Faculty of Music
Предмет

Наставници на часовима предавања

др Тијана Поповић-Млађеновић, редовни професор

др Зоран Божанић, ванредни професор

Услов

Нема посебних предуслова

Исход

По завршетку наставе из предмета, од студената се очекује суштинско разумевање интеракције теоријско-аналитичког и извођачког у приступу музичком делу, као и способност примене аналитичких резултата у креирању индивидуалне извођачке концепције.

Циљ

Оспособљавање студената на извођачким докторским студијским програмима за креативни приступ тумачењу музичког текста коришћењем аналитичко-теоријског апарата.

Садржај теоријске наставе

Теоријска настава. Студенти се током рада на предмету упознају са најважнијим тумачењима феномена појавности музичког дела у запису из визуре теорије, филозофије и естетике музике (музички текст као музичко дело; запис као копија оригинала; партитура као интенционални предмет; запис и временска структура; музика не постоји у партитури), односно, са значајем појаве музичког писма и са неопходношћу креативне музичке анализе музичког текста (то јест, стваралачког коришћења, читања и тумачења, записа музичког дела) у контексту појединачног, самосвојног интерпретативно-извођачког геста. На основу студија случаја, конкретних анализа, увида у литературу и писања семинарског рада, сагледава се и примењује читав спектар могућности једног итегративног креативног извођачког приступа музичком делу, заснованог на свести о постојању оних релативно аутономних слојева ( "ослобођених простора") музичког текста у којима се управо и гради свака стваралачка интерпретација.

Предиспитне обавезе

Опис

Бодови

Доласци

10

Активност

10

Израда семинарског рада

20

Израда анализе

20

Испитне обавезе

Опис

Бодови

Одбрана семинарског рада

20

Одбрана анализе

20

Литература

Dalhaus, Karl, Estetika muzike, Novi Sad, 1992;

Ingarden, Roman, Ontologija umetnosti, Novi Sad, 1991;

Jankelevič, Vladimir, Muzika i neizrecivo, Novi Sad, 1987;

Popović Mladjenović, Tijana, Muzičko pismo, Beograd, 1996;

Popović Mladjenović, Tijana, Pojam i elementi 'analitičke' interpretacije, u: Mirjana Veselinović-Hofman (ur.), Aspekti interpretacije, Beograd, 1989, 135–150;

Popović Mladjenović, Tijana, Procesi panstilističkog muzičkog mišljenja, Beograd, 2009;

Божанић, Зоран, Музичка фраза, Београд, 2007;

Keller, Hermann, Phrasing and Articulation: A Contribution to a Rhetoric, London, 1965;

Popović, Berislav, Muzička forma ili smisao u muzici, Beograd, 1998.