Предмет
Наставници на часовима предавања
Зорана Козомарић, наставник стручног предмета
Услов
Нема посебних услова.
Исход
Овладавање техникама читања; Проширивање говорних образаца Разумевање писаног текста опште тематике и текста из области стурке (уочавање специфичних лексичких, граматичких и изражајних средстава);
Циљ
Развијање продуктивних модела употребе термина и остале стручне лексике у писању краћих форми; Усавршавање техника анализе и продукције на текстовима из појединих области културе и уметности; Овладавање техникама писаног изражавања о проблемима и резултатима из области уметности (прикази, излагања) Проширивање терминолошког и фразеолошког фонда; Обогаћивање и проширивање говорних образаца на темама из области уметности и културе; Усавршавање језичких вештина (читање, разумевање,....)
Садржај теоријске наставе
Функционална анализа реченица и дискурса са тежиштем на развијању способности реконструкције датих језичких јединица; Овладавање техникама писаног изражавања о проблемима и резултатима из области свакодневне и стручне комуникације; Активна примена форми писаног изражавања; Усавршавање језичке комуникативне компетенције у ситуацијама употребе језика у стручној комуникацији. Колоквијум је у виду писаног теста који се састоји од различитих врста задатака помоћу којих се проверава усвојена стручна лексика. Писмени испит обухвата три језичке вештине - разумевање прочитаног (на напознатом тексту), слушање и писање на задату тему. Усмени испит је у виду презентације на изабрану тему из стручне/уметничке области и кратке дискусије.
Предиспитне обавезе
Опис
Бодови
Колоквијум
30
Присуство настави и припремљеност за наставу
10
Активност на часу
10
Испитне обавезе
Опис
Бодови
Писмени испит
30
Усмени испит
20
Литература
Axel Hering, Magdalena Massek, Michaela Prlmann – Balme; em Übungsgrammatik Deutsch als Fremdsprache; 2002; Max Hueber Verlag
Arnold Werner Jensen; Das Reclam Buch der Musik; 2001; Reclam