Faculty of Music
Предмет

Наставници на часовима предавања

др Санела Николић, ванредни професор

Услов

Нема посебних услова.

Исход

Након похађања предмета студент: а) влада кључним теоријским концептима и појмовима хуманистике у дигиталном окружењу; б) познаје и разликује дигиталне музичке формате и упознат је са алатима за описивање, прикупљање и представљање дигиталних података о музици; в) влада вештином самосталног коришћења ресурса дигиталне хуманистике те њиховом практичном применом у сопственим истраживањима музике.

Циљ

Циљ предмета је: а) представљање кључних момената у развоју праксе и рецепције хуманистике у дигиталном окружењу са посебним акцентом на развоју дигиталне хуманистике у односу на музику; б) упознавање са начинима уобличавања и дисеминирања дигиталне хуманистике; в) упознавање са различитим дигиталним музичким форматима и алатима за описивање, прикупљање и представљање дигиталних података о музици.

Садржај теоријске наставе

1) Појам и концепт дигиталне хуманистике 2) Пракса дигиталне хуманистике – кључни центри у европском и светском контексту 3) Дигитална хуманистика у Србији – DARIAH и Центар за дигиталне хуманистичке науке 4) Пракса e-book и електронског часописа 5) Имплементације хипертекста, сервисних и индексних база – случај КоБСОН 6) Пракса отворене науке – Национални портал отворене науке 7) Пракса отвореног кода – случај платформи Open Journal System и DSpace 8) Естетика база података 9-10) Дигитални музички формати и алати: MIDI, OMR, MEI и MIR 11) MusicXML, MELD, музичке онтологије 12) GIS 13–14) Дигитални ресурси за овладавање основним музичким вештинама 15) Мета базе као пут до примарног истраживачког материјала – Digital Resources for Musicology и Online Resources for Music Scholars 16–17) Структуриране базе података и каталози као пут до примарног истраживачког материјала – Music Brainz, RISM, RILM 18) Репозиторијуми нота 19) Дигитални портали и критичке музичке едиције 20) Историјски и савремени аудио и видео музички записи 21) Банке слика и посебне музичке колекције 22) Дигиталне колекције музике у локалном контексту

Предиспитне обавезе

Опис

Бодови

Присуство настави и припремљеност за наставу

10

Активност на часу

10

Домаћи задаци

10

Семинари

10

Испитне обавезе

Опис

Бодови

Писмени испит

30

Усмени испит

30

Литература

Berry, David M. and Anders Fagerjord; Digital Humanities: Knowledge and critique in a digital age; 2017; Cambridge, Malden: Polity Press

Bodenhamer, David J., John Corrigan, and Trevor M. Harris; The Spatial Humanities: GIS and the Future of Humanities Scholarship; 2010; Bloomington: Indiana University Press

Burdick, Anne, Johanna Drucker, Peter Lunenfeld, Todd Presner, Jeffrey Schnapp; Digital Humanities; 2012; London, Cambridge: The MIT Press

Burnard, Lou; What is the Text Encoding Initiative? How to add intelligent markup to digital resources; 2014; Marseille: Open Edition Press

Lerch, Alexander; An Introduction to Audio Content Analysis: Applications in Signal Processing and Music Informatics; 2012; Hoboken, New Jersey: Wiley, Blackwell

Lorna, Gibson, Tim Crawford, eds.; Modern Methods for Musicology: Prospects, Proposals, and Realities; 2012; Burlington, Vermont (VT): Ashgate Publishing, Ltd.

Schreibman, Susan, Ray Siemens, and John Unsworth, eds.; A New Companion to Digital Humanities; 2016; Hoboken, New Jersey: Wiley-Blackwell

Вранеш, Александра, Љиљана Марковић, ур.; Дигитална хуманистика: тематски зборник 1 и 2; 2015; Београд: Филолошки факултет Универзитета