Предмет
Наставници на часовима предавања
др ум. Иван Илић, доцент
Услов
2OMTB3 - Џез тромбон 3 - одслушан и положен
Исход
Студенти овладавају практичним вештинама у областима уметничког изражавања, свирања у ансамблима, јавног извођења, вежбања, одржавања проба и организовања и заказивања концерата, као и теоријским знањем – познавањем и разумевањем џез репертоара. Способност музичког изражавања у свим најважнијим традиционалним и савременим стиловима и формама џеза. Способност да се сопствене уметничке идеје формулишу и реализују, развијено критичко расуђивање.
Циљ
Савладавање технике свирања на тромбону, упознавање џез језика и репертоара. Студенти стичу способност за самосталну уметничку активност и учешће у раду ансамбала на високом професионалном нивоу у области џеза. Посебна пажња посвећује се стицању напредних музичких вештина у области ритма, мелодије и хармоније. Достизање високог професионалног извођачког нивоа, грађење индивидуалности студента кроз јединство техничког и музичког елемента, креативно суочавање са специфичним техникама џеза, импровизације и композиционим техникама у контексту стилски разноврсног репертоара.
Садржај теоријске наставе
Наставак рада на техници, тонским вежбама, познавању хармонског језика џеза и џез репертоара. Савладавање концепта џез сола, рад на извођењу џез сола на инструменту. Избор програма и план рада зависе од тренутних могућности сваког студента и усклађени су са нивоом претходно стеченог знања и њиховим интелектуалним, емотивним и психофизичким предиспозицијама. У оквиру Џез одсека организују се једном недељно концерти класа или целог одсека. Студент је дужан да наступи јавно најмање једном месечно. Испитни захтеви: полуреситал слободног програма у трајању 25-30 минута (најмање три нумере различитог карактера). Програм се изводи напамет.
Предиспитне обавезе
Опис
Бодови
Присуство настави и припремљеност за наставу
20
Активност на часу
10
Јавни наступи
10
Испитне обавезе
Опис
Бодови
Практични испит
60
Литература
Dale Cheal; Doodles - Exercises and Etudes for Mastering Trombone; 2000; Jamey Aebersold Jazz
Blazevich; 30 Legato Studies; 1988; International
Gaetke/Ostrander; Ernst Gaetke's 60 Studies; 1963; International
Reginald Fink; Studies In Legato; 1985; Carl Fischer