Предмет
Наставници на часовима предавања
ма Бојана Новаковић Скопљак, предавач
Услов
Знање француског језика на нивоу средње школе.
Исход
Писмено разумевање и изражавање: Студент је у стању да разуме кључне ставке исказа, уколико се ради о јасном и стандардном језику из познатог контекста. Читање аналитичих текстова студента упознаје са принципима аргументованог писања на француском језику. У писању користи једноставне језичке структуре, може да састави краће текстове који обрађују блиске теме из области својих интересовања, може да исприча своја искуства и запажања. Анализом језичких средстава, везника, сложених реченица, развија се способност изражавања мишљења кроз јасно одређене формалне структуре. Студенти се упознају са структуром писања аргументативног текста, мотивационог писма, курикулума. Усмено разумевање и изражавање: Студент може са лакоћом да преприча прочитано и искаже своје мишљење. Уколико се говори јасно и разговетно, може да разуме суштину информација са телевизије или радија, као и разговоре са темама из блиског окружења или темама које га занимају на личном и професионалном плану. Може да се снађе у свим ситуацијама, да тражи информације и разуме одговор. Може да говори о свом професионалном искуству, плановима, циљевима, да образлаже и брани своје ставове
Циљ
Акционим приступом у методологији учења језика студент се перманентно ставља у реалне животне ситуације у којима ће користити говорни и писани језик. Уводе се краћи текстови из стручне литературе. Студент је све самосталнији у разумевању и изражавању на француском језику. Инсистира се на изражавању ставова, мишљења, знања, поређења, као и анализи обрађиваних писаних и аудио-визуелних докумената. Одвојено се обрађује писани и усмени вид аргументативног текста. Студент влада сложенијим реченичним структурама, његове реченице су јасне и кохерентне, и у стању је да образложи и брани своје ставове. Инсистира се на формалним писаним документима попут курикулума и мотивационог писма, као и на монолошком излагању о свом образовању и професионалном искуству.
Садржај теоријске наставе
Граматика : Кондиционал презента, прошла времена le passé composé, l’imparfait, слагање времена и неуправни говор, хронолошки везници за повезивање радњи, avant + nom, avant de + infinitif, apres + nom/infinitif passé, предлози за место и време, конструкција si + imparfait за давање предлога, сибжонктив презента – грађење и употреба, глаголи мишљења, употреба сибжонктива и инфинитива, блиско будуће време, односне заменице, заменице у функцији директног и индиректног објекта, слагање партиципа, условне реченице si + présent / futur ; si + imparfait / conditionnel présent, допусне и супротне зависне реченице, плусквамперфекат, употреба прошлих времена, пасивне конструкције, прилошке заменице ен, y, глаголи за изражавање осећања и мишљења уз сибжонктив, кондиционал прошли, условне реченице si + plus-que-parfait / conditionnel passé, показне и присвојне заменице, партицип презента и герунд, реченични везници за изражавање узрока и циља, временски везници, изражавање рестрикције ne … que. Лексика и комуникативне функције : Изразити осећања, мишљење, тражити и дати информације, тачно ситуирати догађаје у времену и простору, испричати догађаје из прошлости, описати околности и чињенице, говорити о плановима, оценити и описати неко уметничко дело или активност, давати предлоге и сугестије, учествовати у дебати, износити аргументе, користити хипотетичке реченице. Коментарисати и анализирати текстове, разумети вести на радију, испричати причу или анегдоту, написати новинску вест или кратак приказ уметничког дела или догађаја, разумети интервју за посао, представити себе и своје професионално искуство, исказати мотивацију, сумњу, страх, незадовољство, жаљење, изразити нереализовану хипотезу, објаснити узрок и циљ, исказати негацију. Култура : Текстови и аудио-визуелни документи из разних области савременог француског друштва : филмови, позориште, изложбе, уметници, књижевност, музика, медији, часописи, телевизија, актуелна дешавања и проблеми на социјалном и политичком плану данашње Француске. Колоквијум је у форми писаног теста састављеног из граматичких, синтаксичких и лексичких задатака. Писмени испит обухвата писмено разумевање (текст праћен питањима) и писмено изражавање (писање критичког текста/мотивационог писма). Усмени испит чини изношење личног мишљења у вези са задатим текстом и вођени разговор.
Предиспитне обавезе
Опис
Бодови
Колоквијум
40
Присуство настави и припремљеност за наставу
10
Испитне обавезе
Опис
Бодови
Писмени испит
40
Усмени испит
10
Литература
Catherine Dollez, Sylvie Pons; Alter Ego 3, Livre de l'élève, méthode de français, niveau B1; 2006; Hachette FLE, Paris
Emmanuelle Daill, Pascale Trévisiol; Alter Ego 3, Cahier d'activités, niveau B1; 2007; Hachette FLE, Paris
Catherine Flumian, Josiane Labascoule, Serge Priniotakis, Corinne Royer; Nouveau Rond-Point 2, Livre de l'élève + CD audio, niveau B1; 2011; Editions Maison des Langues, Paris
S. Poisson-Quinton, R. Mimran, M. Mahéo-Le Coadic; Grammaire expliquée du français, Exercices, Niveau intermédiaire; 2007; CLE International
Yvonne Delatour, Dominique Jennepin, Maylis Léon-Dufour, Brigitte Teyssier; Nouvelle grammaire du français, Cours de Civilisation Française de la Sorbonne; 2004; Hachette FLE