Предмет
Наставници на часовима предавања
ма Александар Цветковић, ванредни професор
Наставници и сарадници на часовима вежби и ДОН
ма Александар Цветковић, ванредни професор
Исход
Изграђена чврста корелација између аудио, визуелне и интерпретативне компоненте џез израза. Развијен функционалан начин опажања мелодијских, хармонских и ритмичких структура у оквиру џез стила. Студент се оспособљава да анализира и чита с листа сложеније ритмичке структуре и односе и да их својим гласом, самостално и у групи, интерпретира.
Циљ
Повезивање аудитивне вештине запажања и распознавања стилски детерминисаних музичких одредница џез језика са развијањем импровизаторских и интерпретаторских способности. Утемељивање вештине импровизације кроз развијање унутрашњег слуха путем израде транскрипције џез сола, као и карактеристичних фраза и патерна различитих епоха џеза. Разумевање комплексних ритмичких концепата џеза и способност њихове имплементације при извођењу.
Садржај теоријске наставе
Развијање базичних вештина џез солфеђа кроз теоретско постављање, слушно препознавање и записивање свих врста скала, интервала, трозвука, четворозвука и клавирских воисинга у џез музици. Савладавање основних ритмичких концепата џез ритма и специфично ритмичко фразирање кроз скет изговор у џез музици. Извођење мелодијских вежби кроз скет певање, сачињених од елемената модерне музичке грађе, користећи основне акордске тонове и лествичне тензије свих скала, као и њихово слушно препознавање и записивање кроз мелодијске диктате. Препознавање ритмичких фигура и рад на брзини читања ритмичких структура у парлато вежбама, као и њихово слушно препознавање и записивање кроз ритмичке диктате. Наставак развоја базичних вештина џез солфеђа путем мелодијских вежби, као и мелодијских и хармонских диктата. Анализирање материјала дијатонске грађе, бас линија, мелодијских секвенци, интервала, трозвука, четворозвука, клавирских воисинга и уобичајених хармонских прогресија. Наставак брзог сагледавања комплексних ритмичких односа и савладавање сложенијих ритмичких концепата кроз парлато вежбе и ритмичке диктате. Израда транскрипција џез сола из ере би-бапа и њихово извођење кроз скет певање. Анализа конкретних ритмичких примера из праксе и њихово извођење кроз парлато скет изговор.
Предиспитне обавезе
Опис
Бодови
Колоквијум
30
Присуство настави и припремљеност за наставу
20
Активност на часу
10
Испитне обавезе
Опис
Бодови
Писмени испит
40
Литература
Scott deOgburn, Tony Germain, Mitch Haupers, Steve Prosser, Roberta Radley, Dave Vose; Ear Training 2 Workbook; 2002; Berklee College of Music
Scott deOgburn, Tony Germain, Mitch Haupers, Steve Prosser, Roberta Radley, Dave Vose; Ear Training 3 Workbook; 2006; Berklee College of Music
Charlie Parker; Omnibook; 2009; Atlantic Music