Faculty of Music
Предмет

Наставници на часовима предавања

др Марија Каран, доцент

Услов

Нема посебних услова.

Исход

Спознаја места, улоге и функције музике у масмедијима. Познавање видова теоријских тумачења односа масмедија према аудиторијуму и обрнуто.Јасно одређен креативни простор музичара у масмедијима.Студент је стекао међупредметне компетенције за целоживотно учење. Исходи учења представљају инструмент за повезивање са тржиштем рада.

Циљ

Усвајање теоријског и практичног знања о видовима музике у масовним медијима. Развијене компетенције за рад у области музичког уређивања, организовања, музичког новинарства и промоције у традиционалним и дигиталним масмедијима. Стицање знања из области теорије масовних медија и теорије масмедијског аудиторијума у контексту музичке уметности.

Садржај теоријске наставе

Теоријска настава: интердисциплинарни приступ теорији медија (социологија, музикологија, музичка педагогија, студије културе итд). Музичка концепција као масмедијска порука ка аудиторијуму. Музичка промоција путем традиционалних и дигиталних медија. Позиција и заступљеност музичких жанрова у оквиру савремених масмедија. Анализа масмедијских музичких садржаја. Видови креирања музичке концепције. Основи рада на уређивању музике на масмедијима. Анализа музичког материјала према типу масмедија. Практични рад са гостима-предавачаима, масмедијским музичким стручњацима. Студије случаја: анализа садржаја и самостални рад. Колоквијум: писмени тест Испит: усмена одбрана писменог рада на задату тему - критичка анализа једне музичке емисије - теоријски и практични аспекти

Предиспитне обавезе

Опис

Бодови

Колоквијум

20

Присуство настави и припремљеност за наставу

20

Активност на часу

10

Испитне обавезе

Опис

Бодови

Писмени испит

25

Усмени испит

25

Литература

Ђорђевић, М.; Звук и музика у медијима; 2000; Београд: Академија уметности

Луис, А. Д.; Етика у медијима; 2008; Београд: Чигоја.

Николајевић, С.; Музика као догађај; 1994; Београд: Цлио

Симјановић, З.; Примењена музика; 1996; Београд: Бикић Студио

Џајлс, Д.; Психологија медија; 2011; Београд: Цлио