Предмет
Наставници на часовима предавања
ма Александар Цветковић, ванредни професор
Наставници и сарадници на часовима вежби и ДОН
мр Александар Шандоров, редовни професор
Услов
2OMSR1 - Џез солфеђо и ритам 1 - одслушан и положен
Исход
Изграђена чврста корелација између аудио, визуелне и интерпретативне компоненте џез израза. Развијен функционалан начин опажања мелодијских, хармонских и ритмичких структура у оквиру џез стила. Студент се оспособљава да анализира и чита с листа сложеније ритмичке структуре и односе и да их својим гласом, самостално и у групи, интерпретира.
Циљ
Повезивање аудитивне вештине запажања и распознавања стилски детерминисаних музичких одредница џез језика са развијањем импровизаторских и интерпретаторских способности. Утемељивање вештине импровизације кроз развијање унутрашњег слуха путем израде транскрипције џез сола, као и карактеристичних фраза и патерна различитих епоха џеза. Разумевање комплексних ритмичких концепата џеза и способност њихове имплементације при извођењу.
Садржај теоријске наставе
Читање с листа сложенијих мелодијских џез мотива и њихова практична примена приликом извођења импровизованих линија. Коришћење мелодијско-ритмичких џез патерна у диктатима. Свирање, опажање, записивање и певање свих скала, интервала, трозвука, четворозвука и клавирских воисинга у различитим џез формама. Многостраност мелодијских патерна, интервала, трозвука, четворозвука и клавирских воисинга, као и њихова општа примена у различитим хармонским прогресијама и окружењима. Тренирање слуха при распознавању дисонантних сазвучја, њихово записивање и певање. Певање мелодијских вежби уз свирање бас линије и пратње на клавиру. Израда транскрипција џез сола. Савладавање сложенијих ритмичких концепата џез музике са специфичним џез фразирањем. Рад на слушном и аналитичком разумевању сложенијих ритмичких односа у ритмичким вежбама и диктатима, као и на брзини читања ритмичких структура с листа. Анализа конкретних примера из праксе и њихово парлато извођење кроз скет изговор.
Предиспитне обавезе
Опис
Бодови
Колоквијум
30
Присуство настави и припремљеност за наставу
20
Активност на часу
10
Испитне обавезе
Опис
Бодови
Писмени испит
40
Литература
Scott deOgburn, Tony Germain, Mitch Haupers, Steve Prosser, Roberta Radley, Dave Vose; Ear Training 4 Workbook; 2007; Berklee College of Music
Bud Powel; Artist Transcriptions; 2005; Hal Leonard
Thelonious Monk; Artist Transcriptions; 2006; Hal Leonard