Предмет
Наставници на часовима предавања
др Никола Дедић, редовни професор
Услов
Нема посебних услова.
Исход
Студент је стекао способност препознавања и временско-просторног лоцирања једног уметничког дела; разумевање дела у контексту друштвених и политичких карактеристика епохе у којој је дело настало и препознавање и разумевање епохе кроз анализу и интерпретацију дела; студент је стекао развијене могућности за компаративно закључивање о главним карактеристикама музичке и ликовних уметности датих историјских епоха.
Циљ
Општи преглед историје уметности треба да упозна студенте уметничких студија са развојем уметности и визуелне културе, различитим моделима представљања у зависности од доминантних идеолошких матрица у одређеној историјској епохи. Намера је да се студентима пружи широки увид у кретања у пољу сликарства, скулптуре и архитектуре и да се тако обогати/допуни познавање историјских епоха.
Садржај теоријске наставе
Историјске, филозофске и религиозне основе уметности античке Грчке; Критско-микенска култура; Архајски и класични период грчке уметности; Хеленистички период грчке уметности; Уметност античког Рима; Ранохришћанска и византијска уметност; Романика; Готика; Рана ренесанса; Висока ренесанса; Ренесанса ван Италије; Маниризам; Барок у Италији; Барок у Француској; Барок у Шпанији, Холандији и Енглеској; Модерна и модернизам: одређење појма; Неокласицизам; Романтизам; Реализам; Импресионизам и постимпресионизам; Авангарде; Неоавангарде; Концептуална уметност; Постмодерна и постмодернизам: одређење појма; Колоквијум: есеј на задату тему; Испит: тест на основу испитних питања.
Предиспитне обавезе
Опис
Бодови
Колоквијум
40
Присуство настави и припремљеност за наставу
10
Испитне обавезе
Опис
Бодови
Писмени испит
50
Литература
Хорст Валдемар Јансон; Историја уметности; 2005; Станек и Прометеј
Дени Лауре; Историја уметности XX века; 2014; Clio