot

Karan, G, Marinković, G. ; Solfeggio I; 2016; Beograd: Fakultet muzičke umetnosti

Karan, G, Marinković, G. ; Solfeggio II; 2016; Beograd: Fakultet muzičke umetnosti

Кршић-Секулић, В.; Интонација – функционална многостраност тонова; 2003; Београд: Факултет музичке уметности

Noel Gallon ; 50 Leçons Solfège rythmiques; 2001; Paris: Max Escig

Popović, B. ; Intonacija; 1969; Beograd: Univerzitet umetnosti

Тодоровић, Д.; Једногласни солфеђо - прогресије музичког тока; 2022; Београд: Факултет музичке уметности

Хрпка Вешковац, И.; Практикум из солфеђа ‒ Мелодика: певање и диктат; 2018; Београд: Факултет музичке уметности